ایرنا نوشت:

معاون عملیات اورژانس کشور گفت:روزانه 11 حادثه پر تلفات در کشور اتفاق می افتد که وجود زیرساخت های ضعیف از مهمترین عوامل بروز این حوادث است.

'محمد سرور' شامگاه چهارشنبه در کارگاه هماهنگی فرآیند بهره گیری از اورژانس هوایی 115 در همدان افزود: یکی از بسته های خدمتی وزارت بهداشت در بخش اورژانس هوایی حوزه اورژانس بیمارستانی است زیرا استفاده از اورژانس هوایی در کشور سرعت عمل را بالا برده و موجب کاهش نسبی تلفات شده است.

وی ایران را دهمین کشور حادثه خیز دنیا دانست و افزود: ایران ششمین کشور آسیا به لحاظ وجود حوادث غیر مترقبه است و تعداد کشته شدگان و مجروحان ایران به دلیل زیر ساخت های ضعیف بیشتر از سایر کشورها است.

معاون عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه در ایران روزانه 11 حادثه پرتلفات رخ می دهد گفت: نظام سلامت با استفاده از تجهیزات هوایی و به کارگیری نیروهای متخصص می تواند ارزیابی اولیه صحیحی از بحران ها داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد پایگاه های اورژانس هوایی در ایران 14 مورد، در آمریکا 320 مورد و در ترکیه 18 مورد است گفت: کشور ترکیه 18 پایگاه هوایی با مسوولیت خدمات پیش بیمارستانی دارد که هر پایگاه از سه یا چهار بالگرد برخوردار است.

معاون عملیات اورژانس کشور با اشاره به وجود 290 پایگاه اورژانس خدمات پیش بیمارستانی در کشور گفت: با چیدمان پایگاه ها در جاده های اصلی، پایگاه های امداد و نجات جاده ای اورژانس کشور به طور میانگین حداکثر در مدت 15 دقیقه بر سر حادثه حاضر می شوند.

وی با بیان اینکه هر پایگاه جاده ای سالانه دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه دارد اضافه کرد: برای سرویس دهی به جاده های فرعی مشکلاتی وجود دارد و خدمات رسانی به جاده های فرعی توجیه اقتصادی ندارد.

سرور با اشاره به اینکه امروزه در 15 نقطه کشور آمبولانس هوایی وجود دارد اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها باید 44 فروند بالگرد در 44 نقطه کشور مستقر شود تا 85 درصد کشور تحت پوشش خدمات پزشکی قرار گیرند.

در این کارگاه آموزشی که با حضور 100 نفر از نیرو های درون سازمانی و برون سازمانی مرکز فوریت های پزشکی استان همدان به منظور هم اندیشی و تبادل اطلاعات در رابطه با فعال سازی و استفاده از خدمات اورژانس هوایی برگزار شد.

شرکت کنندگان در قالب گروه هایی متعدد راهکارهایی را برای بهبود عملکرد اورژانس هوایی ارایه دادند.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =