مراسم گشایش عمارت تاریخی ارباب هرمز، روز گذشته (28 دی ماه) علی مرادخانی، معاون هنری وزیر ارساد، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی، سیدمحمد بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و رشیدی، رییس هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران؛ جمال کامیاب، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در مراسم پایان مرمت و احیای عمارت ارباب هرمز با ابراز امیدواری برای استمرار فعالیتهای انجمن گرافیک ایران در این عمارت، گفت: احیا و باززنده سازی این عمارت، درهای آن را به روی شهروندان باز کرد.

کامیاب با اشاره به اینکه انجمن گرافیک ایران مسوولیت طراحی و گرافیک محیطی این عمارت را به عهده داشته است افزود: دو میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه مرمت و احیای این عمارت بوده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: این عمارت مربوط به دوران قاجار است. این مجموعه تفرجگاهی تابستانی برای پذیرایی از میهمانان خاص بوده است که مرمت آن دوسال طول کشید و تمامی استانداردها در مرمت این بنا به دقت رعایت شده است.

به گفته او با تبدیل شدن این عمارت به موزه گرافیک ایران این مجموعه به روی شهروندان تهرانی باز شده است.

در ادامه این مراسم، رشیدی، رییس هیات مدیره انجمن طراحان گرافیک ضمن تشکر از سازمان زیباسازی برای احیا عمارت و تبدیل آن به موزه گرافیک، گفت: امروز روز مهمی برای گرافیست هاست، هنر گرافیک هنر گالری ها و موزه نیست و با میلیون ها نفر سرو کار دارد به همین دلیل راه اندازی این محیط به عنوان موزه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

در ادامه این مراسم سید محمد بهشتی، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی شهرداری تهران با مرمت و احیای این مجموعه کار بزرگی به انجام رسانده است افزود: این اقدام رخداد خوب و مهمی برای شهر تهران است.

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم گفت: امیدواریم در کنار موزه گرافیک ایران موزه های دیگری نیز از جمله موزه تئاتر و سایر موزه ها نیز راه اندازی شود، چرا که این موزه ها می توانند تاریخ را به امروز وصل کنند.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: در برنامه های تهرانگردی خود سعی می کنیم بناهای تاریخی را در معرض دید مردم تهران قرار دهیم.

او گفت: با احیای عمارت ارباب هرمز این منطقه هویت پیدا کرد. البته این منطقه متعلق به زرتشتیان بوده است و بنده پیشنهاد این مکان به موزه ادیان را داده بودم.

به گفته مسجد جامعی تبدیل این مکان به موزه گرافیک پیوند شهر با هنر را به معرض نمایش می گذارد و نشان می دهد، هماهنگی نزدیکی بین مجموعه های مختلف شکل گرفته و همین امر نوید بخش آینده ای بهتر برای شهر تهران است؛ باید شهر با نمادهای هنری که میراث کهن ایران است، گره بخورد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =