محصول مشترک سینمای ایران، لهستان و آمریکا مقابل دوربین می‌رود/دو فیلم جدید از کارگردان محبوب منتقدان

پرویز شهبازی فیلم سینمایی «نسیم» را اردیبهشت ماه سال آینده جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تهیه‌کنندگی این فیلم که پیش از این «پارانویا» نام داشت را مسعود ردایی برعهده دارد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده درخواست پروانه ساخت این پروژه بهمن ماه به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال می‌شود تا بهار سال آینده وارد مرحله فیلمبرداری شود. «نسیم» همچون کارهای قبلی شهبازی مضمونی اجتماعی دارد و محصول مشترك ايران و لهستان خواهد بود.

مسعود ردایی تهیه‌کننده این پروژه با اعلام این مطلب از ساخت فیلمنامه دیگری با عنوان «ان‌شاءالله» به کارگردانی پرویز شهبازی بعد از فیلمبرداری پروژه «نسیم» خبر داد و گفت: «فیلم «انشاءالله» که فیلمنامه‌اش در سال 89 ثبت شده کار مشترک بعدی من با پرویز شهبازی است که ایشان موفق به جلب مشارکت یک کمپانی فیلمسازی آمریکایی شده و من نیز مشارکت یک شرکت فیلمسازی لهستانی را جلب کرده‌ام. بنابراین این فیلم محصول مشترک ایران، لهستان و آمریکا است که بخشی از مقدمات تولید آن نیز فراهم شده است.»
ردایی در خصوص فیلمنامه «انشاءالله»گفت: «اين فيلم داستان يك سرباز آمريكايي ست كه از روي یک ناو آمريكايي به خليج فارس افتاده و موج او را به ساحل ايران انداخته است. يك مرد جنوبي اين سرباز زخمي را پيدا و مدتي از او نگه داري مي‌كند و بعد به اقتضاي داستان به عنوان يك دوست او را به سمت تهران مي‌برد. در اين سفر سرباز آمريكايي با فرهنگ و مردم ايران آشنا مي‌شود. اين سرباز در تهران دوستان جديدي مي‌يابد و براي پيدا كردن راه حلي براي رفتن به امريكا از آن ها کمک می‌گیرد.»

فیلم‌های شهبازی اغلب با تحسین منتقدان سینمایی روبرو شده است.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =