رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین اولویت پایتخت تکمیل خطوط مترو است، گفت: طرح هایی از قبیل دو طبقه کردن خیابان‌ها و یا ایجاد خطوط (LRT) در شرایط فعلی پایتخت موضوعیت ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر، محسن سرخو با اشاره به برنامه 5 ساله دوم شهرداری افزود: آنچه در برنامه 5 ساله دوم به تصویب رسیده است بهره برداری سالانه 30 کیلومتر خطوط جدید مترو است که طبق برنامه در سه سال اول برنامه می بایست خطوط 3 ، 6 و 7 و قسمتی از خط 8 به بهره برداری برسد و مابقی خط 8 و خط 9 نیز در دو سال بعد تکمیل شود.

رییس کمیته حمل و نقل ادامه داد: در چنین شرایطی ایجاد خطوطی نظیر (LRT) یا همان تراموا و یا دو طبقه کردن خیابان ها موضوعیت ندارد.

وی با اشاره به پل طبقاتی بزرگراه صدر گفت: ما هنوز در هزینه های گزافی که پروژه صدر برای مدیریت شهری به وجود آورده مانده‌ایم در حالی که در این محور تسهیل ترافیک که رخ نداده هیچ ،تراکم ترافیک بدتر از قبل شده که از ابتدا هم این موضوع قابل پیش بینی بود و امروز شاهد هستیم محور کردستان، نیایش، صدر و شهید بابایی با حجم انبوه خودروها و ترافیک سنگین مواجه هستند.

سرخو افزود: در چنین شرایطی دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نیست و تنها باید به فکر تکمیل خطوط مترو بود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل تصریح کرد: البته در مباحث عمرانی باید نسبت به ایجاد تقاطع های غیر همسطح برای تسهیل شریان های ترافیکی اقدام کرد؛ اما باید توجه داشت که ترافیک تهران به مدد و کمک توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت مترو حل می شود نه با دو طبقه کردن بزرگراه ها و ایجاد خطوط هم پوشانی .

سرخو همچنین با اشاره به روند اجرایی ایجاد خطوط مترو گفت: در حال حاضر توان مهندسی و روند اجرایی تونل های مترو مناسب است که البته این امر مشروط بر تخصیص به موقع بودجه می باشد. اگر این تخصیص های مناسب صورت گیرد می توان نسبت به انجام تعدات شهرداری خوشبین بود و باید در نظر داشت تخصیص ها هم باید از سوی شهرداری وهم دولت باشد.

رییس کمیته حمل و نقل خاطر نشان کرد: این موضوع نیز حائز اهمیت است که بهره برداری سالانه 30 کیلومتر مترو بدان معنا نیست که تنها تونل ایجاد شود، بلکه بهره برداری به معنای آن است که تمام تجهیزات و ادوات از جمله تمام ایستگاه ها ، پله های برقی و واگن ها آماده بهره برداری باشد.

سرخو همچنین یاد آور شد: بر طبق برنامه می بایست تا پایان سال جاری که اولین سال از برنامه 5 ساله است نیمه شمالی خط 3 به بهر برداری برسد و همچنین بخشی از خط 7 که امیدواریم با روند فعلی این امر محقق شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    7 41
    انصافن ماشین شخصی بیشتر حال میده مترو شلوغ و پر از آدم که ویروس و مریضی از سر و روش میباره
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    11 0
    احسنت
  • على A1 ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    17 1
    خدا پدرش رو بيامرزد بالاخره يكى يك حرف حساب زد.
  • بی نام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    8 1
    فقط حرف پس چرا پیگیری نمیکنید
  • بی نام A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    26 3
    چون تو دو طبقه کردن اتوبان پول خوابیده برادر۰۰۰۰۰۰
  • علي ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    28 9
    هزينه پل صدر به اندازه احداث دو خط مترو خرح برداشته است.واقعا مهندساني حمل و نقلي كه در شهرداري تهران حضور دارند،احداث اين اتوبان دو طبقه را بر احداث خطوط مترو ترجيح داده اند؟اين به دليل استفاده از افراد غير متخصص در پروژه هاي كلان در سطح شهر است.چرا كسي نيست بر اين ابرسازه هاي غيراصولي نظارت كند.تا كي بايد شاهد اختلاص باشيم.
  • بی نام A1 ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    6 7
    بنظرم هر كس بر روي يك راهكار بخصوص پافشاري كند سخت در اشتباه است و بايد از همه روشها استفاده كرد يعني هم مترو و هم اتوبوس و هم اتوبان دو طبقه بايد بكار گرفته شوند تا مشكلات حل شوند. نمي توان چون ما اتوبوس سوار هستيم هر روز نسخه هاي اتوبوسي بپيچيم .
  • بی نام IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    5 3
    متاسفانه در تعیین خطوط مترو خیلی مهندسی تصمیم گیری نشده مثلا محدوده خیابان آزادی از خیابان جیحون تا میدان آزادی 4تا ایستگاه مترو داریم ولی در محدوده سی متری جی هیچ خط مترویی پیش بینی نشده با اینکه این محدوده بسیار پرترافیک و پرجمعیته و ترافیکهای همیشگی این منطقه امان و آسایش ساکنین رو گرفته.
  • جابری IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    7 0
    جمعیتی که در شمال غرب تهران ساکن هستند به هیچ مترویی دسترسی ندارند
  • حامد IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    9 0
    در عرض 30 سال فقط سه تا خط مترو ساخته ایم کشورهای دیگه هم اینجوری مترو میسازند
    • بی نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
      8 2
      عوضش در عرض چند سال تا دلت بخواد مجتمع تجاری و برج و پاساژ ساختن
  • جواد IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    5 11
    مترو امار خیلی بالایی در جابجایی مسافرین دارد که هیچکدام از وسایل عمومی این امار را ندارد پس چرا در توسعه خطوط ان تسریع نمیشود