نسیم آنلاین نوشت:

مولاوردی گفت: وزارت دادگستری بیمه زنان خانه‌دار را به شروط ضمن عقد اضافه کند. معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: حق بیمه زنان خانه‌‌دار را شوهر تقبل کند و ماه به ماه پرداخت کند. گزارشی از اسیدپاشی‌های اخیر به رئیس‌جمهوری ارائه داده‌ایم

شهیندخت مولاوردی در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد لایحه تشکیل مجازات اسیدپاشی گفت: همزمان با اتفاقاتی که افتاد و به صورت سلسله وار تکرار شد، دفتر امور زنان بررسیهای حقوقی موضوع را در دستور کار قرار داد و در گزارشی، ریاست جمهوری را در جریان قرار دادیم. همزمان با معاونت حقوقی که روی لایحه کار حقوقی انجام می دهد، کارهای کارشناسی انجام می‌شود.

او گفت: خانم های قربانی اسیدپاشی را ملاقات کردیم و پیگیر وضعیت آنها بودیم و اخیراً از قول پدر یکی از آنها اظهار نارضایتی شده بود که ایشان تکذیب کردند و اعلام کردند که مشکل خاصی وجود ندارد و وزیر بهداشت پیگیر جریان درمان ایشان هستند. اما در مورد سایر قربانیان فرصت ملاقات را نداشتم. مترصد یک فرصت هستیم که از نزدیک پیگیری جریان درمان باشیم.

مولاوردی ادامه داد: در مورد کار زنان و زندگی خانوادگی، ما در دولت تدبیر و امید اعتدال را به عنوان تعادل و توازن بین کار و زندگی دنبال میکنیم.

معاون امور زنان و خانواده گفت: ما به انواع تعادل ها نیاز داریم یکی از آنها ایجاد تعادل بین نقش های چند گانه زنان هست و وظیفه دولت و نظام هست که تسهیلات لازم را فراهم کنند. لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل که دارای فرزند زیر 7 سال و فرزند معلول و همسر معلول هستند به تصویب رسیده است و منتظریم که در صحن علنی هم به تصویب برسد. در مورد برنامه ششم سعی می کنیم با همین نگاه مسائل را پیش ببریم.

او گفت: آقای نوبخت هم در برنامه ریزی و هم در محتوای برنامه ششم دقت دارند و امیدواریم که جایگاه خاصی به موضوعات خانواده و زنان اختصاص یابد و سیاست هایی اتخاذ شود که در آینده به ضرر زنان نباشد و امنیت شغلی آنها به خطر نیفتد.

مولاوردی گفت: در مورد بیمه زنان خانه دار بررسی های کارشناسی به ما راه حل‌های مختلفی نشان داد و به وزارت دادگستری پیشنهاد دادیم که این به عنوان شروط ضمن عقد آورده شود. اگر این هم اتفاق نیفتاد در قبال وضع مهریه یا تقلیل مهریه، زوجین یک توافقی با هم انجام می دهند که آن را تقلیل دهند و در مقابل آن حقوق غیر مالی را جایگزین کنند و حق بیمه زنان خانه دار را شوهر تقبل کند که ماه به ماه پرداخت کند.

او گفت: سوء تفاهمی که پیش آمده بود که فکر می کردند ما این را جاگزین مهریه می خواهیم بکنیم در صورتی که اینطور نیست. به جای اینکه مهریه را به آن شکل بپردازند به این شکل آرامش به زنان خانه دار برگردد.

 

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    2 0
    به ايشان بفرمائيد اين بيمه زنان خانه دار با اجراي سازمان تامين اجتماعي بيشتر جنبه تنبيه زنان خانه دار را دارد چون يك زن شاغل در اداره يا كارخانه با 20سال سابقه بيمه مي توان با 20روز حقوق بازنشسته شود ولي سازمان تامين اجتماعي در مورد زنان خانه دار كه همان مبلغ حق بيمه را مي پردازند مشمول اين طرح تلقي نمي كند و مي گويد بايد 30سال حق بيمه بدهيد
  • آرش RO ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 2
    فکر می کنم با اندکی تامل می شه به یک نتیجه خوبی ار ضمینه بیمه خانه داری زنان رسید مثلا کار کنان دولت و شرکتها می توانند از طریق حسابداری این مبلغ را ماهیانه واریز کنند که آسانتر و بهتر خواهد بود .
  • بی نام IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    5 3
    ای بابا...با این توقع بالای دخترها مگه میشه زن گرفت