جشن" برخورداری" برگزار می شود؛ بیمه شدن ۸میلیون ایرانی در ۸ماه

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه همگانی ایرانیان از بیمه شدن حدود ۸ میلیون نفر طی ۸ ماه خبر داد و گفت: ثبت نام متقاضیان متوقف نمی شود و همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ برابر اعلام سازمان بیمه سلامت ایرانیان در فروردین ماه، با هدف اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و همچنین برنامه های دولت در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها و اعلام وزیر تعاون مبنی بر پوشش بیمه پایه همگانی و اجباری آحاد مردم ایران، افرادی که تحت پوشش هیچ یک از بیمه های پایه سلامت یا درمان نیستند، می توانستند بدون پرداخت حق بیمه با داشتن شرایطی ثبت نام کنند و از همان جا طرح بیمه همگانی کلید خورد.

حالا بعد از چند ماه سخنگوی ستاد اجرایی طرح بیمه همگانی ایرانیان در گفتگو با خبرنگار مهر گفته است: براساس آخرین آمارهای جمع آوری شده تاکنون در کل کشور ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار دفترچه بیمه برای افراد فاقد پوشش بیمه ای در کشور صادر شده است.

او با اشاره به اینکه در مجموع ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سایت سازمان بیمه سلامت ثبت نام کرده اند، گفت: پس از بررسی شرایط ثبت نام کنندگان مشخص شد که تمامی این افراد حائز دریافت دفترچه بیمه نبودند و درصدی که دفترچه دریافت نکردند تحتپوشش بیمه سازمان های دیگر بوده و یا دفترچه بیمه داشته اند.

سید مهدی میرشاه ولد تاکید کرد: طی ۸ ماه حدود ۸ میلیون فرد فاقد بیمه در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و این رخداد مهمی است و کمتر اتفاق می افتد که در کشورهای پیشرفته طی این بازه زمانی تعداد زیادی از افراد بیمه شوند.

او گفت: در ابتدا پیش بینی می شد که ۶ تا ۹ میلیون نفر در کشور فاقد پوشش بیمه ای باشند به همین دلیل به نظر خودمان دست پیدا کرده ایم اما بازهم بیمه و ثبت نام برای صدور دفترچه متوقف نخواهد شد بطوریکه همچنان متقاضیان می توانند به سایت سازمان بیمه سلامت مراجعه و ثبت نام کنند.

به گفته میرشاه ولد، افرادی که شغلشان را از دست می دهند طبیعتا دیگر دفترچه بیمه برای آنان صادر نخواهد شد به همین دلیل هر زمان که بخواهند می توانند مجددا از طریق سازمان بیمه سلامت ، تحت پوشش قرار گیرند.

او از برگزاری جشن برخورداری تمامی آحاد جامعه بیمه نشده در کشور خبر داد و گفت: این مراسم روز دوشنبه ۲۲ دی ماه با حضور مسئولان عالی رتبه کشور برگزار می شود.

10درصد افراد شهری و 3درصد افراد روستایی فاقد دفترچه بیمه پایه سلامت

در همین زمینه رئیس سازمان بیمه سلامت ایران نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بر اساس برآوردهای اولیه و شناسایی افراد فاقد بیمه ، 10 درصد افراد شهری و 3 درصد افراد روستایی فاقد دفترچه بیمه پایه سلامت بودند که با شناسایی محل سکونت افراد فاقد بیمه که عمدتا افراد کم درآمد و آسیب پذیر جامعه بودند برای این افراد دفترچه بیمه پایه سلامت تشکیل می شود.

همچنین دستور افتتاح سامانه اینترنتی امید برای ثبت نام افراد فاقد بیمه از ابتدای اردیبهشت 93 داده شد و تا به امروز یعنی 20 دی ماه 93، 8 میلیون و 800 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد هفت میلیون و 950 هزار نفر شرایط دریافت دفترچه را دارا هستند.

او ادامه داد: طی این 8 ماه اقدام کم نظیر دولت به لحاظ برخوردار شدن مردم از بیمه سلامت در راستای پیام سازمان بهداشت جهانی است که این سازمان سه شعار اصلی یعنی پوشش کامل و همه جانبه مردم از دفترچه بیمه سلامت، ارتقاء بسته خدمات سلامت و کاهش پرداختی مردم از جیب می باشد.

46233

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    6 6
    بهتره به اشتغال جوونها و تحصیل کرده ها هم رسیدگی ویژه ای شود
    • احمد NL ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
      4 2
      این حرکت مثبت رو نباید نادیده گرفت. اول متشکریم بابت این، بعدش به اشتغال هم رسیدگی بشه.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    4 2
    با همین دفترچه رفتم بیمارستان تامین اجتماعی پول ویزیت رو که دادم هیچی گفت با این دفترچه ما دارو نمی دیم و پرونده آزاد گفتند باید تشکیل بدی و 60 هزار تومان هم بدی شانس اوردم و فرار کردم رفتم کلنیک 8000هزار تومان ویزیت دادم و پول دو بست فرص از دارو خانه هم شد 2000تومان
    • احمدی IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
      2 0
      سلام . لطفا افرادی که تجربه مشابه این فرد داشتند ، نظرات خود را بدهند. متشکرم
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    2 0
    فعلا آمار تخمینی بیکاری 8000000تاکنون مشخص شد
  • کارمند A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    2 2
    این جشن با هزینه سرسام آور فقط جهت معرفی و شروع تبلیغات آقای دکتر محسنی برای دوره بعدی نمایندگی مجلس میباشد وگرنه همه کارکنان بیمه خدمات درمانی قبل و بیمه سلامت فعلی و همین آقای شاه ولد که آنموقع کارمند جزء بیمه همدان بودند وبه لطف برادر اکنون سخن گو سازمان شده اند .میدانند که 23 میلیون روستایی توسط کارکنان خدمات درمانی بیمه شدند و هیچ گونه جشن وپایکوبی نیز انجام نشد حالا برای 8 میلیون بیمه شده که بخش عمده انها هم برای دریافت دفترچه مراجعه نکرده اند اجلاس سران را جهت برگزاری جشن با هزینه سرسام آور اجاره مینمایند.کاش قدری به فکر مملکت بودیم.خبر انلاین صادق باش و منتشرکن
  • بینام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    2 7
    خبرآنلاین از دکتر محسنی چقدر مایه میگیری که مطالب مردم ومنتشر نمیکنی.