وزیر کشور در جلسه شورای اداری استان البرز با اشاره به اینکه 36 سال است که کشور تحت تاثیر انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی و... از سوی دولت های دیگر قرار دارد بر لزوم آگاهی از شرایط کنونی کشور تاکید کرد و تحلیل و تصمیم گیری درست را در این شرایط ضروری دانست.

مریم پورابراهیم خبرآنلاین-البرز:عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه با بیان اولویت های برنامه خروج از رکود اقتصادی، تقویت سرمایه گذاری در کشور، افزایش بهره وری اقتصادی و صرفه جویی را مهمترین ارکان این برنامه دانست.
وی گفت: با توجه به حجم بالای نقدینگی در کشور و وجود زمینه های جذب سرمایه خارجی باید بستر لازم جهت سرمایه گذاری را فراهم ساخت چرا که بر اساس تحلیل های موجود، ایران با ثبات ترین کشور در منطقه به شمار می رود و این امکان وجود دارد تا در صورت بروز کوچکترین گشایش سیاسی حجم بالای سرمایه گذاری در کشور را شاهد باشیم تا آنجا که حتی از درآمد نفت بی نیاز شویم.
رحمانی فضلی در ادامه به موضوع افزایش بهره وری در تولید پرداخت وگفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه نرخ بهره وری باید به 8 درصد می رسید اما متاسفانه در حال حاضر این عدد بسیار کمتر از حد تعیین شده است.
وزیر کشور با اشاره به صرفه جویی به عنوان سومین اولویت برنامه خروج از رکود اقتصادی این حوزه را درگیر مشکلات فراوان عنوان کرد و جهش از شرایط کنونی را در گرو فرهنگ سازی به وسیله ابتکارات نو دانست.
رحمانی فضلی در ادامه به مسایل موجود در حوزه اجتماعی و سیاسی کشور پرداخت و وحدت وانسجام در جامعه راعامل اصلی ثبات کشور معرفی کرد و ادامه داد: هرگونه ضعف در وحدت هم خلاف تامین امنیت ملی و هم خلاف عقل است بنابراین باید در مشترکات وحدت داشت و در مورد اختلافات، مبتی بر قانون عمل کرد.
وی با اشاره نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی پایبندی به اخلاق و قانون را متضمن تامین منافع ملی دانست و سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه صیانت از آرا حق الناس است را چراغ راه برگزارکنندگان انتخابات معرفی کرد و گفت: تمام قدرت ملت در قامت نمایندگان مجلس شورای اسلامی تجلی می یابد و ما وظیفه انتقال قدرت از مردم به این نمایندگان را بر عهده داریم که این وظیفه همان حق الناس است.
وزیر کشور در پایان با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع از عدم حفظ شئونات مردم در ادارات دولت انتقاد کرد و از برنامه های دولت برای رفع این نقص خبر داد.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =