ماچک: صعود به دور دوم شاهکار است/در هندبال قهرمانی جهان، برای همه سورپرایز داریم

بروت ماچک سرمربی تیم‌ملی هندبال خیلی از شرایط راضی نیست چراکه او تیمش را برای مسابقه‌های قهرمانی جهان قطر آماده می‌کند، آن‌هم با دو، سه اردو.

مهری رنجبر:با لغو اردوي اسلووني؛ چهار، پنج بازي تداركاتي از دست تيمش پريد؛ بازي‌هايي كه ماچك روي آنها حساب كرده بود. با اين حال اميدوار است تيمش در رقابتي سخت با حريفان پرآوازه، سورپرايز رو كند اما او سوداي ديگري هم در سر دارد: «هر برد موفقيتي بزرگ است و صعود تيم به دور دوم، شاهكار.»

با برگشت هفت بازيكن ثامن به اردو حالا تيم‌ملي هندبال ايران شده همان تيم بازي‌هاي آسيايي 2010 گوانگ‌ژو؟
اين تيم كه شبيه آن تيم نيست. با حضور آنها تيمم كامل‌تر شده است. از جمع 28 هندباليستي كه در ليست ايران براي مسابقه‌ها به فدراسيون جهاني داده‌ايم 22 نفر به اردو دعوت شدند. 6 نفر هم ذخيره هستند كه اگر بازيكني مصدوم شد، راحت بازيكن ديگري جايگزين شود. از بين بازيكنان تنها سياوشي مصدوم شده و بقيه همه آماده‌اند. البته به گفته پزشك تيم اوضاع او هم خوب است.

حالا دست شما براي آماده كردن تيم در رقابت‌هاي قهرماني جهان قطر بازتر شده.
قطعاً همين‌طور است. من حالا در هر پست دو يا سه بازيكن دارم اما براي اينچئون واقعاً مشكل داشتم.

اردوي اول را چطور ديديد؟
اردوي اول عالي بود. بازيكنان خيلي عالي كار كردند و با جوي كه بر اردو حاكم بود، تيم طبق برنامه تمرين كرد.

از شرايط كار راضي هستيد؟
راضي نيستم چراكه اردوي اسلووني لغو شد، در حالي كه مي‌توانستيم به راحتي از آن استفاده كنيم. با لغو اردوي اسلووني در واقع پنج، شش بازي تداركاتي خوب را از دست داديم. در حالي كه تيم بعد از تمرين سخت به بازي تداركاتي نياز دارد. ما مي‌توانستيم در آنجا علاوه بر ادامه تمرينات بازي هم داشته باشيم كه نشد. حالا مي‌ماند اردوي ايتاليا كه قرار است سه بازي با تيم‌ملي ايتاليا و چند تيم ديگر داشته باشيم.

درست است كه اردوي اسلووني به خاطر لجبازي از دست رفت؟
اين سؤالي نيست كه من جواب دهم. به‌هر‌حال هرچه بود، تمام شد. من نمي‌دانم. خوب نيست درباره اين مسائل من صحبت كنم.

سه، چهار اردو براي قهرماني جهان كافي است؟
با لغو اردوي اسلووني، تيم تنها دو اردو دارد نه سه، چهار تا. شك نكنيد دو اردو براي آمادگي تيم آن هم براي قهرماني جهان كافي نيست. البته ديگر وقتي نداريم كه از دست بدهيم. بازيكنان دوباره از دوشنبه با برگشت به اردو تنها سه روز تمرين مي‌كنند كه صبح‌ها بدنسازي دارند و بعد از ظهرها هم تمرينات تكنيكي و تاكتيك را انجام مي‌دهند.

حريفان ايران در مسابقه قهرماني جهان را چطور مي‌بينيد؟
ايران گروه خيلي سختي دارد. تونس، اتريش، بوسني، كرواسي و مقدونيه حريفان ايران هستند. دو تيم از يوگسلاوي سابق. مقدونيه بازيكني به نام لازاروف دارد كه بازيكن خيلي خوبي است. بازيكنان مقدونيه هم در كار فردي خيلي خوب هستند و هم ‌تيمي. بوسني هم بازيكنان مطرح زيادي دارد. اتريش هم تيمي است كه هفت بازيكن آن در ليگ آلمان، يكي از پرقدرت‌ترين ليگ‌ها بازي مي‌كنند. با اين شرايط كسي از تيم ما انتظار ندارد اما من فكر مي‌كنم تيمم مي‌تواند همه را سورپرايز كند مثل قبل. قول مي‌دهم تيمم بازي‌هاي خوبي در قطر به نمايش بگذارد. البته با اين حريفان كار خيلي مشكلي داريم.

اضافه شدن باباصفري و عليرضا موسوي دو لژيونر هندبال در اردوي ايتاليا به تيم، كار را سخت نمي‌كند؟
آنها خيلي زود با تيم هماهنگ مي‌شوند. البته باباصفري از دوشنبه به اردو مي‌‌آيد و عليرضا موسوي تنها بازيكني است كه در اردوي ايتاليا به تيم اضافه مي‌شود. از طرفي براي اولين بار نيست كه اين اتفاق مي‌افتد. اين دو بازيكن حتي براي بازي‌هاي آسيايي هم دو روز قبل از شروع رقابت‌ها به تيم اضافه شدند. كاري نمي‌شود كرد.

فكر مي‌كنيد چه نتيجه‌اي براي ايران در قهرماني جهان بهترين نتيجه است؟
حضور در مسابقه‌هاي قهرماني جهان براي من تجربه تازه‌اي نيست اما ايراني‌ها براي اولين بار بازي در اين رقابت‌ها را تجربه مي‌كنند. به‌هر‌حال رقابت‌هاي قهرماني جهان خيلي از بازي‌هاي آسيايي و المپيك قوي‌تر است. به نظر مي‌رسد كه برنامه‌ها به نفع قطر چيده شده. يعني حالا ما بايد اول با بوسني بازي كنيم در حالي كه كرواسي بايد حريف اول ما مي‌شد. با اين حال همه تيم‌ها آماده، آماده به قهرماني جهان مي‌آيند و تيم ضعيف نداريم. در اين رقابت‌ها هر بردي براي تيم ايران موفقيت بزرگي محسوب مي‌شود. البته صعود به دور دوم هم شاهكار است.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    2 1
    با آروزی موفقیت برای بچه های هندبال و کسب موفقیت برای کشور ایران