توضیح معاون وزیر صنعت در برنامه تلویزیونی/ ماجرای تعطیلی نانوایی بربری به خاطر ارزان فروشی چه بود؟

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه روزآمد توضیح داد که ماجرای پلمپ شدن نانوایی بربری خیرآباد به خاطر ارزان فروشی چه بود.

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  پیرامون پلمپ یک واحد خبازی نان بربری در ورامین به دلیل ارزان فروشی و عرضه نان با قیمتی کمتر از نرخ مصوب توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه تلویزیونی روزآمد شبکه پنج سیما که مجله اقتصادی صبحگاهی است در رابطه با پلمپ یک واحد صنفی نانوایی در ورامین گفت: « من دیروز به طور شخصی به روستای خیرآباد که اطراف قرچک ورامین است رفتم. از نزدیک با صاحب این نانوایی و اهالی محل گفتگو کردم و خوشبختانه این نانوایی هم اکنون باز است. »

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با جزییات تعطیلی این نانوایی به دلیل ارزان فروشی اینگونه توضیح داد: « در روز دو شنبه هفته گذشته و در فاصله ساعت 11  و نیم تا 3 بعد از ظهر این نانوایی بربری بسته شد. علت بسته شدن نیز این بود که تعدادی از صاحبان نانوایی های بربری همان محدوده مراجعه کرده و از عرضه نان ارزان توسط این واحد صنفی گلایه کرده بودند. »

خسرو تاج با تاکید بر اینکه موضوع قیمت نان در هر استان مدیریت می شود ادامه داد: « موضوع نان به صورت استانی اداره می شود. یعنی در هر استانی کارگروهی متشکل از اتحادیه های صنفی و نهادهای مرتبط به ریاست استاندار وجود دارد که قیمت نان را مدیریت می کند. »

او افزود: « قیمت نان برای عرضه در ورامین 600 تومان در نظر گرفته شده بود ولی این نانوایی که روز دوشنبه چند ساعتی پلمپ شد، احساس کرده برای اینکه تعداد مشتری بیشتری داشته باشد نان را با قیمتی کمتر به دست مصرف کننده برساند. از سوی دیگر صاحب مغازه نیز تمکن مالی مساعدی دارد و برای اینکه تعداد مشتری بیشتری داشته باشد نان را با قیمت کمتر عرضه کرده است.»

بر اساس گفته های معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه روزآمد قیمت نان بربری در ورامین حداکثر 600 تومان در نظر گرفته شده و اگر کسی کمتر از آن نان بربری را بفروشد تخلف نکرده است: « قطعا این واحد صنفی تخلف نکرده است. ما قیمت نان بربری در ورامین را حداکثر 600 تومان در نظر گرفتیم. تعطیلی چند ساعته این نانوایی هم به خاطر شکایت سایر نانوایی ها بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: « دولت هر اقدام در جهت ارزان فروشی را حمایت می کند و این خبر صحت ندارد که دولت این نانوایی را تعطیل کرده است بلکه اقدامی بوده که با اعتراض نانوایان محل همراه شده تا این واحد صنفی بسته شود. »

خسرو تاج به ادامه فعالیت نانوایی از هفته گذشته اشاره کرد و گفت: « از روز سه شنبه این نانوایی فعالیت خود را با همان فروش 100 تومان کمتر از قیمت مصوب آغاز کرده و مردم هم راضی هستند.» 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    اصل نفس عمله که کار بدی بوده وان را حتی اگر نیم ساعت هم به خاطر ارزان فروشی بستهاند خطای بزرگی بوده چیزی که از این وضعیت نتیجه بقیه کاسبکاران می شود اینه می توانند گران بفروشند ولی ارزان فروشی ممنوع. به خاطر گرانفروشی که جرم است در نانوایی را نمی بندند انوقت واقعا نوبره که به خاطر اعتراض بعضی از نانویی های دیگه این نانوایی حتی برای یک ساعت تعطیل بشه
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    166 6
    اميدواريم همه جا به اصل سود كمتر و مشتري بيشتر رضايت دهند
  • سیاوش A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    11 2
    من به شما ثابت میکنم که با آرد نرخ کاملا غیر یارانه ای قیمت یک قرص نان سنگک برای فروش حداکثر 1000 تومن خواهد بود. اقدام این نانوا هم نشان دهنده این امر است که همین الان نان با قیمت بالایی به دست مردم میرسه و این یعنی اجحاف در حق مردم.
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    5 6
    ما در دوران دبیرستان یادم نیست کدوم کتاب اما دبیرهای عزیز توضیح می‌دادند که نظامی هست به نام نظام سرمایه‌داری. رقابت حرف اول رو توی این نظام می‌زنه. پولدار هرچقدر که بخواد می‌تونه جنس‌شو ارزون بفروشه تا رقباش رو از میدان به در کنه و خودش بعدا یکه و تنها بمونه. اون موقع می‌گفتند که این نظام، نظام خوبی نیست. خیلی بده. به درد نمی‌خوره. اخه. حالا در خیرآباد سرمایه‌دار نونوای ما هم اومده همین کارو می‌کنه. :
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    130 6
    خوب شکایت کردن درست . شکایت باید بررسی بشه و دادگاه حکم صادر کنه و بعدش تعطیل بشه . تازه اگه حکم بگه باید تعطیل بشه . بد نیست شاکیان خسارت اون چند ساعت تعطیلی رو پرداخت کنن تا درس عبرت بشه که براساس قانون فعالیت کنن . دولت هم از طرف مردم ی جریمشون بکنه تا حساب کار دستشون بیاد .
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    اصلا شكايت ساير نانوايي ها قابل استماع نبوده و اصلا نبايد اقدامي صورت مي گرفته
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    112 7
    چقدر بعضی از این نونواها بی انصاف هستن. ترسیدن مشتریهاشون رو از دست بدن. شما اگه راست میگی نون رو با همون 600 تومن بفروشین ولی با کیفیت که مشتریهاتون رو از دست ندین حالا یکی ارزونتر میده شما صداتون در میاد ترس سرتاپاتون رو گرفته؟
  • علی A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    94 5
    این نانوا یک مغز اقتصادی است یک نابغه ایشان اگر در آمریکا بود ثروتمند میشد اینکه در آن محله کسی به چنین استنتاجی برسه و عمل کنه و جلوی مدعیان بایسته و دوباره شروع کنه و محبوب مشتریها هم باشه آفرین شاطر
  • غضنفر A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    54 3
    اگر کسی انصاف رعایت کرد باید جریمه شود که بترسید ای گران فروزان از آتش دوزخ.
  • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    29 2
    اصل فضای رقابتی بر همین هست.آن چیزی که الان در همه اصناف ایران رواج دارد که قیمتها رو هماهنگ می کنن حکم کارتل و تراست رو داره که در دنیا منسوخ شده...خدایا ما در کدوم دوران تاریخ زندگی می کنیم؟
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    12 4
    سلام بنده این حاج ممد نونوا رو می شناسم اصلا بحث رقابت نیست پنجشنبه ها هم کلا نون صلواتی میده وضع مالیشم متوسط رو به پایین هست ولی چون تو اون منطقه ادم محتاج زیاده قیده سود بالا رو زده به اینکه اموراتش بگذره قانع هست الانم 30 ساله اینجا نونوایی داره با یه موتور گازی میره میاد
    • بی نام A1 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
      4 1
      خدا پدرش رو بیامرزه که به فکر هم محلی هاشه.
    • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
      2 6
      اخه چرا منفى مى ديد؟ خبرانلاين بد نيست شما هم يك ذره گاهى اوقات خبرنگرى بفرستى عكس بگيره وگزارش تهيه كنه