خراسان نوشت:

يک کلاهبردار حرفه اي با تابعيت کامروني که عضو يک گروه بين المللي کلاهبرداري و جعل دلار بود، با دستور قضايي در مشهد شناسايي و دستگير شد.

اريک معروف به «علي هايتي» که تبعه کشور کامرون است، در مشهد خود را فرزند يک ژنرال بلند پايه کشور هايتي معرفي مي کرد. او مدعي مي شد هنگام ترک هايتي ۳ ميليون دلار با خود آورده است و قصد سرمايه گذاري و تجارت در ايران دارد. وي درباره چگونگي ورود ارز نيز مدعي مي شد: من قبل از ورود به ايران دلارها را به مايعي آغشته کردم تا سياه شوند و آنهارا به عنوان کاغذ معمولي وارد ايران کردم .در همان حال دوقطعه از کاغذها را از چمدان خارج مي کرد و آنها را در مايعي مي غلتاند .پس از اين کار، کم کم تصاويري روي کاغذ ظاهر مي شد که به  صد دلاري شبيه بود. در ادامه کلاهبردار يکي از صد دلاري هارا به طعمه خود مي داد که اصالت صد دلاري مورد تاييد صرافي قرار مي گرفت. از اين مرحله به بعد کلاهبردار به بهانه هاي گوناگون مانند اين که مايع ظاهر سازي دلارها فاسد شده است و بايد از دبي وارد شود و... فقط از يک طعمه خود 9300 دلار کلاهبرداري کرد و متواري شد.

مالباخته که به چمدان پر از دلاري که کلاهبردار نزدش گذاشته بود، دلخوش بود، پس از چند روز بي اطلاعي از اريک کامروني به سراغ چمدان رفت که با چمدان کاغذهاي سياه مواجه شد. مالباخته بلافاصله با طرح شکايتي در شعبه 701 ناحيه 2 دادسراي مشهد (شهيد رجايي) خواستار دستگيري متهم شد. در پي دستور بازپرس سيمايي، مأموران پس از انجام اقدامات فني و پليسي موفق شدند متهم را شناسايي و دستگير کنند. در بازجويي ها مشخص شد متهم عضو يک باند بين المللي کلاهبرداري و جعل دلار است و طي چند ماه گذشته با سرشاخه هاي اصلي باند در دبي و عراق و ترکيه ارتباط مستمر داشته و از تعدادي از شهروندان به همين شيوه کلاهبرداري کرده و حدود ۴ ماه است که به صورت غير قانوني در ايران اقامت دارد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    25 3
    سلام خیلی زشته ی اجنبی اینجوری کلاه سرمون بزاره
    • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
      13 1
      چرا زشته؟همه جا آدم ساده لوح وجود داره.آدم حریص هم وجود داره.الان بگن فلان جا یه جنس رو ارزون تر از بازار میدن ملت میریزن اونجا و نه به اندازه نیازشون بلکه تا جایی که بشه از اون جنس میخرن انبار میکنن با این توضیح که مفته دیگه اینجورش پیدا نمیشه.نگو نمیکنیم جان خودت