ایسنا نوشت:

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امروزه با توجه به توان بالای مهندسی و طراحی انواع خودرو و قطعات آن در داخل کشور باید واژه مونتاژکاری (سی کی دی) را از فرهنگ خودرو سازی برای همیشه برداریم.

محمدرضا نعمت زاده در نشست شورای مشورتی که اختصاص به صنعت خودرو داشت، اظهار کرد: برای رسیدن به هدف عمق ساخت خودروهای جدید در سال اول 40 و در سال دوم 50 و در سال سوم 60 درصد توان داخلی کشور باید خودرو سازان و قطعه سازان کشور ضمن استفاده حداکثری از توان ساخت داخلی به تلاش های خود سرعت داده و شرایط سخت موجود را به خوبی سپری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تدوین برنامه اجرایی زمانبندی شده مورد نیاز است، افزود: با رخ دادن این تحول این صنعت می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، اشتغال قابل ملاحظه ای را برای جوانان کشور به ویژه دانش آموختگان این رشته تحصیلی به وجود آورد.

نعمت زاده در ادامه با تاکید بر اینکه باید درتشکیلات صنعت خودرو وقطعه سازی کشور مدیران صادرات محور تربیت کرده و در صورت نیاز از مشاورین خارجی استفاده کنیم، تصریح کرد: توان کشور در صنعت قطعه سازی نیز نسبت به گذشته افزایش یافته همچنین امروزه توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی و تولید فزاینده خودروهای برقی کانون توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است.

طبق اعلام شاتا، وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه به قطعه سازان کشور توصیه کرد: در فکر تولید مشترک با قطعه سازان به روز دنیا باشند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر مکانسیم های اقتصادی درست عمل نکنند، بطور قطع زیانهایی را متوجه سازندگان خودرو وقطعات آن می کند، تصریح کرد : تثبت نرخ ارز در واقع یارانه‌ای است که سازنده خارجی را علیه تولید کننده داخلی مجهز می کند.

نعمت زاده با اشاره به اینکه تولید فزاینده و ابتکار در عملیات اجرایی تولید نیاز به دستور دولت ندارد، یادآور شد: در صنعت خودرو سازی و قطعه سازی می بایست به سمتی خود اتکایی پیش برویم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به اینکه نباید هر شهر و استان کشور الزاما صنعت خودرو و قطعه سازی ایجاد شود، گفت: با زدودن شبه های انحصار گرایی در صنعت خودرو و تجمیع خودرو سازان و قطعه سازان پراکنده در کشور می توان ضمن رسیدن به تولید واقعی، محصولاتی با قیمت مناسب و با کیفیت تحویل مشتریان داد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    10 0
    اسمش را می گذاریم سمبلی ساسیون
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    17 0
    این وزیر تاریخ مصرفش تموم شده
  • ل A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    11 1
    در این دوتا کارخانه تقلبی راببندید قاتلان مردم داعش ایرانن