دولت استرالیا پناهجویانی که در اعتراض به شرایط خود اعتصاب غذا کرده اند نمی پذیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین دولت استرالیا  علیرغم اعتراض های فعالان حقوق مدنی پناهجویان اعلام کرده به هیچ وجه حاضر به پذیرش پناهجویان ناسازگار اردوگاه مانوس نیست.

پیتر داتون، وزیر امور مهاجرت استرالیا، گفته است که مواردی از خودآزاری (آسیب به خود) در اردوگاه پناهجویان جزیره مانوس در پاپوآ گینه‌نو گزارش شده است.

او گفت که ظاهرا این پناهجویان از طرف گروه‌هایی در داخل و خارج از اردوگاه ترغیب شده‌اند که "رفتارهایی ناسازگارانه" داشته باشند.

فعالان حقوق بشر روز جمعه، ۱۶ ژانویه، اعلام کردند که صدها پناهجو در جزیره مانوس وارد چهارمین روز اعتصاب غذا شده‌اند.

اعتصاب غذا در اعتراض به وضعیت اردوگاه پناهجویان انجام شده است و براساس گزارش‌ها، دست‌کم ۱۰ نفر از پناهجویان لب‌های خود را دوخته‌اند. در گزارش‌هایی تاییدنشده آمده است که بعضی از پناهجویان معترض، تیغ بلعیده‌اند و پودر لباسشویی خورده‌اند.

استرالیا تمام پناهجویانی را که خود را از مسیر دریا به محدوده قلمرو آن کشور می‌رسانند، به اردوگاه‌هایی در پاپوآ گینه‌نو و نائورو می‌فرستد. هرچند این اقدام با انتقادات شدید فعالان حقوق بشر روبه‌رو بوده است.

اردوگاهی که در جزیره مانوس قرار دارد، نزدیک به یک سال پیش صحنه درگیری‌هایی مرگبار بود و در جریان آنها یک پناهجوی ایرانی جان خود را از دست داد و دست‌کم ۷۰ نفر زخمی شدند.

منبع : بی بی سی

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    7 3
    از وقتي كه اون پناه جو به رغم هشدار هاي دولت ايران در خواست پناهنندگي اش در استراليا پذبرفته شد و اون گروگان گيري را در استراليا انجام داد،دولت استراليا بايد احتياط به خرج بده