سن متوسط اتوبوس بین شهری 5 سال بیش از استاندارد است

یک استاد دانشگاه تهران و کارشناس خودرو گفت: مطابق قانون متوسط سن ناوگان اتوبوس بین شهری باید زیر 10 سال باشد. اما اکنون متوسط سن آن در کشور ما بالای 15 سال یعنی 5 سال بیشتر است و بسیار می تواند خطرناک باشد.

ساسان قربانی درباره ایمنی مسافرت های بین شهری به خبرآنلاین گفت: به نظر من برای کاهش سرعت اتوبوسهای بین شهری باید فرهنگ سازی کرد چون تا زمانیکه در کشور رانندگی و میزان سرعت، با استفاده از نور بالا و بوق خودروها، تعیین تکلیف می‌شود نمی توان کاری کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی رانندگان در جاده های بین شهری تازه کار هستند و با اتوبوسهای فرسوده بین شهری چنان با سرعت حرکت می کنند که حتی اگر تصادفی هم رخ ندهد باز مسافران از نظر روحی و جسمی آسیب می بینند.

قربانی گفت: مطابق قانون متوسط سن ناوگان اتوبوس بین شهری باید زیر 10 سال باشد. اما اکنون متوسط سن آن در کشور ما بالای 15 سال یعنی 5 سال بیشتر است و بسیار می تواند خطرناک باشد. مسافران جان خود را در اتوبوسهای بین شهری در خطر می بینند. ایمن نبودن جاده‌ها،‌ رانندگان تازه‌کار و غیر‌حرفه‌ای و اتوبوس‌های مسافربری و خودروهای غیراستاندارد مسافران را می ترساند و باید مسئولان وزارت راه فکری برای آن داشته باشند.

این استاد دانشگاه گفت: وزارت راه اخیرا کلاسهای آموزشی برای رانندگان بین شهری گذاشته اما گاهی برخی رانندگان خودروهای سواری هم در جاده مشکلاتی را برای رانندگان اتوبوسها پیش می آورند و بنابراین آموزشها باید همگانی باشد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    2 0
    بعضی جاها سی ساله بعضی جاها هم هنوز بنزهای پنجاه سال پیش هستند