قدیمی ترین هتل یخی کجاست و شبی چه قدر خرج برمیدارد؟

هتل یخی منطقه "یوکاس یروی" در شمال سوئد قدیمی‌ترین هتل یخی در جهان است.

هادی معیری نژاد- تماشای مناظر زمستانی و استفاده از جذابیت های یخ و برف برای کسانی که زیاد اهل ما جراجویی هم نیستند میسر شده است.

هتلهای مجلل برفی در شمال اروپا و کانادا هر ساله پذیرای مهمانان متمولی هستند که از کمی هیجان در مناظر برفی لذت برده و پول خوبی هم خرج می کنند.

هتل یوکاس یروی در سوئد هم از جمله این هتلها و معروفترین و قدیمی ترین هتل نیز هست.

هتل یخی
25 سال پیش برای نخستین بار مهمانان این هتل در اتاق‌هایی با دیوارهای یخی و برفی شب را به روز رساندند

هر سال وقتی که دمای هوای سرزمین‌های شمالی سوئد و مدار قطب شمال به زیر صفر سقوط می‌کند، قالب‌های بلورین یخ از یک دریاچه محلی جمع‌آوری شده و به اشکال هندسی فوق‌العاده‌ای تراش می‌خورند.

هتل یخی
در منطقه‌ای به نام "یوکاس یروی"، زیرساخت‌های لازم برای ساخت یک هتل یخی بی‌نظیر آماده می‌شود.

قبل از هر چیز برفِ فشرده‌شده نقش پشتیبان را بازی می‌کند تا خانه اسکیمویی یا همان "ایگلو"ی بزرگ و محکمی ساخته شود که در واقع نقش پوسته بیرونی هتل را بازی می‌کند.

آن چه این خانه قطبی را به یک قلعه برفیِ جادویی تبدیل می‌کند، مجسمه‌های زیبای یخی و نورپردازی ویژه‌ای است که توسط هنرمندانی چیره‌دست طراحی، ساخته و پرداخته می‌شوند.

هتل یخی" یا "آیس هتل" یکی از جاذبه های بزرگ توریستی سوئد است که هر ساله هزارن نفر را از نقاط مختلف جهان به سوئد میکشد. ساخت هتل یخی سوئد اکتبر هر سال آغاز میشود تا در فصل زمستان پذیرای توریستها باشد. به مساحت و امکانات تفریحی این هتل که اولین پایه های آن در دهه 1970 میلادی ریخته شد هر ساله اضافه میگردد و "آیس هتل" امروز از جاذبه و شهرتی بین المللی برخوردار است.

هتل یخی

مسافرین "هتل یخی" سوئد اغلب از افراد ثروتمند تشکیل شده اند ,چون هزینه اقامت در آن به علت زمان محدود و هزینه بالای ساخت هر ساله آن بسیار بالاست. سال گذشته این هتل با شصت اتاق دو نفره, سی سوئیت و بیست اتاق یک نفره پذیرای جهانگردان بوده است. قیمت اتاق‌ها در هتل یخی سوئد از 169 دلار شروع شده و به حتی 800 دلار در هر شب هم می‌رسد.

این هتل به امکانات تکنیکی مدرنی مجهز است که موجب میگردد درجه دمای آن ثابت مانده و حتی امکان استفاده از استخر آب گرم نیز وجود داشته باشد.

هتل یخی

هر ساله برای ساخت ساختمان اصلی هتل از بیش از ده هزار تن برف و یخ استفاده میشود و بعد صنعت کاران به ساخت وسایل آن مشغول میشوند. برخی از برجسته ترین هنرمندان و مجسمه سازان جهان هر ساله دست به خلق آثار زیبایی از یخ میزنند که بعنوان تزئینات هتل مورد استفاده قرار میگیرد.

در این مجموعه خارق العاده توریستی حتی کلیسایی فوق العاده زیبا از یخ با تزئیناتی مسحور کننده (برای مثال شمعدانهای یخی) وجود دارد که هر ساله پذیرای عروس و دامادهایی از سراسر جهان است که مراسم آغاز زندگی مشترک خود را در آن به انجام میرسانند.

هتل یخی

این هتل شامل امكانات اتاق دو خوابه و سوئيت برای اقامت شب ميهمانان ، يك لابی ، تالار نمايش فيلم و رستوران- بار يخی است.


لیوان‌ها و بشقاب‌ها در این هتل هم همگی از یخ هستند و مهمان‌ها می‌توانند وسایل خود را به پذیرش بسپارند تا آنها را به محل‌های گرمتر منتقل کند.

هتل یخی

مسئولان این هتل حساب افرادی را هم که نمی‌توانند در هوای سرد بخوابند؛ کرده‌اند و به محض اینکه فردی احساس کند نمی‌تواند در این هتل اقامت داشته باشد بلافاصله به هتل دیگری که در نزدیکی این هتل ساخته شده و دما و شرایط عادی دارد منتقل می‌شود.

هتل یخی معمولا از ماه مه به بعد شروع به آب شدن و از بین رفتن میکند و چون در نزدیکی رودخانه بنا شده, آبهای ایجاد شده مجددا به رودخانه هدایت میشوند.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    26 4
    خونه من هم به همین سردیه. حاضرم نصف این مبلغ را بگیرم و آن را به دوستداران سرما اجاره بدهم.
  • بهنام بهرامی A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    35 4
    نوش جونشون چون شعور و سواد درست استفاده کردن از امکاناتشون و راه های مناسب جذب گردشگر و کسب درآمد رو بلدن .
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    5 2
    آدم فقط همین عکساشو هم میبینه سردش میشه من که اگه یه چیزی دستی هم بهم بدن نمیرم یک شب اونجا بخوابم