غرویان:امیدوارم نشست آیت الله یزدی،آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله مصباح به وحدت اصولگرایان بینجامد

حجت‌الاسلام غرویان معتقد است نشست مشترک جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاين، چندی پیش یک عضو جامعه روحانیت مبارز از برگزاری نشست مشترک جامعه روحانیت و جامعه مدرسین خبر داد.به گفته حجت‌الاسلام سید رضا تقوی این نشست سه جانبه بین آیت الله مصباح یزدی،آیت الله تقوی و آیت الله موحدی کرمانی قرار است بعد از ایام ماه صفر برگزار شود.

با توجه به سخنان این عضو جامعه روحانیت مبارز ممکن است ارتباطی به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان داشته و در آن تاثیر گذار باشد.

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت و گو با خبر آنلاین از برگزاری نشست سه جانبه بین آیت الله مصباح یزدی و آیت الله تقوی و آیت الله موحدی کرمانی ابراز امیدواری کرد و گفت: بنده امیدوار هستم این نشست به یک وحدت اساسی و کلی برسد. ولی با توجه به تجربیات سابق  و شناختی که از گذشته داریم  به نظر می رسد که کار و نشست بسیار مشکلی خواهد بود.

وی در ادامه افزود:با وجود سختی ها و انتقاد هایی که این مسیر دارد ،باز هم امیدوار هستم که وحدت جامع و کاملی برای اصولگرایان با تشکیل این نشست سه جانبه شکل بگیرد.

حجت‌الاسلام غرویان گفت: همواره باید این نکته را مورد توجه داشته باشیم که همیشه در عالم سیاست احتمال هر نوع اتفاق و پیشامدی وجود دارد و باید با ظن و گمان پیش رفت، به هرحال روحیات و عقاید افرادی که می خواهند وحدت اینگونه را در جامعه شکل دهند باید مورد مطالعه قرار گیرد و نمی توان در مورد زوایای آن به طور قاطع اظهار نظر کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد:گفت و گو های ما بین این سه نفر خالی از فایده نیست و مزایای بسیاری به همراه دارد و امید است افراد این سه ضلع نشست با مسامحه به اتحاد برسند چرا که با وجود چندین اعتقاد و نظر در اضلاع این مثلث افراد باید از شدت و حدت نظرات خود کم کنند تا بتوانند به یک نقطه مشترک و اصولی برسند.

 وی به تاثیر گذاری این نشست در انتخابات مجلس خبرگان و همچنین مجلس شورای اسلامی اشاره ای کردو گفت :همه ی پدیده های سیاسی و اتفاقاتی که در عالم سیاسی به وچود می آید در انتخابات به خصوص انتخابات مجلس خبرگان تاثیر گذار خواهد بود ،در این جا شیخوخیت باید قدرت خودش را نشان دهد تا مردم عملا شاهد وحدت و انسجام  نظام باشند. چرا که صرفا در سخن و حرف هیچ فایده ای نخواهد داشت .

حجت الاسلام غرویان در پایان افزود: با مواضعی که برخی ازشخصیت های سیاسی به تازگی از خود نشان دادند مسئله انتخابات بسیار مشکل شده است .امید است با سیاست و درایت بتوانند مشکلات ایجاد شده در این زمینه را حل کنند.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =