رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز عملیات احداث ۲۰ هزار مسکونی ویژه معلولان و مددجویان در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی خبر داد و گفت: سال گذشته نیز ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی طی همکاری مشترک با بنیاد به مددجویان تحویل داده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی؛ تفاهمنامه همکاری با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مشترک با حضور «همایون هاشمی» رئیس سازمان بهزیستی کشور و «علیرضا تابش» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای آغاز عملیات احداث 20 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی منعقد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن قدردانی از همکاری‌های شایسته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه تأمین مسکن نیازمندان و مددجویان روستایی، مسکن را جزء اولویت‌ سه‌گانه بهزیستی برشمرد و گفت: از سنوات گذشته سند راهبردی در راستای توانمندسازی تدوین شد که مسکن، اشتغال و حمایت‌های اجتماعی و بیمه‌ای از شاخصه‌های اصلی آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری 68 هزار واحد مسکونی در دو سال اخیر در مقایسه به آمار هزارتایی سال‌های دور، تصریح کرد: علی‌رغم اینکه سازمان بهزیستی یک نهاد تخصصی در بخش مسکن محسوب نمی‌شود، اما اقدامات شایسته‌ای را در این بخش انجام داده است و اکنون با انعقاد این تفاهمنامه از طرح بهسازی و نوسازی روستاها بهره خواهیم جست و با سهم‌آورده مددجویان و سهم معافیت و همیاری خیرین مسکن‌ساز در خانه‌دار کردن جامعه هدف بهزیستی گامی مؤثر برخواهیم داشت.

هاشمی با بیان اینکه سال گذشته 14 هزار و 300 واحد مسکونی طی همکاری‌های مشترک چندساله با بنیاد مسکن به مددجویان تحویل داده شد، افزود: درصددیم تا کمتر از سه سال به تعهدات خود با همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عمل کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از انعقاد تفاهمنامه‌ای چهارجانبه‌ بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، سازمان بهزیستی کشور و خیرین مسکن‌ساز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و در پایان یادآور شد: با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به زودی این تفاهمنامه در راستای ساخت و توسعه واحدهای مسکونی ویژه مددجویان امضاء خواهد شد.

 

وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی برای مددجویان روستایی بهزیستی

علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک در راستای آغاز عملیات احداث 20 هزار واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، گفت: مسکن محرومان، مستضعفان، افراد معلول بی‌سرپرست و بدسرپرست جزء اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است؛ چنانکه در زمان شکل‌گیری این بنیاد حضرت امام خمینی(ره) درخصوص اینکه افراد محروم و مستضعف باید همیشه مورد توجه بنیاد مسکن قرار گیرند، پیام تاریخی صادر کردند و مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها بر این موضوع تأکید داشتند که مسئولیت عمده بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی، تأمین مسکن افراد کم درآمد است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به حمایت‌های دولت یازدهم و تأکید رئیس ‌جمهوری بر خانه‌دار کردن افراد محروم و مستضعف، تصریح کرد: حال براساس این تفاهمنامه، معلولان سرپرست خانوار، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول تحت تکفل، معلولان مجرد بالای 20 سال، زنان و دختران خودسرپرست بالای 35 سال، فرزندان ترخیص شده از مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و بهبود یافتگان از تسهیلات در نظر گرفته شده در خصوص ساخت و نوسازی 20 هزار واحد مسکن روستایی بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه در بخش نوسازی و بهسازی مسکن روستایی مبلغ 15 میلیون تومان به صورت وام قرض‌الحسنه و با سود 4 درصد به متقاضیان پرداخت خواهد شد، افزود: این در حالی است که در کنار این تسهیلات مبلغ 2 میلیون تومان به صورت وام بلاعوض از حساب 100 امام به واجدین شرایط پرداخت می‌شود.

تابش در پایان ارائه نقشه‌های تیپیک، تأمین مصالح، نظارت فنی بر ساختمان، ارائه زمین رایگان روستایی و ... را از دیگر تعهدات و اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برشمرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریبرز IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    بنده قصد دارم با یک معلول عزدواج کنم و خودمم معلول هسام ما مشکله مسکن داریم چیکار باید بکنیم و کجا مراجعه کنیم؟
  • فریبا شیخعلیزاده GB ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    من میخواهم صاحب خونه شوم و دیگه مستاجر نباشم درضمن معلول هستم و مسئول خانواده هستم لطفا کمک کنید که از خانه های بهزیستی استفاده کنم