ایرنا نوشت:

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی این شورا در خصوص پلاک خیابان نوفل لوشاتو، موضوع پاساژ علاالدین، آلودگی هوا، وضعیت کارتن خواب ها و پیش بینی کاهش قیمت نفت تذکرهایی را مطرح کردند.

علی صابری عضو کمیسیون نظارت و حقوق شورای شهر تهران با اشاره به بازدید از منطقه 13 گفت: مناسب سازی این منطقه در معابر برای معلولان بسیار خوب بوده است.

وی ادامه داد: در این جلسه معلولان و نخبگان محلات و همچنین مطبوعات محلی حضور داشتند و این موضوع را تایید کردند.

صابری همچنین با اشاره به شایعات مربوط به عزل شهردار منطقه 11 اظهار کرد: پیشنهاد می کنم در خصوص عزل یا استعفای شهردار که ابهاماتی را ایجاد کرده است توضیحاتی ارائه شود.

حافظی: عدد استاندارد آلودگی هوا اعلام شود

رییس کمیسیون سلامت، خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به این که روز گذشته روز هوای پاک بود گفت: در سال 2014 بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت هفت میلیون نفر به علت آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: بر اساس این آمار از هر 8 نفر یک نفر جان خود را بر اثر آلودگی هوا از دست می دهد که طی 10 سال گذشته طبق این آمار مرگ و میر بر اثر آلودگی هوا دو برابر شده است.

رحمت اله حافظی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت کشور نیز طی یک سال گذشته چهار هزار و 600 مرگ و میر منتسب به آلودگی هوا در شهر تهران داشته ایم.

وی با اشاره به این که عددهای اعلام شده روزانه آلودگی هوا به صورت میانگین اعلام می شود اظهار کرد: بر اساس استانداردهای جهانی مبنای گزارش ها باید بالاترین عدد ایستگاه های ثبت آلودگی هوا باشد اما در کشور ما عدد میانگین اعلام می شود که باید تصحیح شود.

وی با اشاره به مصوبه ساخت بیمارستان رویان تاکید کرد: کمیته تخصیص با چه مجوزی در مصوبه اعتبارات این پروژه بودجه و اجازه ساخت صادر کرده است؟

وی با اشاره به مصوبه کمیته تخصیص خاطر نشان کرد: در این مصوبه آمده که اعتبارات در متمم بودجه ای ایجاد برای تصویب به شورا ارائه گردد که این کار شورا را تبدیل به ماشین امضا کرده است.

حافظی ادامه داد: عدم احترام به قانون خودکامگی شهرداری را نشان می دهد که آقایان تصمیم بگیرند و اعضای شورا تنها آن را امضا کنند البته رئیس کمیسیون بودجه نیز این صورت جلسه را امضا نکرده است.

کندن تابلوی خیابان نوفل لوشاتو کار درستی نبود

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر به تردد معتادان در معابر سطح تهران اشاره کرد و گفت: شهرداری باید به کمک پلیس و بهزیستی نسبت به جمع آوری این کارتن خواب ها اقدام کند.

وی ادامه داد: در حاشیه اتوبان چمران انبوهی از این بیماران با کودکان و گاهی نوزادانی در حال رفت و آمد هستند که باید به صورت جدی به این موضوع نگاه شود.

وی با اشاره به کندن تابلو خیابان نوفل لوشاتو در تجمع روز گذشته دانشجویان مقابل سفارت فرانسه تاکید کرد: نوفل لوشاتو جزو تاریخ انقلاب ما است و ما اسم این خیابان را به احترام دوران تبعید امام خمینی (ره) در فرانسه ، نوفل لوشاتو گذاشتیم نه به خاطر دولت های فرانسه و این نکته نباید درهیجان تجمع فراموش می شد.

وی افزود: من معتقدم که نباید این کارهای اینچنینی صورت بگیرد و پیشنهاد می کنم شورای شهر نسبت به کندن نام این خیابان حساسیت نشان دهد.

کاهش قیمت نفت در بودجه شهرداری نیز پیش بینی شود

مجتبی شاکری رییس کمیته نامگذاری شورای شهر تهران تصریح کرد: سرود جمهوری اسلامی با مرحوم اوستا، مشفق کاشانی و سپیده کاشانی شکل گرفت و باید جایگاه مرحوم مشفق کاشانی را ارج گذاشت.

وی با بیان این که فصل بودجه نویسی دولت و شهرداری است خاطر نشان کرد: تدبیر اقتصاد مقاومتی در بودجه دولت و مجلس اعمال شده است که باید آن را یکی از مولفه های بودجه نویسی خود قرار دهیم.

وی افزود: همانطور که دولت حداقل درآمدی نفت را در بودجه پیش بینی کرده است ما نیز باید این رویه را پیش بگیریم و با توجه به کاهش قیمت نفت پروژه های بزرگ و دیربازده را از لحاظ اعتباری بررسی کند.

ابهامات پاساژ علاالدین باید رفع شود

احمد دنیامالی رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر گفت: تخریب طبقه هفتم این پاساژ برای اجرای قانون جای تشکر دارد اما در این خصوص ابهاماتی وجود دارد.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری رای خود را متوقف کرده و حتی زمزمه هایی در مورد بازگشایی طبقه هفتم به گوش می رسد که این صحبت های ضد و نقیض باید شفاف سازی شود.

دنیامالی اظهار امیدواری کرد که به همت تخریب این پاساژ با کاهش 15 هزار تخلفی که در کمیسیون ماده 100 مواجه شویم.

انتخابات شورایاری ها از دوره اول شوراها انجام شده است

محمد سالاری رییس کمیسیون عمران و شهرسازی نیز تصریح کرد: روز گذشته وزیر کشور در خصوص غیر قانونی بودن انتخابات شورایاری ها سخنانی گفتند که تذکر بنده به ایشان این است که چگونه سه دوره انتخابات شورایاری ها برگزار شد در حالی که به گفته ایشان غیر قانونی بوده است.

وی با بیان این که نقش معتمدین محلات در تصمیم گیری ها بسیار اساسی است گفت: تشکیل انجمن های محلی جزو ردیف وظایف شورای شهر است.

وی با اشاره به این که تشکیل انجمن ها از وظایف شورای شهر تهران است تاکید کرد: ما به همکاران در ستاد شورایاری انتقاد داریم زیرا آنها باید ما را در جریان برگزاری قرار دهند تا بتوانیم جلوی مشکلات را بگیریم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    17 0
    تابلو رو چرا کندن آخه عجب ملتی هستیم
  • مهدی IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    5 0
    چیزی که مطرحه اینه که آیا مسئولین از اون اول نمیدونستن که ساخت طبقه 7 و 3 غیر قانونی بوده و بعد از تقریبا یکسال این موضوع رو فهمیدن؟
  • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    4 0
    منطقه ۱۳ خیابانهای کم عرضی دارد و خیابان اقبال لاهوری کم عرض است که همیشه جلوی خیابان شهرستانی ترافیک نیمه سنگین وجود دارد۰۰۰۰خیابان تهران نو یا دماوند هم هنوز بعد از سالها عقب نشینی نشده و هنوز کارگاه های فرسوده بدون هیچگونه کاری داخل آن نمای کاملا زشتی به این خیابان قدیمی و با ارزش داده۰۰ممنون از چاپ کردن و به گوش مسئولان رسیدن
    • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
      2 0
      تایید میشه