پتانسیل ۵۰۰ میلیارد دلاری ایران برای سرمایه‌گذاری

مهر نوشت:

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه پتانسیل سرمایه‌گذاری در ایران 500 میلیارد دلار است، گفت: از این رقم 300 میلیارد دلار پروژه در بخش نفت و انرژی تعریف شده است.

محمدرضا بهرامن در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران در اتاق تهران با بیان اینکه چنانچه فضا برای سرمایه‌گذاری مهیا شود، ایران می‌تواند سرمایه‌گذاری 500 میلیارد دلاری جذب کند، گفت: این پتانسیل در کشور وجود دارد که با فراهم شدن زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و فراهم شدن امنیت، سرمایه‌گذاری به 500 میلیارد دلار برسد که از این رقم 300 میلیارد دلار در بخش نفت و انرژی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: چنانچه فضاسازی شده و شرایط را مهیا کنیم، به راحتی می‌توانیم در جذب سرمایه‌گذاری خارجی موفق باشیم چرا که هم‌اکنون زمان، زمان رقابت است و همه می‌خواهند برای آینده خود توسعه اقتصادی را تعریف کند و این در شرایطی است که سرمایه به جایی می‌رود که از امنیت برخوردار باشد.

به گفته بهرامن، تا امسال هیچ گاه زیرساخت های لازم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در ایران فراهم نشده بوده ولی اکنون دولت عزم خود را برای جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و به خصوص ایرانیان مقیم خارج کشور جذب کرده و رئیس‌جمهور نیز در یک فراخوان عمومی در اجلاس دائوس، سرمایه‌گذاران را به ایران دعوت کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران گفت: در یک کارگروهی که با حضور وزارت امور خارجه، مسئولان وزارت صنعت، استانداری تهران و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران تشکیل شده، موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاری در ایران، شناسایی و به دولت ارائه شده است که این موانع در بخش‌های مختلف وجود دارد اما مهم‌ترین آن، نبود پنجره واحد تجاری بود که هم‌اکنون دولت برای راه‌اندازی آن اقدام کرده و در گام اول در استانداری تهران پنجره واحد تجاری مستقر شده است.

همچنین در این نشست فاطمه مقیمی، عضو دیگر هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری از سوی اتاق تهران در 29 دی ماه خاطر نشان کرد: تاکنون نزدیک به 40 سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های ارائه شده از سوی دبیرخانه این همایش اعلام آمادگی کرده‌اند که این یک نقطه قوت به شمار می‌رود.

مقیمی ادامه داد: از سوی دانمارک و ایتالیا دو سرمایه‌گذار غیرایرانی اعلام آمادگی کرده‌اند که امیدواریم هر چه زودتر بتوان شاهد سرمایه‌گذاری آنها بود.

وی اظهار داشت: از طریق رایزنان بازرگانان ایران در خارج از کشور نیز تلاش کرده‌ایم تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران را به گوش سایر کشورهای دیگر برسانیم.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =