مهر نوشت:

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 11هزار و 400 میلیارد تومان مطالبه شهرداری تهران از دولت در بخش حمل و نقل عمومی است.

مسعود رنجبریان با بیان اینکه سلسله قوانینی در کشور وجود دارد که دولت براساس آنها موظف به تخصیص اعتبارات به شهرداری های کشور به منظور توسعه و نگهداشت حمل و نقل عمومی است، گفت: براساس قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت مصوب سال86 مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف است سالیانه 4 هزارمیلیارد تومان به منظور کمک به حمل و نقل عمومی درون شهری در ردیف های بودجه کشور بابت توسعه حمل و نقل عمومی پیش بینی کند و این اعتبار به صورت صددرصد تخصیص یافته نزد خزانه داری کشور وجود دارد .

او با تاکید بر نص صریح قانون مذکور گفت: دولت باید سالانه تا سقف 4 هزار میلیارد تومان به حمل و نقل عمومی شهرها از جمله اتوبوسرانی، حمل و نقل ریلی (مترو) و سیستم های هوشمند کمک کند که براساس برآورد صورت گرفته نزدیک به 50درصد اعتبار مذکور سهم شهر تهران خواهد بود.

به گفته وی سالیانه حدود 2هزار میلیارد تومان اعتباری است که باید از سوی دولت و با تکیه بر قانون مصوب سال 86 به شهرداری تهران پرداخت می شده است.

او با تاکید بر اینکه رقم پرداختی دولت در چهارچوب قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت بسیار پایین تر از سهم شهرداری بوده است، بیان کرد: تمامی ردیف های اعتباری دولت طی سال های87 تاکنون از محل توسعه مترو، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، یارانه بلیت مترو، اتوبوس و طرح های حمل و نقلی پرداخت شده از مبلغ سالانه 2 هزار میلیاردی کسر شده و اکنون مطالبه شهرداری تهران 11 هزار و 400 میلیارد تومان است.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به عبارت دیگر طی 7 سال گذشته دولت باید 14 هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت می کرد که با کسر رقم های پرداخت شده در 7 سال گذشته اکنون 11 هزار و 400 میلیارد تومان مطالبه شهرداری تهران است .

رنجبریان ادامه داد: براساس قانون مصوب رسیدگی به جرایم رانندگی در سال 89، سهم 60 درصدی از رقم وصول جرایم راهنمایی و رانندگی به شهرداری ها اختصاص خواهد یافت که بر این اساس از محل وقوع جرایم در شهرها 70 درصد به شهرها و 30 درصد به دهیاری های شهر اختصاص خواهد یافت. به عبارتی در تهران بزرگ از محل وصول جرایم 42 درصد باید صرف حمل و نقل عمومی شهر شود.

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک گفت: در سال89 قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که براساس آن 2میلیارد دلار به منظور توسعه مترو و قطار شهری در کلانشهرها باید اختصاص یابد و سهم شهر تهران یک میلیارد از این قانون بوده که متاسفانه از آن سال تاکنون رقمی از این اعتبار به شهرداری ها تخصیص داده نشده است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    9 0
    قیمت جهانی نفت کاهش یافته ولی قیمت نفت شهرداری تهران که همان تراکم است هرگز کاهش نمی یابد.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    12 1
    کل هوای تهران را فروخت هنوز مترو تهران را کامل نکرده و هنوز طلبکار است۰۰۰۰ چه مدیریتی داری برادر
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    9 2
    از بعد از انتخابات شهرداری هیچ کار عمرانی نکرده وهر کاری که شروع میکنند اینقدر یواش کار میکنند که همه رو کلافه کرده نوبت ما هم میشه که جبران کنیم اقایان اصولگرا امیدوارم که رنگ عوض نکنید وهمین رویه ادامه دهید