۰ نفر
۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰

هر جور فکر می کنم می بینم با همه دلم طرف دکتر اباذری ام و اگر هر چیز دیگری غیر از این بگویم به خودم دروغ گفته ام و من هر عیب و ایرادی که داشته باشم دروغ گفتن بلد نیستم. دکتر اباذری درست گفت. با لحن درستی هم گفت. باید به این طایفه رخوت زده متقلب نهان روشی که به همه حتی خودش دروغ می گوید نهیب می زد، که زد. خوب هم زد.

 به اسم احترام گذاشتن به سلایق مختلف و عقیده های متفاوت هر چیز اصیلی را داریم نابود می کنیم و در عوض به سخیف ترین و متدانی ترین حوائج و غرایز عوام کالانعام رنگ هنر و فرهیختگی می زنیم. من هم به تاسی از بابای دردمندان می گویم:
متاع کفر و دین بی مشتری نیست
گروهی آن گروهی این پسندند
اما به این سخن حکیمانه جامی هم به جد معتقدم که:
هر مرتبه از وجود حکمی دارد
گر حفظ مراتب نکنی زندیقی
وقتی نازل ترین طبایع جای سخن خواجه شیراز نشانده شوند و فوتبالیست و شومن و کاراته باز در مقام حکما قرار بگیرند و لمپن ها و دلقک ها دعوی هنر کنند باید هم فرزانه ای که عمریست در سودای عدالت سوخته است همه جانش را به فریادی بدل کند تا من و تو به خود آییم که این بود حاصل آن همه خون و شکنجه و زندان؟ این بود صدا و سیمایی که قرار بود دانشگاه شود؟مرتضی پاشایی را خداوند غریق رحمت واسعه خویش کند اما دکتر اباذری در مقام قسیم جنت و نار که قرار نگرفته. سخنان او را با گوش اخلاق نباید شنید. این که به اسم نسل جدید و سلیقه نسل جوان گند بزنیم به هر چیز پذیرفتنی نیست و نه تنها پذیرفتنی نیست که عصبانیت به حق آدم های دردمندی مثل یوسف اباذری را در پی دارد. می گویند آقای اباذری چرا با لحنی توهین آمیز سخن گفته. اول این که بنده لحن و بیان ایشان را به هیچ وجه توهین آمیز نمی دانم. توهین یعنی ناسزا. توصیف یک چیز با ناسزا متفاوت است. آن چه آقای اباذری فرموده اند تماما سزاست و توصیف یک چیز. دوم این که حتی اگر فرض را بر این بگذاریم که ایشان به کسانی توهین کرده اند به حکم سخن بلند حضرت مولانا بیدل دهلوی که فرمود: در مزاج بدرگان جز فحش کم دارد اثر. هیچ ایرادی به ایشان وارد نیست. همان طور که در مواردی به کارگیری خشونت عین رحمت و لطف است گاهی اوقات توهین حکم طیبات دارد و به کارگیری آن از اوجب واجبات است. و سوم این که به فرض توهین آمیز بودن سخنان جناب اباذری این توهین ها در مقابل توهین هایی که به اسم موسیقی و شعر و هنر به خورد خلق الله داده می شود هیچ است و کم از هیچ. آن چه عده ای بی ذوق و هنر به اسم سلیقه نسل ما از آن دفاع می کنند عین توهین است. توهین به هنر توهین به هنرمند توهین به ذوق و خرد و ...الخ.سخنان دلیرانه و جسورانه یوسف اباذری مقدمه خوبی است برای این که یک بار دیگرمفاهیمی را که در این سال ها بسیار شنیده ایم مورد تامل قرار دهیم. مفاهیمی که از فرط تکرار امروز آن ها را بدیهی می پنداریم. و این نکته مهم را هم فراموش نکنیم که وظیفه متفکر طرح پرسش است و ایجاد شک و شبهه در بدیهیات. جناب اباذری طرح مسئله کرده است. بهتراست به جای دامن زدن به حرف های سطحی و پیش پا افتاده و خاله زنکی جرئت مواجه با پرسش های او را پیدا کنیم و به جای این که به اتهام توهین به آقای اباذری توهین کنیم در سخنان تند و گزنده اش تامل کنیم.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    خدا خیرت بده یه عاقل تو این مملکت پیداشد
    • فرهاد A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
      23 16
      دارم به این فکر میکنم که اگه خدای مهربان شبیه شما آدما باشه که کار هممون ساخته است. این است مسلک و راه و رسم خدایی ، این است راه پیامبر ، توهین به سلیقه عده کثیری از جامعه ؟ وقتی من با آهنگ مرتضی پاشایی یاد خدا میفتم نگران منی ، یا عشقم به همسرم بیشتر میشه قلبم رو تکراره کجای این موسیقی ایراد داره؟ به خدا ثوابی که مرتضی پاشایی از این کار میبره خیلی زیاده ، روحش شاد
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    27 81
    جالبه که استاد شجریان هم موج سواری کرد و اطلاعیه داد که اساسا موسیقی پاپ قبول نداره.
    • کفشدوزک سیاه IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
      11 10
      من موسیقی پاپ دوست دارم به خصوص برای پاشایی
    • دماوند A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
      3 0
      دوست عزيز، جناب بي نام موج سواري لفظ قشنگي براي استاد نيست. ايشان ضمن تسليت به خانواده مرحوم پاشايي و احترام به دوستدارانش تكذيبيه اي رو بر خبر جعلي يك سايت تندرو كه از قول ايشان گفته بود مرحوم پاشايي براي ديده شدن خودش رو به تمارض زده، اظهار كردند.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    65 30
    بزرگترین دلیل بزرگ کردن این موضوع که بطور بی سابقه حتی سیما هم بهش دامن زد کمرنگ کردن و نهایتا پاک کردن خبر بزرگ روزهای قبل یعنی اسیدپاشی اصفهان از ذهن مردم بوده نهاد رسمی تبلیغ بازیرکی از این موهبت استفاده کرد مرگ عمه کتی و داستان پاچه ای رو که خوب خارونده نمیشد رو که یادتونه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    44 16
    مشکل اینجاست که هر عقیده ای خلاف عقیده خود را توهین تلقی میکنیم که بتوانیم به جای جواب منطقی دادن طرف را تخریب کنیم. مشکل اینجاست که همین کسانی که موسیقی شادروان پاشایی را نازل نمیدانند، اصلا ایده ای ندارند که موسیقی خوب یعنی چه. سطح سلیقه جامعه وقتی به جایی برسد که فیلمهای کمدی سخیف و تهوع آور فروش میلیاردی میکنند یا این موسیقی نازل را موسیقی یک نسل بدانند باید هم یک کسی با این صراحت تلنگر به ما بزند....
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    56 5
    يك طرفه به قاضي نرويد ٢ مطلب باعث شد كه قضيه اخير متفاوت شود يك نحوه فوت اين هنرمند كه اميدوارانه با بيماري جنكيد اما اجل مهلتش نداد و باعث شد دل خيليها به همين دليل به درد ايد و دومي اينكه در جامعه اي هستيم كه قبول بكنيم يا نكنيم افسرده است و جالب است همه دنبال يك مراسم ختم مي كردند تا دور هم جمع شوند جون در مراسم شادي بايد جوابكو خيلي جاها باشند تا بتوانند خوش باشند ضمن اينكه از مزاياي اين مورد نبايد كذشت كه باعث شد حواس همه به بيماري سرطان جمع شود و براي ان تدبيري انديشيده شود البته اكر بشود
  • مهدي IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    25 20
    با وجود برخي انتقادات ولي لايك
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    18 14
    بزرگترین دلیل بزرگ کردن این موضوع که بطور بی سابقه حتی سیما هم بهش دامن زد کمرنگ کردن و نهایتا پاک کردن خبر بزرگ روزهای قبل یعنی اسیدپاشی اصفهان از ذهن مردم بوده نهاد رسمی تبلیغ بازیرکی از این موهبت استفاده کرد مرگ عمه کتی و داستان پاچه ای رو که خوب خارونده نمیشد رو که یادتونه
  • بی نام IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    30 8
    نميدونم چرا بعضي از مردم اينقدر از كاه كوه ميسازند و خاله زنكي رفتار ميكنند ياد بگيريم اينقدر دنبال يك حرفرو نگيريم انسانها سليقه متفاوتي دارن اين يك مساله سياسي نيست يك مسئله هنريه اين شعر و اهنگ به نظر عده اي خوب و به نظر عده اي بده به سليقه هم احترام بگذاريم و راجع به ديگران هر جور كه دوست داريم قضاوت نكنيم مهم اينه كه آدم واقعي باشيم تا تواني دلي بدست آور دل شكستن هنر نميباشد .
  • پیمان DE ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    25 19
    دقیقا همین است که میفرمایید. بسیار خوب و کامل
  • دانش جوي ان سالها A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    50 23
    افرين اصلا تو خود ارسطو ما دوست داران مرحوم پاشايي بي فرهنگ ما پست ما بي ارزش ما سخيف ما کوچه بازاري ما نفهم اميدوارم بهتون برنخوره از خود ادبيات استادي استفاده کردم که دست بر قضا خودم هم شاگردش بودم و با گذشت بيش از ده سال از اون روزها هنوز درد ناشي از هتاکي و بدکلامي ايشون به دانشجوهاشون در سر کلاس در تنم هست
  • بدون نام ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    20 28
    خدا پدر و مادرت را بيامرزد كه يكبار از اين جريان توده و ميانمايگى دفاع نكرديد
  • محمود A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    46 38
    وقعا مفهوم روشنفکر لایق اباذری است.اباذری مصداق برخلاف جریان اب رفتن است.کسی که با وجود انکه می داند واکنشهای زیادی را بر علیه خود می شوراند صدایی برخلاف صدای حاکم است.اباذری نمی خواهد در مسیر اب شنا کند.او وجدان بیدار جامعه است وجدانی که به خواب رفته است یا راه خود را گم کرده است.او از تحلیلهای عامه پسند و جوان پسند می گذرد تا وجدان به خواب رفته عامه را نهیب می زند. درووود بر اباذری.
  • محمد A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    44 31
    سخنان دکتر اباذری بهترین حرفی بود که در این چند ساله شنیدم. واقعا حرف دلم رو زد. توی این مدت با خودم میگفتم آیا واقعا توی این مملکت کسی نیست که واقعیت های نهفته در این جریانو رو کنه واقعا امیدوار شدم که در این مملکت بلازده،بالاخره کسانی هم هستن که فکر کنن و زیر کف های روی آب رو ببینن.
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    55 14
    جناب آقای موسوی محض اطلاع حضرت‌عالی عرض کنم که جامعه‌ای که توش همه بتهوون گوش می‌دن جامعه فاشیستیه چون سلیقه همه یکسان سازی شده. جامعه سالم اون جامعیه‌ای که توش یه عده بتهوون گوش می‌دن یه عده موسیقی سنتی ایرانی گوش می‌کنن. یه عده اهل موسیقی راک هستن، یه عده دیگه‌ای تو کار رپ هستن و اکثریت خلایق هم مثل اکثریت خلایق در کشورهای پیشرفته و آزاد دنیا به تناسب سادگی ذهن و قلت سواد به چیزهای ساده و سخیف مثل موسیقی پاپ گوش می‌کنن. چون در کشورهای آزاد و جوامع سالم برخلاف جوامع توتالیتر که می‌خوان انسان تراز نوین بسازن فرض بر اینه که قرار نیست همه انسان‌ها در همه حوزه‌ها علامه دهر باشن.
  • کهوند IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    5 16
    به جای قشنگ نوشتن بهتره اساتید و مجریان امور فرهنگی چاره ای بیندیشن .
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    47 21
    یک سوال دارم بنده در هیچ مراسمی از مرحوم پاشایی نبودم اولین بار هم ترانه هایش را پس ار فوتش شنیدم , اما سوالی از شما آقای سیدعبدالجواد موسوی و آقای دکتر اباذری داریم , به شما چه ارتباطی دارد که مردم چگونه برای خواننده مورد علاقه شان سوگواری می کنند ؟ کاراته باز و شومن و .... برای در کجای دنیا اینگونه مورد حمله به اصطلاح دگراندیشان جامعه قرار می گیرند ؟ استدلال شماعزیزان همانی است که فرمودید گاهی اوقات توهین حکم طیبات دارد و به کارگیری آن از اوجب واجبات است خبرآنلاین یکبار هم نشان بده انتقاد پذیری
  • ناشناس مونث IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    43 16
    قبل از فوت مرحوم پاشایی را نمی شناختمش. اقای اباذری رو هم قبل از نقل این نظرات اخر نمی شناختم. الان خوشحالم که یک جوان مردم دوست را شناختم و متاسفم که کسی با نحوه گفتار اقای اباذری اندیشمند یا روشنفکر تلقی می شود. روشنفکری و تظاهرات روشنفکری و یا استعداد خاص موسیقی به دل اغلب ادمای که من می شناسم نمی نشینه ولی مردم دوستی چرا. به نظر من سواد , هنر و دینداری بدون انسانیت و انسان دوستی لایق توجه و احترام مردمی نیست.
    • ناشناس IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
      17 5
      لایک
  • بهروز IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    33 11
    فکر کنم باید تعریف جدیدی از روشنفکر ارایه بشه... بابا روشنفکر اون بالاها چه خبره..، ما مردم ابله از هیچ توهینی ناراحت نمی شیم ، شما روشنفکران؟ راحت باشید... .
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    11 16
    گل گفتی.
  • امير مالوف تباه A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    14 7
    وقتي كه ميگن از مشكلات گوجه تا انرژي هسته اي را به دولت ارتباط ميدن يعني به نوعي فرافكني و دور كردن اذهان مردم از مشكلات معيشتي با براه انداختن مباحث ديگر كه قريب به اتفاق هيچ كاربردي در بهينه شدن زندگي ندارد ، آيا واقعا ً وظيفه دولت در جهت تلاش براي يك رفاه نسبي و يا امن براي زندگي با برداشتن موانع اقتصادي نيست ؟
  • مهدی A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    42 26
    حرف های آقای اباذری در مورد مرحوم پاشایی سراسر توهین و غیر کارشناسانه بود و به هیچ وجه قابل توجیه نیست. خیلی از بزرگای موسیقی ایشون رو تایید کردن. متاسفانه حسادت بین بعضی افراد سرشناس داره موج می زنه دارن انتقام می گیرن از مردم. ولی در مورد سایر مطالب درست گفتن. در واقع کینه توزیشون در رابطه با استقبال از یک جوان هنرمند رو پشت یه یه واقعیت پنهان کردن.
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    32 15
    فقط یک جمله به آقایان به اصطلاح روشنفکر خودمان را عقل کل ندانیم و فحاشی را مترادف تلنگر ندانیم و مواظب تلنگر ناگهانی به خود از طرف مقابل باشیم.
  • بی نام ES ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    43 10
    توهین، توهین است. چه از جانب اباذری، چه از جانب احمدی نژاد، چه از جانب علم الهدی و چه از جانب شما
  • حمید A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    19 29
    با سلام. بنده هم سخنان جناب اباذری را شنیدم و منصفانه باید بگویم با همه گفته های ایشان موافقم تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل... . به نظر بنده این گفته ها با لحن دیگر شاید کارساز نمی شد. ایشان از خود هزینه کردند برای به خود آمدن برخی دوستان گرامی. خواهش می کنم بدون احساسات و جوزدگی با آرامش گفته های جناب اباذری را بخوانید و یا بشنوید. سپاسگزار همه دوستان خواهم بود.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    31 33
    من هم طرف آقای اباذری هستم
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    14 19
    دروووود
  • فرشاد A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    37 13
    تو هم از آب گل آلود ماهی بگیر
  • حمید A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    15 5
    یکباره دیگه برو گوش کن ، محتوای حرفاش پر از تناقضه.
  • بی نام RO ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    22 4
    کاش آقای موسوی این سوال من رو جواب بدن.... من هم قبول دارم بخشی از دغدغه های آقای اباذری به جاست. اما من نمیفهمم که به یک نوع موسیقی که آن را دوست نداریم بگوییم مبتذل.. ما موسیقی رو برای آرامش گرفتن و به دست آوردن یک حس خوب گوش می‌دهیم. حداقل برای من که این طور است. حالا اگر کسی از موسیقی پاپ به آرامش درونی میرسد چرا باید او را از این حس محروم کنیم؟ چون بی کلاس یا مبتذل است؟ من خودم طرفدار موسیقی سنتی هستم اما خیلی ساعتها یا مواقع واقعا نوع دیگری از صدا نیاز است تا حال آدم را عوض کند. من نمیفهمم که ملاک برتری را گوش دادن به باخ و موتزارت بدانیم. جواب دکتر اباذری را به آن خانمی که به ایشان انتقاد میکند را دوباره گوش کنید. راه تحلیل هیجان ناگهانی مردم، زیر سوال بردن علایقشان نیست...
  • علی IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    22 18
    درود بر پاشایی ،جوانی که بزرگ مرد بود و بزرگ رفت.
  • محسن IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    28 4
    حالا اگر مردم برای یک مداح یا یک هیات دار جمع شده بودند ، هیچ این حرفها نبود و همه امت شهید پرور فرهیخته حماسه ساز بودند. آنچه گروهی از مسئولان را ترسانده اجتماع مردم برای کسی است که نوع موسیقی اش و ظاهرش مورد تایید حاکمیت نیست و از طرف دیگر یکی از هزاران ایرانی است که در اثر سوء مدیریت بهداشتی غذایی و محیط زیستی حاکمیت در اوج جوانی جانش را در اثر سرطان از دست داده است.
    • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
      1 7
      یعنی واقعا از تمام این صحبت ها همین رو درک کردید ...
    • شهرام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
      2 1
      بسيار با شما موافقم
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    9 2
    اين طوركه شما و اقاي اباذري با قاطعيت راجع به سخيف بودن موسيقي پاپ صحبت كرديد ، اساتيد موسيقي صحبت نكردند
  • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    4 3
    یا ایها الناس مرتضی پاشائی یک انسان بوده که.این چه حرفهائی که می زنید.متاسف هستم برای کسانی که به احساسات مردم توهین می کنند. انسان بودن سخته اما اگر یه مقدار یعی کنید بدنتون عادت میکنه و یاد می گیرید انسان باشید و به نظرات دیگران احتراما بگذارید.
  • بی نام US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    7 3
    من اهل موسیقی نیستم خوانندگان را هم نمی شناسم اما در تشیع این هنرمند شرکت کردم فقط به این دلیل که به وضعیت موجود اعتراض کرده باشم به وضعیتی که در آن جوانان ما یعنی سرمایه های این خاک اینگونه نابود می شوند. و جالب است که جامعه شناسی نمی تواند لایه های زیرین یک حرکت را ببیند و به خود اجازه می دهد که اینچنین سخیفانه و با بی احترامی در دانشگاه سخنرانی کند.
