قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش 20 درصدی تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری طی یک سال اخیر خبر داد.

دکتر ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در مراسم افتتاحیه «همایش ملی رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه» که در محل این وزارتخانه در حال برگزاری است، گفت:  در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توجه ویژه ای به رفاه اجتماعی شده است و در اصول 29 ، 31 و 43 چندین حق از جمله نیازمندی های آموزشی ، پوشاک، درمان و  تامین اجتماعی و امکانات برای همه مورد تاکید قرار گرفته است .
وی ادامه داد: در اصول دیگر قانون اساسی حقوق برای زنان باردار و زنان سرپرست خانوار نیز مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و در جمهوری اسلامی همواره برنامه های توسعه اجتماعی و اقتصادی اجرا شده و توجه به حوزه رفاه نیز در روح قانون اساسی و انقلاب اسلامی نیز وجود دارد .
وی با بیان این که در نظام جمهوری اسلامی از سیاست های حمایتی و بیمه ای حمایت شده است ، تصریح کرد: بعد از انقلاب نیز نظام یارانه ای وجود داشته است و هم اکنون این نظام به شکل دیگری ادامه دارد .
دکتر فیروزآبادی در ادامه افزود: نگاه کشورمان در دولت تدبیر و امید به توسعه اجتماعی و اقتصادی است و در طول یکسال اخیر  در نظام بهداشت و درمان و پوشش های  بیمه ای ، یارانه های هدفمند و حمایتی با توجه به این که فشارهای اقتصادی هم وجود داشت ، اقدامات خوبی صورت گرفت.
وی در ادامه با بیان که از زمانی که سیاست های انقباضی اتخاذ شد نیز شاخص های افسار گسیخته تورم مهار و رو به بهبود است، تصریح کرد: همچنین افرادی که تحت پوشش صندوق های بیمه بیکاری بودند حدود 20 درصد کاهش یافتند .
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همانگونه که دولت تدبیر و امید  با اقتدار در صحنه های بین الملل گام برداشته در حوزه های اقتصادی و اجتماعی نیز گام های خوبی برداشته است .
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به حوزه رفاه اجتماعی نیز شده و در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز جلسات تخصصی با حضور مقام عالی وزارت و معاونت رفاه اجتماعی برگزار شد و در حال جمع آوری اطلاعات این حوزه هستیم و این همایش نیز در این زمینه به ما کمک خواهد کرد .
دکتر فیروزآبادی در ادامه افزود: با نگاه به بر نامه های چهارم و پنجم توسعه می توان دریافت که همه برنامه های حوزه رفاه اجتماعی به خوبی محقق نشده اند لذا امیدوارم که با آسیب شناسی های فنی و تخصصی بتوانیم گام های خوبی در آینده برداریم .

وی با بیان این که ما رفاه فراگیر مدنظرمان است، افزود: در طراحی نظام رفاهی 4 اصل فراگیری جغرافیایی و شمول همه آحاد جامعه، فقر و خانواده، پایداری منابع مدنظرمان است و ما باید بتوانیم با حمایت از نظام رفاهی با حداقل هزینه به اهداف مان برسیم و متناسب با نظام رفاهی سرویس دهی کنیم .

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در نظام رفاهی با استاندارهایی که شایسته  نظام جمهوری اسلامی است فاصله داریم و در نظام بیمه ای نیز هم مشکلاتی وجود دارد که باید همه اینها مورد توجه قرار گیرد .
وی افزود: نظام حمایتی را باید بر اصل پیشگیری و توانمندی  طراحی کنیم که نقش همه سازمانها در بخش پیشگیری از آسیب ها باید شفاف شود .
وی با بیان این که در نظام نهادی و ساز و کار های خودمان نیز باید اصلاحات اساسی انجام دهیم ، تاکید کرد: باید در نظام بیمه ای اصلاحات اساسی انجام شود و در مدیریت منابع و مصارف نیز تجدید نظر صورت گیرد .
دکتر فیروزآبادی با بیان این که برای انجام این ماموریت خطیر باید از آحاد جامعه و نخبگان نیز استفاده کنیم، تصریح کرد: برای بهبود شاخص های رفاه باید همه آحاد جامعه ، سیاسیون و نخبگان و ... زیر پرچم اعتلای اجتماعی قرار گیرند تا بتوانیم از آرا و کمک های آحاد جامعه استفاده کنیم.


3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =