رکورددار دیابت وارد فاز جدیدی شد؛ رونمایی از شیرینی‌های رژیمی در یزد

مهر نوشت:

یزدـ شیرینی های سنتی یزد که شیرینی آنها شهرت جهانی دارد و به اعتقاد برخی پزشکان توانسته یزد را رکوددار دیابت کند، وارد فاز رژیمی شدند.

روز چهارشنبه در گردهمایی دو روزه مدیران و مسئولان حوزه غذا و داروی وزارت کشور در یزد، شیرینی های جدید یزدی که با شیرین کننده های گیاهی تولید شده اند، رونمایی شد.

در این شیرینی ها به جای شکر از مالتو دکسترین استفاده شده که کالری آن یک هشتم شکر است.

باقلوا، قطاب، نان منقا، کیک یزدی، شیرینی کنجدی و انواع دیگری از شیرینی های سنتی یزد در برخی کارگاه های شیرینی پزی به این روش تولید می شوند که امروز از همه این شیرینی ها رونمایی شد.

دادیار شعبه جرائم پزشکی شهر تهران در این مراسم از قدیمی، ناقص و مطرود بودن قوانین حوزه غذا و دارو خبر داد و اظهار داشت: اکنون نیم قرن از تصویب قوانین این حوزه می ‌گذرد و اغلب آنها قدیمی، مطرود و ناقص هستند و اگر این سه حالت را نداشته باشد، قابلیت اجرایی ندارند.

بهنام غفاری تاکید کرد: وزارت بهداشت و مراجع قضایی باید تعامل مناسبی برای بازنگری و اصلاح قوانین در حوزه مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی داشته باشند و قوانین مورد نیاز را با کمیسیون بهداشت مجلس در میان بگذارند.

وی تصریح کرد: نمایندگان می‌توانند در کمیسیون تخصصی بهداشت، ضمن نیازسنجی، قوانین این حوزه را نیز بازنگری کنند و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنند.

غفاری ادامه داد: نبود قوانین در این حوزه سبب اطاله دادرسی می ‌شود و در نهایت نیز قوانین قدیمی پاسخگوی گزارش‌ ها نیست.

گردهمایی مدیران و معاونان غذا و داروی وزارت کشور امروز و فردا با حضور ۱۰۰ نفر از فعالان این بخش از سراسر کشور همچنین رئیس سازمان غذا و داروی کشور و معاون وزیر بهداشت در یزد برگزار می‌ شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کیا A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    11 1
    سال گذشته دریک برنامه تلویزیو نی از کاشت گیاهی در ایران بنام استویا اسم برده شد که میزان شیرینی آن 300 برابر شکر اعلام گردید .بعنوان یک بیمار دیابتی برای خرید پودر استویا بهرجا مراجعه کردم گفتند که در ایران کاشت نمیشود وقرار است از ترکیه بیاورند . معلوم نیست باواردات بیرویه ومصرف بیرویه شکر چرا درایران کاشت نمیشود وباید همه چیز را از ترکیه وچین وهند بیاوریم.ایا در ایران امکان کاشت وکارآفرینی در این زمینه با توجه به انواع آقلیم های آب وهوائی وجود ندارد
  • بی نام A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    22 0
    منم تو مهد قطاب و باقلوا و کیک یزدی زندگی میکردم دیابت میگرفتم. لامصب نمیشه به قطاب نه گفت.
  • بی نام A1 ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
    10 2
    يزد، ركورد دار ديابت، بيماري هاي قلبي و سرطان