تعطیلات دوروزه جمعه و شنبه باعث شده بود که شاخص آلودگی هوای تهران علیرغم پایداری جوی در شرایط ناسالم نباشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از مرکز سازمان کنترل کیفیت هوای تهران اولین روز بعد از تعطیلات شاخص ذرات  معلق کوچکتر از دو و نیم میکرون در حد ناسالم برای گرو ههای حساس قرار گرفت.

عدد این شاخص صبح امروز 119 است در حالی که دیروز از عدد 95 فراتر نرفت.

به همین دلیل امروز یکشنبه هوای تهران برای گروهای حساس اعم از بیماران قلبی و عروقی کودکان و سالمندان در شرایط ناسالم قرار دارد و تردد بی مورد در فضای باز یا ورزش توصیه نمی شود.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    2 1
    وقتی تعطیلات شد و بعدش به خاطر سفر مردم به شهرستان‌ها، هوای تهران صاف شد،اتومبیل‌های شخصی رو نذارید در شهر تردد کنن چه زوج چه فرد. اصلا اجازه ندید اتومبیل شخصی وارد شهر بشه. چه اشکالی داره؟ از جون آدما که مهمتر نیست شغل شون. همه هم لامصب تک‌سرنشینن. با اتوبوس و مترو برن بیان. یه مقدار بر تعداد اتوبوس‌ها و تاکسی ها اضافه کنید مشکل حل می شه. بچه‌ها چه گناهی کردن که به خاطر تنبلی ما چند سال دیگه در سن کم به سرطان و انواع بیماری بشن؟
  • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    0 0
    آقای برادر خوابی مگر؟ چرا پیام ما رو نمی‌زنی؟
  • محسن EU ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    7 1
    خواهر ابتکار، پس چرا با بنزین خارجی هم ما باز آلودگی داریم به همون میزان؟ کاش یکی بیاد بدور از سیاسی کاری بگه دقیقا ایراد چیه
  • یک پزشک IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    6 1
    شاخص آلایندگی در روز تعطیل هم 98 بود یعنی نزدیک 100 پس دلیل آلودگی فقط ماشین و بنزین نیست. این خانم نباید خودش و مردم رو گول بزنه آلودگی هوا کار یک ارگان و یک روز نیست که یک ارگان و یک نفر بتونه حتی جلوی رشدش رو بگیره و قطعا با روند فعلی سال به سال بدتر خواهدشد. دلیل عمده آلودگی هوای تهران فروش بی رویه تراکم هوا و آسمان پاک و عدم رشد فضای سبز و خیابانها به تناسب آن است، که منجر به اتفاقات زیر شده است: حدود یک میلیون موتورخونه شبانه روز مشغول تولید آلاینده های خطرناکند. افزایش جمعیت با ثابت ماندن معابر و درنتیجه ترافیک باعث 5 تا 10 برابر زمان سفر و احتراق ناقص خودروها شده است. ساختمانهای بلند جلوی جریان باد و تهویه هوا را گرفته اند و .......