ایرنا نوشت:

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 13 نفر از زائران راهپیمایی بزرگ اربعین تاکنون در اثر سوانح جاده ای در این استان جان خود را از دست داده اند.

دکتر علی دل پیشه گفت: متاسفانه در یک فقره از این تصادفات جاده ای هشت نفر جان خود را از دست دادند.

او گفت: این سوانح جاده ای بیشتر در حرکت رفت زائران به کربلا از مسیر جاده های استان رخ داد که امیدواریم با اتخاذ تدابیر ویژه از سوی دستگاه های انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی سوانح جاده ای برای زائران در برگشت به کشور رخ ندهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون 30آمبولانس سبک نیز در مسیرهای مختلف استان مستقر شده و در هر پنج کیلومتر یک آمبولانس برای ارایه خدمات درمانی به موقع به زائران اسکان یافته است.

دل پیشه گفت: مسیر پایانه مرز بین المللی مهران تا خروجی های استان مجهز به استقرار اتوبوس آمبولانس و کادر پزشکی و پرستاری است.

او گفت: اکنون با استقرار پزشک در داخل اتوبوس آمبولانس ها، خدمات درمانی در داخل خودرو ارایه و برای نخستین بار به عنوان درمانگاه سیار در مسیر جاده ها به افراد خدمات درمانی ارایه می شود.

او ابراز امیدواری کرد برای زائران پس از مراسم اربعین هیچ گونه حادثه و مشکلی رخ ندهد و همه آنها به سلامت به خانه های خود بازگردند.

پیش بینی می شود که یک میلیون نفر زائر از مرز بین المللی مهران به دلیل برخورداری از امنیت و کوتاهی مسافت به داخل کشور بازگردند.

مرز بین المللی مهران در فاصله 85 کیلومتری مرکز ایلام واقع است.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی ایلامی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    11 5
    بهتر بود میگفتین بیش از یک میلیون نفر از ایلام وارد عراق شدن از مهمان نوازی ایلامیا میگفتین خرابی جاده ها دیگه تقصیر مردم ایلام نیست چرا اخبار مثبت را بولد نمیکنین