ایرنا نوشت:

دو شاهزاده سعودی بطورعلنی درباره مبارزه بر سرقدرت، آینده خاندان آل سعود و سرنگون شدن آن هشدار دادند.
به گزارش پایگاه اینترنتی العهد، هشدار این دو شاهزاده از وخامت مبارزه بر سر قدرت میان امرای خاندان حاکم پس از بستری شدن ملک عبدالله 91 ساله طی دو هفته گذشته در بیمارستان حکایت دارد.

شاهزاده سعود بن سیف الاسلام در صفحه شخصی خود در توییتر خطاب به امرای آل سعود بدون نام بردن از آنها گفت : انگار تاریخ بار دیگر در حال تکرار شدن است. ادامه خشونت و غفلت و شانه خالی کردن از زیر بار مسوولیت و نادیده گرفتن اوضاع خطرناک منجر به فاجعه خواهد شد.

سیف الاسلام بطور علنی طی ماههای اخیر از نقش خالد التویجری رییس دیوان پادشاهی نام برد که با صدور احکامی برخی از شاهزادگان را به حاشیه راند و دیگران را عهده دار پست های دولتی از جمله پست ولی ولیعهد کرد تا زمینه برای تصدی پست پادشاهی در آینده توسط شاهزاده متعب فرزند پادشاه فراهم آورد.

شاهزاده خالد بن طلال برادر ولید میلیاردر در صفحه شخصی خود در توییتر نیز به نوبه خود گفت: دولت معلم ملت است. دولت با نقض قانون باعث می شود تا دیگران از آن تقلید کنند و همین امر منجر به آشوب و فروپاشی سیاسی می شود.

خالد بن طلال نیز به شدت از رییس دیوان پادشاهی انتقاد کرد و سه هفته پیش طی نامه ای اعلام کرد: ' اکثر خاندان آل سعود با به حاشیه راندن شاهزاده احمد و تعیین شاهزاده مقرن به عنوان ولی ولیعهد مخالفند.'

گفته می شود شاهزادگان سعود و خالد که سخنگوی جناح مخالف در میان آل سعود بشمار می روند در میان برادران پادشاه به دو عنوان دو شاهزاده بلندپایه با حذف نام خود از فهرست نامزدهای تصدی پست پادشاهی عربستان در آینده مخالفند .

مطبوعات غربی طی چند هفته گذشته به موضوع انتقال حاکمیت در عربستان اهتمام ورزیده و همگی اتفاق نظر دارند که در میان شاهزادگان آل سعود در مورد تصدی پست پادشاهی پس از پادشاه کنونی و ولیعهدش سلمان 79 ساله مبتلا به بیماری ضعیف العقل شدن بر اثر پیری با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =