فارس نوشت:

مدیرکل فرودگاه مهرآباد از نوسازی پارکینگ‌های قدیمی مهرآباد، بهسازی بتنی باند پرواز و توسعه اپرون فرودگاه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا پیش از این با مشکل پارکینگ هواپیما در مهرآباد مواجه بودیم اما با احداث 19 جای پارک، در حال حاضر ظرفیت پارک 45 فروند هواپیما فراهم شده است.


علی رستمی گفت: در راستای بهسازی خدمات در فرودگاه مهرآباد و توسعه خدمات پروازی، در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فعالیت‌هایی انجام شده است.

او با اشاره به تسهیل، روان‌سازی و ساماندهی فعالیت‌ها در این فرودگاه، گفت: در بخش دوم فعالیت‌ها در حیطه سخت‌افزاری، به توسعه‌ ساخت و سازها و پروژه‌های عمرانی پرداخته‌ایم.


مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پاسخ به سؤالی مبنی بر برنامه‌های انجام شده برای افزایش جای پارک هواپیما در مهرآباد، توضیح داد:‌ عملیات تکمیل حدود 19 جای پارک هواپیما در فرودگاه مهرآباد به پایان رسید و در حال حاضر 45 پارک‌پوزیشن در مهرآباد وجود دارد و هواپیماها قابلیت پارک در آن دارند.

او درباره احتمال افزایش باند‌های پروازی در مهرآباد در راستای تسریع عملیات اعزام-پذیرش مسافر گفت: در مهرآباد یک باند پرواز و یک تاکسی‌وی‌ وجود دارد و امکان توسعه باند‌ها دیگر وجود ندارد یعنی نمی‌توانیم در مهرآباد باند دوم و یا سوم داشته باشیم و اغلب تلاش‌ها در بخش بهسازی و نوسازی این دو باند موجود است.


‌رستمی با بیان اینکه‌ دو باند موجود در سال‌های آتی هم نوسازی می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شد‌ تا سطوح پروازی، پارکینگ هواپیما و باندها را نوسازی کنیم. در این باره فعالیت‌ها آغاز شده‌ است و ادامه خواهد یافت.او گفت:‌‌ احتمال دارد نوسازی این دو باند (باند پرواز و تاکسی‌وی) بتنی باشد اما منتظر دریافت بهترین طرح مشاور هستیم تا‌ مطمئن‌ترین و کیفی‌ترین روش را پیاده کنیم.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره ‌هزینه پارکینگ هواپیما در مهرآباد و انتقاد برخی ایرلاین‌‌ها در این‌باره، توضیح داد:‌ رقمی که بابت پارکینگ هواپیما در مهرآباد دریافت می‌‌شود، طبق نرخ‌های مصوبه شرکت فرودگاه‌های کشور است و این تعرفه‌ها سلیقه‌ای نیست، زیرا مراجع قانونی خود را دارد و در آنجا مصوب می‌شود.رستمی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم استانداردهای روز را در فرودگاه مهر‌آباد پیاده کنیم، بیان کرد:‌ برنامه‌ریزی شده است در بخش ترمینال‌، بهسازی و نوسازی انجام شود، ضمن آنکه ‌در بخش سطوح پروازی این موضوع اجرایی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: نوسازی پارکینگ هواپیما که به تازگی شروع شده ادامه می‌یابد تا آخرین پارک پوزیشن هم نوسازی شود.رستمی گفت:‌ در بخش توسعه اپرون ما با کمبود اپرون مواجه هستیم و با توجه به تقاضا تلاش می‌کنیم نوسازی اپرون عملیاتی شود و سپس به توسعه اپرون همزمان می‌پردازیم.

بنابراین گزارش اپرون محل توقف هواپیما و مکان‌ پیاده و سوار شدن مسافر است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    33 15
    مگه قرار نبود این مخل اسایش و اعصاب مردم بساطش جمع بشه .حالا تازه میخوان توسعه اش بدن .واقعا که .
    • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
      0 1
      اولا براي پروازهاي داخلي و نرديك فرودگاه بايد نزديك باشد دوم اين كه فرودگاه بايد داير باشد تا در مواقع اضطراري نظير زلزله كمك رساني سريع انجام شود سوم اينكه فرودگاه نظامي بايد نزديك باشد كه در زمان جنگ پرسنل نظامي دسترسي سريع به فرودگاه داشته باشند خصوصا در زمستان كه آن اتوبان بسته ميشه چهارم اينكه پاويون دولتي بايد در شهر باشد نعه اين كه ر مقامات دولتي و خصوصا رهبران خارجي اين همه راه را در راه باشند
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    3 2
    آقای مدیر کل همانقدر که تونستید بعد از 12شب پروازها رو لغو کنید این یکی رو هم می تونید
  • حسام RO ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    15 1
    ای کاش فکری هم به حال پارکینگ ترمینال 4 بشود که همیشه ظرفیتش تکمیل است.
  • کوروش درخشان IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    4 20
    قرار بود پروازها رو منتقل کنند به فرودگاه امام نه اینکه مهرآباد رو که واسه سلامت و جان مردم خطرناکه توسعه اش هم بدن