پاپ در پیامی به مسیحیان خاورمیانه: مسلمانان را در نمایش چهره واقعی اسلام یاری کنید

پایگاه بین‌المللی همکاری‌های خبری شیعه نوشت:

پاپ در پیامی که واتیکان آن را به 7 زبان ترجمه کرد یادآور شد تنها راه حل بحران خاورمیانه، فعال سازی گفت و گوی ادیان در این منطقه است.

به گزارش پایگاه القدس؛ پاپ با تاکید بر ترک اصول گرایی در گفت وگوی ادیان، خطاب به مسیحیان خاورمیانه نوشت: از آن جا که شما در میان اکثریت مسلمان زندگی می‌کنید و می‌دانید اسلام، دین صلح است و با حقوق بشر و همزیستی میان یکدیگر در یک راستا قرار می‌گیرد؛ بنابراین در چنین حالتی می توانید به مسلمانان در ارائه چهره ای صحیح از اسلام اصیل کمک کنید.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در ادامه پیام خود تصریح کرد: وضع اسف باری که مسیحیان عراق همراه با ایزدی‌ها و دیگر اقلیت‌های دینی با آن رو به رو هستند، نیازمند به کارگیری تدابیر شجاعانه از سوی مسوولین ادیان مختلف است تا با همکاری یکدیگر سوءاستفاده از دین برای شرعیت دادن به آن ها را محکوم سازند.

وی در ادامه به رنج‌های اردوگاه نشینان از جمله کودکان، زنان، کهنسالان و تمام افرادی که از گرسنگی رنج می برند و محلی برای گرم کردن خود در زمستان سرد ندارند؛ اشاره کرد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    26 5
    بد نیست نظر علمای اسلام رو هم در مورد مسیحیت و مسیحیان بشنویم ....
    • کاظم IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
      14 12
      علمای اسلام همیشه برای مسیحیان و حتی یهودیان، نه صهیونیسم هاو زرتشتیان نهایت احترام را قائل بوده اند...منکه تا حالا ندیدم کسی از علمل کوچکترین بی احترامی ای به آنها بکند
  • محسن EU ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    24 0
    ای کاش لحن صحبت همه ی مردم دنیا همین برابری، برادری و دوستی باشه. هیچ مشکل ایدئولوژیکی در دنیا نیست که ارزش بغض و کینه و نفاق بین هم نوعان رو داشته باشه.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    4 14
    دوستان اگر اندکی دقت کنند تعریفی از اسلام در متن این پیام نیست چرا که دستگاه واتیکان با چیره دستی همه وحشیگریهای موجود را از مسلمانان دانسته و ریختن سلاح در فاز های مختلف برای گروه داعش از سوی مسیحیان امریکایی و غربی را نادیده انگاشته .پدید اورنده طالبان که بود؟ حمایت از عربستان وهابی توسط کیست؟داعش را کدام دستها حمایت میکند؟همه شبیه سازیها از سوی سران کشورهای مسیحی صورت میگیرد.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    3 0
    شما بزرگترین کمکی که میتونید بکنید اینه که ریشه این همه قتل و عام مسلمانان را بشناسید