  • سعید IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    10 6
    پاسخ خانواده پاشایی رو بخونید ... چقدر با احترام و متانت در صورتی که تازه داغ جوان دیدن ... آقای موسوی، حنای شما دیگه رنگی نداره برادر من تکلیف این مردم رو روشن کنید ..... بالاخره مردم با بصیرت فهیم حماسه ساز هستن یا لمپن و سخیف پسند و متظاهر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هرجا که به سلیقه شما رفتار شه، فهــــــــیم میشیم .... هر جا به سلیقته خودمون باشه، سخیـــــــــــف؟ خدمت آقای اباذری هم بگم ... مرگ فقط برای فرزند آقای پاشایی نیس، قبل از حرف زدن کمی تامل کن .... ناسلامتی استاد دانشگاهی
  • بی نام A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    5 3
    شبانه روز 10 صفحه کتاب غیر درسی بخونیم همه این دردها درمون میشه... مشکل بی فرهنگی و کم اطلاعیه
  • افسوس IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    5 1
    همان طور که در مواردی به کارگیری خشونت عین رحمت و لطف است گاهی اوقات توهین حکم طیبات دارد و به کارگیری آن از اوجب واجبات است ...... پس آزادی اندیشه,بیان و آزادی عمل چی می شه؟ دلم شکست که از به اصطلاح روشنفکران این مملکت این جور حرف های تند و پرخاشگرانه شنیده می شه جناب موسوی این کبریتی که روشن کردید قبل از هر کسی دامان خودتون رو میگیره دوستان رو ارجاع میدم به بحث آبجکتیو و سابجکتیو در موضوع علایق و سلایق در فلسفه افلاطون در 2500 سال پیش
  • بی نام A1 ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    8 9
    باسلام:باتشکر از سخنان ارزنده دکتر اباذری . واقعا درد دل ما را گفتید .ازشهامتتون لذت بردیم
  • saye US ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    7 7
    نبود این نقد هاست که این جامعه وسلایقش به گند کشده شده.ابتذال برای این جامعه واقعا کمه.این لطف آقای دکتره.پاینده باد اباذری
  • كسري A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    11 0
    روي سخنم با گردانندگان سايتِ؛ جالبه كه اگر يك مثبت يا منفي اضافه بديم، شما پيغام ميدين كه قبلاً " شما قبلاً نظر دادين" . اما الان سه روزه كه خيلي مؤدبانه پاسخ آقاي بي نام رو در خصوص استاد شجريان دادم، شما هنوز منتشرش نكردين. واقعاً كه...
  • شیرین عقل IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    6 3
    از این به بعد اگه خواستم به هرکی نهیب بزنم بهش میگم«ابله»
  • سهراب RO ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    6 3
    من نمیدانم چرا برخی سلیقه خودشان را هنر میدانند. میخواهم یک نفر به این سوال من پاسخ بدهد. آدم الف از موسیقی a خوشش می اید آدم ب از موسیقی b . چه کسی باید تشخیص دهد کدام فاخر و کدام مبتذل؟ همه انسانند و در شرایط برابر
  • احمق مردمی A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    2 13
    یکی نیس بپرسه ازمون چرا از شنیدن حرف حق دردمون میاد ؟ اینهمه ساله تو گوش هم میخونیم ایرانیا با هوشن و ناسا پر از ایرانیه و ایرانی همه جا... آخه عزیز دل یرادر اونی که توناساس به من وتو چه ؟ ماها همینیم که تو کوچه خیابون میبینی .. تاحالا اتوبوس سوار شدی ؟ مترو چی ؟ توالتای عمومی رفتی ؟ گیر اداری داشتی ؟ چرا کسی آینه میگیره جلومون قاطی میکنیم ؟ اگه شما دانشمنده گمنامه قدر ندیده ای من مثه شما نیستم .. اعتراف میکنم که ی احمقم اما لااقل به این خودشناسی رسیدم که یه تکونی به خودم بدم که احمق نمونم .. شما چی همدرد ؟ همنسل ؟ شمایی که فشار وارد میکنی تو مترو ؟ چی صدا کنم تورو؟
  • محمد رضا خورشیدی یک دوست قدیمی RO ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 1
    درود بر شما و اباذری بی زحمت این مطلب رو هم بخونید http://ensafnews.com/index.aspx/n/12132