۰ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۰

دنیای اقتصاد نوشت:

موسی غنی‌نژاد روز گذشته در همایش اقتصاد ایران با اشاره به اینکه تشکیلاتی به اسم شورای رقابت، باید جمع شود و قانون آن تغییر کند، می‌گوید: «این شورا نه کمکی به تسهیل رقابت در بازارها از جمله بازار خودرو کرده و نه توانسته سیاست‌های اصل 44 را پیاده کند.» وی با اشاره به اینکه شورای رقابت در فاز قیمت‌گذاری خودرو فرو رفته، تاکید می‌کند که در شرایط فعلی، بازار خودرو ایران رقابتی نیست؛ بنابراین حضور شورای رقابت در جایگاه تعیین‌کننده قیمت خودرو، نتوانسته است کمکی به رقابتی شدن آن بکند. به گفته غنی‌نژاد، با این اوضاع اگر بخواهیم قیمت خودرو را آزاد کنیم، باید در کنار آن، تعرفه را کاهش و از طرفی اجازه سرمایه‌گذاری خارجی را در صنعت و بازار خودرو کشور بدهیم. وی تاکید می‌کند که برای کاهش تعرفه باید زمانبندی لازم صورت بگیرد، هرچند در این مورد حرف زیاد زده می‌شود، اما کمتر شاهد عملی شدن حرف‌ها هستیم.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی عباس بگلو A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    127 3
    خداییش درست میگه.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    88 4
    حرف حساب زدی داداش حال کردم
  • بی نام A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    184 5
    ازدیدگاه مردم شورای رقابت پول بیت المال رامیگیرند وهیچ کاری ازشان بر نمی آید مردم هیچ کار مثبتی از آنها ندیدند. آقای رئیس جمهور لطفا دستور انهلال را صادر فرمایید.
    • بی نام IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      5 18
      باشه صادر می کنه ولی شما یه کلاس فارسی برو... بیسواد
  • ایوب فیضی A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    99 2
    نه تنهابازارخودروایران رقابتی نیست بلکه انحصاری میباشد من پیشنهاد می کنم وزارت صنعت معدن تجارت یا هر مسئول دست اندرکار این صنعت باید یک پروسه زمانی نظارت دقیق وعالیه به خودروسازی که از بیماری عدم کیفیت برخوردار میباشد بده تا هم در کیفیت وهم در آپشن هایش تجدید نظر داده درغیر اینصورت اجازه ورودخودروهای تا 2400 سی سی را به همه ملت داده وهمچنین باید تعرفه گمرکی را پایین بیاورد تا هرکس خودرو مورد علاقه ودلخواه خودرا وارد بااینکار راندمان وکیفیت خودروهای داخلی بناچار باتوجه به عدم ورشکسته شدن خودرا باید بالابکشند چطوره شد خودروسازی کره همزمان با صنعت خودروسازی ما الان آن کجاست ومال ما کجاست خلاصه جایگاه خودروسازی ما همانند پیشرفتهای هستی باید متحول گرددونام ایرانی همیشه در راس باشد
    • meysam A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
      86 2
      اقا یه سرج بکنید..بی ام دبلیو z4 مدل 2005 رو میشه 9 هزار دلار خرید.. ادم بد میسوزه...بددددد... هیچ وقتم دلیله این انحصار و گرونیه خودرو رو نفهمیدم..هیچ کشوری مثل ما نیست..
  • بی نام RO ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    132 2
    واردات رو آزاد کنید، هر کی دوست داره ماشین خارجی سوار بشه. به جاش رو ماشین های خودروسازهای داخلی وام بلند مدت و اینطور تسهیلات بدید تا اینم یه مشوق برای فروش خودروی داخلی باشه. لازم نیست برای حمایت از صنعت داخلی به مردم انقدر فشار بیارید. الان با انحصاری کردن این صنعت هیچ کمکی بهش نمیکنید. خودرو سازها میدونن هر آشغالی بسازن 90 درصد مردم مجبورن بخرن، به همین خاطر کیفیت همش آب میره، خدمات پس از فروش و گارانتی بی معنیه. واردات آزاد خوبه. در کنارش میتونید با خودروسازهای درست حسابی دنیا جوینت ونچر بدید، اینطوری به نفع همه میشه. انحصار همیشه بده.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    3 18
    اگرشورانبود حالاهمین پراید را باید 40 میلیون می خریدی بله واردات بدون تعرفه و...ازاد وشورای رقابت منحل البته احتمالا اقای غنی نزاد ازبابت خودرو دنا ضررکرد که ناراحت است این حرفش دردفاع ازایران خودرو بوده داداش
  • كريم A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    15 1
    خود برادران خيامي بنيانگذاران ايران ناسيونال هم چنين توقعي نداشتند كه خودرو را به هر قيمتي و فقط براي سود بيشتر بفروشند و بدنبال انحصار باشند اينكار فقط در كوتاه مدت نتيجه ميده بعد از انقلاب و با قطع رابطه با كشورهاي خودرو ساز اين انحصار باعث وابسته شدن به كمكهاي دولت و در نتيجه عدم نو آوري و بهبود كيفيت ووو. شد كه حالا واقعيت عقب ماندگي از صنعت روز دنيا را شاهد هستيم ولي ديگر دير است چون كسي حاضر نيست با اين قيمتها و با اين بد قوليها و با اين كيفيت ساخت پول نازنينشو هدر بده
  • ساناز IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    2 25
    به نظرم ما خیلی پیشرفت کردیم....90 درصد قطعات پراید رو خودمون تولید می کنیم در صورتی که قبلا اینجوری نبودیم. این بعنی پیشرفت.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    14 2
    خودرو تو ایران آش خالست بخوری پاته نخوری پاته
  • جلیل IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    18 2
    شورای رقابت شریک دزد ورفیق قافله