تازه ترین آمار گمرک از اوضاع تجارت خارجی ایران منتشر شد که این آمار از افزایش آهنگ رشد صادرات غیر نفتی کشورمان در برابر واردات حکایت دارد.

تازه ترين آمار گمرك از اوضاع تجارت خارجي ايران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  اين آمار از افزايش آهنگ رشد صادرات غير نفتي كشورمان در برابر واردات حكايت دارد. در اين مدت 35ميليارد و 145ميليون دلار انواع كالا صادر و به ميزان 38 ميليارد و 462 ميليون دلار هم وارد كشورمان شده است.

بنابراين گزارش،مهمترين نكته در خصوص آمار تجارت خارجي نه ماهه كشورمان ،افزايش آهنگ رشد صادرات غير نفتي و كاهش رشد واردات براي دومين ماه متوالي است،به نحويكه در مدت ياد شده رقم رشد صادرات غير نفتي به 17 و 72 صدم درصد و واردات به 14 و 98صدم درصد رسيد. 

اقلام عمده صادرات غير نفتي در مدت ياد شده شامل پروپان مايع شده،متانول وپلي اتيلن گريد فيلم بوده وعمده ترين خريداران كالاهاي صادراتي كشورمان هم به ترتيب چين ،عراق ، امارات متحده عربي، افغانستان وهند بوده اند.

عمده واردات كشورمان هم به ترتيب به گندم با سهم3 و 38صدم درصدي از كل ارزش واردات ، ذرت با 3و1صدم درصد ،برنج با 2و91 درصد،، كنجاله سويا با 2و 61 صدم درصد و وسايل نقليه با موتور پيستوني درون سوز با حجم سيلندر بيشتر از 1500 سانتيمتر مكعب با 2و56 صدم درصد اختصاص داردو عمده كشورهاي صادركننده كالا به ايران هم در نه ماهه امسال به ترتيب شامل امارات متحده عربي، چين، كره جنوبي و تركيه بوده اند. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 392133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =