۰ نفر
۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

بدون تردید اگر بخواهیم که مسیر تقویت بنیان های فرهنگی، هموار شود، راهکارش، ترویج فرهنگ مطالعه ی کتاب و کتابخوانی است.

اگر از نظر واژگان و تعداد حروفِ عنوانِ کتاب ها، آن ها را تقسیم بندی کنیم، شاید "دا"* در ردیف پرفروش ترین های این قسم کتاب ها قرار گیرد.

کوتاه سخن؛ قطع نظر از این که چرا پرمخاطب‌ترین کتاب سال ۸۸ که دست کم، تا کنون، یکصد و سی و هفت بار چاپ شده و خوشبختانه فروشِ بیش از پنجاه هزار نسخه را در زمینه نشر کتاب در ایران به نام خود، ثبت کرده، به صورت غیرمستقیم و در پس زمینه ی یک سکانس و تصویر از قسمت دوازدهمِ مجموعه ی "همه چیز آنجاست" که همچنان از شبکه سوم تلویزیون در حال پخش است، تبلیغ شد، جای بسی شگفتی و شکرانه دارد که تلویزیون، در کنار تبلیغ چیپس و پفک، به فکر افتاده و متقاعد شده که می تواند از طریق تبلیغِ کتاب نیز درآمدسازی نماید.

صاحب این قلم بر خویش فرض می داند که این نگاهِ سازمان صدا و سیما را تحسین و تبلیغ و اطلاع رسانی نماید. باشد که با جابجایی های مدیریتی اخیر، این اتفاق خوشایند، تداوم یابد و سیمای کتاب با مخاطبان خویش، طرح دوستی و آشنایی بلندمدت بریزد و دوباره به نام خدا آغاز کنیم و چندباره از خدا بخواهیم که؛

از ظلمت خود رهاییم ده

با نور خود آشناییم ده

امید که "محمد سرافراز" به عنوان رییس جدید دانشگاه عمومیِ کشور، هم بتواند این فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را در حد وسع، محقق سازد و هم بتواند با اعمال سیاست های نوین و صحیح، مسیر تقویت بنیان های فرهنگی را هموار نماید تا دیدگاهِ "ترویج فرهنگ مطالعه ی کتاب و کتابخوانی" به عنوان یکی از زیرساخت های اجتماعی جامعه، قوت و قوّت بگیرد.

رضا تاجگر

tajgar.reza@gmail.com

.............................

*. نگارنده تا کنون، این کتاب را مطالعه ننموده است اما ظاهراً "دا" نام کتاب روایت خاطرات سیده زهرا حسینی است که در مورد جنگ ایران و عراق و به اهتمام سیده اعظم حسینی نگاشته شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 395049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =