وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بزرگترین مشکل اقتصادی ایران نقش بالای دولت در آن و فقدان بخش خصوصی توانمند است، گفت: مهمترین اقدام در جهت تولید و بهبود رشد اقتصادی و افزایش بهره وری آن است که بخش خصوصی به جایگاه واقعی خود ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا علی طیب نیا روز شنبه در چهل و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و جمعی از فعالان بخش خصوصی برگزار شد، گفت: باید بخش خصوصی را به جایگاه واقعی خود نزدیک ساخت به گونه ای که سیاست های گذشته برای دستیابی به این مهم واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی بوده است.

او گفت: بدون اصلاح فضای کسب و کار در کشور، راهبرد واگذاری نتیجه ناکارآمدی را به وجود آورده است.

او با بیان اینکه اصلاح فضای کسب و کار از رویکردهای مهم دولت یازدهم به شمار می رود، گفت: برای اینکه زمینه ارتقا جایگاه بخش خصوصی را تقویت کنیم باید هرچه سریع تر فضای کسب و کار را در کشور بازنگری و اصلاح کنیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به تحقیقات به عمل آمده به لحاظ عدم کارآمدی فضای کسب و کار در کشور، گفت: متاسفانه در شرایط فعلی تفاوت معناداری به لحاظ کارآمدی بین بخش های خصوصی و دولتی وجود ندارد که این ناشی از فقدان محیط مناسب کسب و کار در کشور است.

طیب نیا گفت: راهبرد واگذاری به بخش خصوصی وقتی موفقیت آمیز است که اصلاح فضای کسب و کار را به طور جدی در کشور دنبال کنیم.

او سپس از ایجاد دفتر اصلاح فضای کسب و کار در وزارت امور اقتصادی و دارایی خبر داد و گفت: همچنین سایتی در وزارتخانه راه اندازی شده که مجوزهای مربوط به کسب و کار را ثبت می کند به گونه ای که تاکنون بیش از دو هزار مجوز صادر شده ضمن آنکه هم اکنون در مرحله احصاء مجوزها هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مجموعه ای از برنامه ها را برای بهبود فضای کسب و کار را با بخش خصوصی دنبال خواهیم کرد، گفت: به سادگی می توانیم به رتبه 70 فضای کسب و کار در دنیا دست پیدا کنیم ضمن آنکه طی سال گذشته 20 رتبه ایران در محیط کسب و کار جهانی بهبود یافته است.

طیب نیا در پایان گفت: بهبود فضای کسب و کار جهانی ایران مشروط به همدلی و همفکری بخش خصوصی و دولتی است تا مشکلات و گلوگاه ها هرچه سریع تر برطرف شود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ا.حبیبی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    26 14
    خوب خدارو شکر خیالمون راحت شد . به لطف زحمات شبانه روزی شما و همکاراتون این رشد جهانی به شدت در زندگی اقتصادی کشور بروز پیدا کرده فقط خواشی که از محضر شما عزیزان داریم اینه که شیب این رشد رو یه مقدار کم کنید ، چون از شدت هیجان و رفاه داریم ذوق مرگ می شیم جنبه نداریم که . . . ؛ بعدش تو این عکس منتظرید مدال گردنتون بندازن ؟؟؟؟ اون همه زونکن و پرونده چرا دستتونه ؟ نا سلامتی شما دولت الکترونیک شدید الان ملت اگر به اداره جات می رن باید درخواستاشون رو الکترونیک ثبت کنن دیگه کسی پرونده دستش نمی گیره شما چرا با این حالتون ؟؟؟؟؟ ظاهرا گذرتون به اداره جات نیافتاده هااااااا
    • ا.حبیبی IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
      1 0
      اینایی که منفی می دن فازشون چیه ؟؟ بگن ماهم بدونیم
  • فرزام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    32 2
    تورو خدا فقط به مردم دروغ نگید. اگر با مردم صادق باشید مردم دولت رو بیشتر درک میکنن
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    18 2
    خوبه یکبار به فرهنگ معین مراجعه شود تا معنای کسب کار ومعنای ارتقا معلوم شود و همچنین معنای رتبه تا بعد ببینیم کجا ایستادهایم.
  • بی نام EU ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    17 2
    اقای وزیر ، مردم جیبشون رو نگاه میکنند که خالی است نه امار رو پس لطفا شما هم واقع بین باشید.امار ی رو که معلوم نیست کی گرفته و معیارش چی بوده که ملاک نشد که
  • بابا EU ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    1 0
    بنده خدا خوب میفهمه خودش رو زده به کوچه علی چپ نمی بینی تو این دوره که همه امارها تو یک لپ تاپ باید باشه هنوز تو عکس چهارتا زونکن امار گرفته زیر بغلش خوب معلومه کارها هم چه جوری جلو میره دیگه