عضو هیات مدیره انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بیش از 95درصد از شکایات عرصه تخصصی پوست و مو مربوط به دخالت افراد غیرمتخصص یا متخصصان غیر مرتبط با رشته پوست است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن متخصصین پوست ایران؛ دکتر سید حسن اعتماد زاده، در حاشیه آغاز چهاردهمین کنگره سالانه انجمن متخصصین پوست ایران دراین باره گفت: برخی از پزشکان عمومی و غیر متخصص با درج عناوین تخصصی و غیر واقعی به صرف اینکه از دوره های کوتاه مدت شرکت کرده و گواهی حضور دریافت کرده اند با مداخله در امور تخصص پوست و مو موجب بروز عوارض و پیامدهای ناگوار برای بیماران می شوند .

وی گفت: به دلیل عدم تظارت دقیق بر روند درمانی برخی پزشکان شاهد تبلیغ آنان در مواردی غیر مرتبط با رشته تخصصی هستیم که گاهی حتی با درج عناوین جذاب برای بیماران در اموری همچون تزریق ژل و بوتاکس، لیزر و جراحی های پوست دخالت کرده و بیماران را با عوارض مواجه می کنند .

به گفته اعتماد زاده نبود نظارت های دقیق موجب ورود بی ضابطه برخی تجهیزات و لوازم پزشکی از جمله دستگاه های لیزر به کشور و مطب پزشکان غیر متخصص یا حتی آزمایشگاه ها شده است، القاء نیازهای درمانی نابجا برای هموطنان موجب انجام اعمال غیر ضروری با هزینه و عوارض بالا خواهد شد .

بازرس انجمن متخصصین پوست ایران به جعل عناوین تخصصی و بدون همخوانی با مدرک تحصیلی برخی از افراد اشاره کرد و گفت: از هر بیست مورد پرونده شکایت در عرصه تخصصی پوست و مو تنها یک مورد مربوط به متخصصین پوست است و آن نیز با گذر زمان بهبود می یابد ولی عوارض و مشکلات دخالت های پزشکی مخرب بوده و شاید سالهای سال با بیماران همراه و غیر قابل جبران باشد.

چهاردهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران تا جمعه پنجم دی ماه در هتل المپیک تهران ادامه دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دکتر محمد A1 ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    60 21
    متاسفانه یکی از انجمن های تخصصی بنام انجمن جراحان عمومی بجای پرداختن به رشته خود که یکی از رشته های وسیع و شامل جراحی گوارش تیرویید فتق و..می شود همه چیز را رها کرده و به کار دادن این گونه مدارک بی ارزش با دوره های یکی دو روزه با دریافت مبلغ هنگفت رو آورده و کار به جایی رسیده که هر پزشکی با دادن مبلغی در این انجمن می تواند عضو شود و در بسیاری از تبلیغات کاذب زیبایی جمله عضو این انجمن را می بینیم در حالی که اصلا پزشک مر بوطه پزشک عمومی و فاقد تخصص است .آیا آقایان مسول این انجمن همه مشکلات رشته جراحی عمومی را حل کرده اند که بدون داشتن مجوز به همه مدرک برای کار غیر علمی می دهندو کاری می کنند که سود آن فقط به خودشان و شرکت های فروشنده لیزر و... وضررش به بیماران نا آگاه و گول خورده می رسد.
    • بیطرف A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
      18 22
      این نوع برخوردها ناشی از حسادت متخصصین پوست است که نگران درآمدهای چند ده میلیونی خودشان هستند و نلواپسی برای بیماران بهانه ای بیش نیست.
  • امیر A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    8 1
    متاسفانه حتی افراد غیر پزشک مثل ارایشگرها هم کارهای زیبایی را انجام میدهند و هیچ نظارتی هم نیست
  • مرتضی چکاوکیان A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    18 13
    سلام مسلما"حرص مال دنیا چیزه بدیه و همینطور انحصارطلبی من فوق تخصص روماتولوژیو عضوهئیت علمیهستم و به دلیل اقتضا کاری از سرفصل های آموزشی سایر رشته ها مطلع هستم .ظرف 15 سال گذشته ،نحوه آموزش رزیدنت های پوست توسط اعضا هئیت علمی را از نزدیک دیده ام.اساتید پوست اگرچیزی بلد باشند در آموزش و انتقال مطالب ها به رزیدنت ها و دانشجویان نهایت تنگ نظری را دارند ضمن اینکه هم در سرفصل های درسی مصوب درماتولوژی و هم زمان بندی دوره های آموزشی درماتولوژی،زیبایی،از اولویت درجه دوم برخوردار است.وقتی رزیدنت ها با اصل موضوع درماتولوژی بیگانه اند و از بخش پوست بیمار مبتلا به سالک به عنوان کیس کلاژن واسکولار به ما ارجاع شده؟این یعنی چی؟وقتی سواد و تبحر نداریدچرا مدعی هستید که از پزشک عمومی بهتر هستید؟
  • حجت A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    5 5
    دوست عزيزِ به گفته خودتان روماتولوژيست روماتولوژيست ها انسانهاي آكادميك و بسيار آگاهي هستند و به جرات ميتوان گفت چنين اظهار نظر پيش پا افتاده و خارج از واقعيتي رو راجع به يكي از تخصصي ترين و علمي ترين شاخه هاي طب كه درماتولوژي است نخواهند كرد، هرگز هيچ متخصصي كه به رشته خود اشراف دارد اينگونه در مورد ساير رشته ها اظهار نظر نخواهد كرد... پس خواهشمندم از عناوين جعلي جهت رسميت بخشيدن به گفتار خويش استفاده نكنيد و منش نيك طبيب بودن را سر لوحه كارتان قرار دهيد، در ضمن روزي بندگان دست پروردگار است و لا غير... غرض نويسنده كاهش دخالت غير متخصصان در امور تخصصي بوده و به تبع آن كاهش خطاهاي عوارض جانبي درمان كه گهگاه غير قابل جبران خواهد بود.