مدیر عامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی معتقد است: با اجرای برنامه هدفمند کردن یارانه ها، جمعیت خط فقر و هزینه های زندگی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی افزایش خواهد یافت.

مهر نوشت:

عباس اورنگ به اثرات سوء و منفی که به دنبال هدفمند کردن یارانه ها در حوزه رفاه و تامین اجتماعی ایجاد خواهد شد اشاره کرد و گفت: هدفمند کردن یارانه ها به خصوص در حوزه انرژی تاثیر فراوانی در بحث کارفرمایی و کارگری و صنعت کشور به دنبال خواهد داشت و این امر باعث افزایش قیمت تمام شده در حوزه کارفرمایی خواهد شد و در نهایت کارفرمایان به دلیل عدم تمکن مالی برخی از نیروهای خود را اخراج خواهند کرد و تعداد بسیاری از واحد های تولیدی نیز تعطیل خواهند شد.

قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ 15/10/1388 در مجلس شورای اسلامی به تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید. بسیاری از کارشناسان معتقدند که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها نظام سلامت کشور دچار آسیب خواهد شد و از سوی دیگر باید منتظر افزایش شدید آسیبهای اجتماعی در کشور باشیم.

مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی با بیان این که انتظار می رود دولت با اتخاذ فکری اساسی اجازه ندهد چنین بحرانی در حوزه کارفرمایی و کارگاهها ایجاد شود که متاسفانه تاکنون در این باره فکری نشده است، خاطرنشان کرد: بررسیها نشان می دهد با اجرایی شدن بحث هدفمند کردن یارانه ها، هزینه های زندگی افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی تغییر خواهد کرد و این در حالی است که در آمدها کفاف هزینه ها را نخواهد داد و مردم به طور حتم با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

مدیرعامل انجمن رفاه و تامین اجتماعی همچنین افزایش قیمت دارو را یکی دیگر از اثرات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها عنوان کرد و افزود: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، قیمت دارو نیز افزایش می یابد و سازمان تامین اجتماعی نیز از این امر متاثر خواهد شد و هزینه های سازمان را به نحو چشم گیری افزایش خواهد داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 39166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    0 0
    معنی جدید عدالت طبق اعلام نتیجه خوشه بندی کارگر ساده با حقوق پایه وصاحب کارخانه هر دو دریک خوشه اجتماعی قرار گرفته اند
  • مریم IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    0 0
    خوب پس چرا این اش را برای ما میپزید. اگر توش زهر هست؟
  • حسینی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    0 0
    هیچ تفاوتی با من کارمند و ثروت مند جامعه وجود ندارد هر دو در خوشه 3 قرار داریم
  • حاجی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    0 0
    به داد مردم برسید کسی صدای ما را نمی شنود من کارمن در خوشه 3 با درامد 400000تومان
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    0 0
    دولت بهتره در هدفمند كردن يارانه هابجاي دادن پول نقد به مردم و گدا پروري به فكر ايجاد اشتغال براي ميليونهاجوان بيكار باشه
  • بدون نام IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    0 0
    من با مدرك كارشناسي ازشد تازه از دانشگاه فارغ التحصيل شده ام و همسر بنده دانشچو مي باشند و فاقد هر گونه زمين ، خانه و ماشين و در آمد ماهانه بوده و هيچ فرقي با فرد ثروتمند جامعه ندارم هر دو در خوشه سه هستيم تو را خدا به داد مردم برسيد.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    0 0
    از خوشحالی دارم می ترکم...من کارمند اجاره نشین و مقروض را در خوشه 3 گذاشته اند...بابا وضعمون خوب بود خودمون خبر نداشتیم! چشم نخوری تحول!!شما را به خدا فریاد ما را به جایی برسانید
  • بدون نام IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۱/۰۳
    0 0
    يعني من دانشجو با درامد بخورو نمير با ثروتمند كارخونه دار تو يه خوشه ايم ...پولدار بودمو خبر نداشتم..