فارس نوشت:

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه ‌برداشت‌های غیرمجاز آب زیاد است، گفت: ‌در برخی موارد در خصوص آب‌های زیرزمینی مجبور به متوسل شدن به قوه قضائیه می‌شویم.

رحیم میدانی‌ ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی دولت یازدهم تمرکز خوبی روی این مسئله داشته و به همین دلیل اعتبارات این طرح و سایر پروژه‌های بهره‌برداری در لایحه‌ای که به مجلس تحویل داده شد قریب به ۶۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه این گام نخست و ساده ما در خصوص آب‌های زیرزمین است گفت: در ادامه تلاش داریم از برداشت‌های غیرمجاز جلوگیری کرده و با ارتقاء بهره‌وری آب مصارف را پایین بیاوریم که نیازمند هماهنگی مستحکم وزارت نیرو و جهاد کشاورزی است.

وی با تأکید بر این موضوع که ما در برخی موارد در خصوص آب‌های زیرزمینی مجبور به متوسل شدن به قوه قضائیه می‌شویم، تصریح کرد: ۵۴ درصد از مصارف کل کشور از آب‌های زیرزمین بوده و بدون هرگونه اغراق باید اعلام کنیم از بین رفتن این منابع به معنای از دست دادن نصف ظرفیت آب کشور است.

میدانی همچنین با اشاره به وضعیت کهگیلویه و بویراحمد در زمینه آب‌های زیرزمین خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌هایی است که در زمینه آب‌های سطحی از آمار خوبی برخوردار بوده و به علت فزونی آب سطحی کمتر به آب‌های زیرزمین متکی هستند.

معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۸.۵ میلیارد متر مکعب آب سطحی بوده و تنها به ۳۰۰ میلیون آب زیرزمینی متکی است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =