ایسنا نوشت:

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: شیرهای توزیع شده در مدارس مخصوص دانش آموزان است، فروش شیر تولیدی ویژه مدارس پیگرد قانونی داشته و متخلفان جریمه می شوند.

سیروس خدادادی گفت: در حال حاضر توزیع رایگان شیر سه تا پنج نوبت در هفته، در تمام مدارس استان صورت می گیرد که از ابتدای سال تحصیلی تا کنون 10 میلیون پاکت شیر رایگان در مدارس خوزستان توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه شیر توزیع شده در مدارس خوزستان مناسب با شرایط آب و هوایی استان تهیه شده است، عنوان کرد: با توجه به گرمسیر بودن استان باید شیری که در مدارس استان توزیع می شود با مدت ماندگاری بسیار زیاد تهیه شود تا به دلیل گرم بودن هوا امکان فاسد شدن شیر وجود نداشته باشد.

خدادادی با اشاره به اینکه شیر مدارس پیش از توزیع، در آزمایشگاههای وزارت بهداشت و درمان به لحاظ صحت بهداشتی و سلامتی بررسی می شود، گفت: این شیر در پاکتهای 200 گرمی و با 2.5 درصد چربی تحت شرایط استریل تهیه می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش‌وپرورش خوزستان یادآور شد: شهروندان و اولیا در صورت مشاهده فروش شیر ویژه مدارس می‌توانند به بازرسی اداره آموزش‌وپرورش منطقه خود اطلاع دهند. آموزش‌وپرورش نیز در صورت دریافت گزارشهایی درباره فروش غیرقانونی شیر مدارس حتما پیگیریهای لازم را در مبارزه با فروش این شیرها انجام خواهد داد.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =