جهانبخش:ستاره تیمم هستم اما نایمخن به من وابسته نیست/داور تحت تاثیر قرارگرفت و اخراجم کرد

نام ملی پوش ایران در بین ستاره های های احتمالی المپیک ریو 2016 دیده می شود.

ناصر قراگزلو:نایمخن در غیاب علیرضا جهانبخش 6 بر دو آکیلس را شکست داد تا کماکان در صدر بماند. محرومیت علیرضا هم کم شد تا حالا همه‌ چیز بر وفق مراد ستاره ایرانی باشد.

از برد پرگل مقابل آكیلس شروع کن.
بازی بسیار خوبی انجام دادیم و موفق شدیم در دربی کوچک رقیب را با حساب 6 بر دو شکست دهیم و کماکان در صدر بمانیم.

اما انگار در دقایق اول مقابل آكيلس به مشکل خورده بودید؟
بله، قبول دارم ما در 10 دقیقه اول مقابل آكيلس به مشکل خورده بودیم اما با 3 گل پشت سر هم و متوالی مشکل حل شد.

فکر می‌کردی در غیاب تو تیم‌تان به چنین پیروزی پرگلی برسد؟
تیم ما واقعاً تیم خوبی است که مدت‌ها در صدر نشسته، من به نوبه خودم توانستم تأثیرگذار باشم اما بازیکنان ما در غیاب من نشان دادند نایمخن یک تیم به معنای واقعی است.

تیم واقعی به ستاره متکی نیست!
بله، حتماً همین‌طور است مثلاً بازیکنی که جای من بازی کرد، دو گل باارزش برای تیم‌مان به ثمر رساند.

شما بردید و رقیب اصلی‌تان هم مساوی کرد.
ما در وهله اول به بردهای خودمان فکر می‌کنیم و تمرکزمان روی کار خودمان است اما از مساوی رودا واقعاً خوشحال شدم چون فاصله امتیازی ما را از یک به سه امتیاز رساند.

فکر می‌کنی در خانه روداکرکراد قادر به شکست این تیم که رقیب اصلی‌تان محسوب می‌شود، هستید؟
رودا تیم خوبی است. آنها اسکلت اصلی‌شان را حفظ کردند اما ما هم عالی هستیم.

در ورزشگاه اختصاصی رودا روز سختی دارید؟
نه، هواداران رودا نمی‌توانند شرایط را برای ما سخت کنند چون ما از آمادگی روانی بسیار خوبی برخورداریم. این بازی، بازی سرنوشت ماست و می‌توانیم با پیروزی صعودمان را مسجل کنیم.

هر بار با تو صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه بحث احتمال انتقالت هم وسط می‌آید!
فعلاً در این مورد باید سکوت کنم چون شرایط خوبی در نایمخن دارم و از الان نمی‌توانم در مورد چیزی که اتفاق نیفتاده، حرف بزنم.

یعنی قرار است اتفاقی بیفتد؟!
نه، البته الان شرایط من نسبت به تابستان فرق می‌کند ولی فعلاً به صورت رسمی پیشنهادی نیامده و حرفی در میان نیست.

محرومیت سه جلسه‌ای‌ات بعد از بازی با تل‌استار هم خیلی سر و صدا به پا کرد!
من بعد از جریانات بازی با تل‌استار با هیچ رسانه‌ای صحبت نکردم چون می‌خواستم ماجرا به پایان برسد و حقانیتم اثبات شود و بعد حرف بزنم.

پس حالا حرف می‌زنی؟
در بازی با تل‌استار با بازیکن این تیم تنه به تنه شدیم. در آن صحنه پشت به حریف بودم و در یک لحظه كه تمرکزم از بین رفته بود و پشتم به حریف بود، پای چپم ناخودآگاه به پشت بازیکن حریف برخورد کرد. کمک‌داور در این صحنه نزدیک بود و چون صحنه را دید و متوجه برخورد طبیعی من شد، پرچم نزد اما داور که دور از صحنه بود، در اثر داد و بیداد بعضی از بازیکنان تل‌استار که جنگ روانی راه انداختند، تحت‌تأثیر قرار گرفت و مرا اخراج کرد ولی با این وجود خوشحالم که آن بازی حساس را یک بر صفر بردیم و سه امتیاز را گرفتیم. خوشبختانه دو جلسه محرومیت من هم بعد از شهادت خود بازیکن حریف در کمیته انضباطی کسر شد تا حق به حقدار برسد.

بازتاب رسانه‌ای این محرومیت در هلند چطور بود؟
خوشبختانه بازتاب رسانه‌ای بدی برای من نداشت.

به سراغ تیم ملی برویم. اردوی آفریقا را چطور می‌بینی؟
همه دیدند که قبل از جام‌جهانی اردوی آفریقا چه تأثیری بر روی تیم ما گذاشت. مطمئناً برای جام ملت‌ها هم کروش اهداف خاصی دارد و این اردو خیلی می‌تواند مفید باشد.

در اردوی قبلی دوندگی بازیکنان از 7 کیلومتر به بالای 10 کیلومتر رسید.
کروش یک حرفه‌ای است و همیشه حربه‌هایی برای پیروزی در آستین دارد.

بازی تدارکاتی با عراق را چطور می‌بینی؟
به نظر من بهتر است که این بازی را حساس نکنیم. عراق مثل قطر، امارات و بحرین است و چون آخرین دیدار تدارکاتی ما قبل از جام ملت‌ها محسوب می‌شود، بسیار برای ما حائز اهمیت است اما باید به آن فوتبالی نگاه کنیم.

خودت را بازیکن ثابت تیم ملی می‌دانی؟
هیچ بازیکنی نمی‌تواند خودش را فیکس بداند. من هم هر وقت شانس بازی در تیم ملی را پیدا کنم، قطعاً با تمام وجود بازی خواهم کرد.

و بالاخره خواب قهرمانی در جام ملت‌ها را دیده‌ای؟
من معتقدم اگر پله به پله پیش برویم، می‌توانیم در بیداری هم به این موفقیت برسیم. قهرمانی در جام ملت‌ها سخت اما دست‌یافتنی است.

ستاره‌هاي المپيك ريو 2016 معرفي شدند
الماس نتراشيده ايراني در كنار پوگبا، واران، ايكاردي، دراكسلر و... 
سايت voetbalzone در گزارشي ويژه به بررسي شرايط 50 بازيكن جوان و زير 21 سال حاضر در ليگ‌هاي معتبر اروپايي پرداخت كه از اين جمع، نام عليرضا جهانبخش ملي‌پوش ايراني نايمخن هلند نيز در اين ليست ديده مي‌شود. نويسنده اين سايت در تشريح وضعيت ملي‌پوش ايراني نوشت: «جهانبخش از آن دست جوانان مستعدي است كه در تيم نايمخن فراتر از انتظار ظاهر شده و بعد از حضور در اولين جام‌جهاني‌ خود در سن 20 سالگي، مشتريان زيادي هم داشت اما باشگاه هلندي براي اينكه نمي‌خواست الماس نتراشيده ايراني‌‌اش را ارزان بفروشد، درخواست بالايي از مشتريان داشت اما حالا با ماندن تنها يك سال از قرارداد جهانبخش به نظر مي‌رسد او را بايد تا چندي ديگر در تيمي بزرگ ديد چون نايمخن توانايي رقابت مالي با بزرگان اروپا را ندارد. جهانبخش با توانايي‌هاي فني بالقوه، در حال حاضر تنها اميد طرفداران NEC براي بازگشت به سطح اول فوتبال هلند محسوب مي‌شود و مسلماً اگر ايران بتواند به المپيك ريو صعود كند با كاپيتان خود حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت».

اما اينكه جهانبخش در كنار چه بازيكناني به عنوان ستاره‌هاي آتي المپيك 2016 معرفي شد هم در نوع خود جالب توجه است چون در اين فهرست بازيكناني هستند كه هر يك در حال حاضر پيشنهادي بالغ 60 تا 70 ميليون يورو (250 ميليارد تومان) دارند. پاول پوگبا ملي‌پوش فرانسوي يوونتوس از جمله اين بازيكنان است كه در صدر فهرست ستاره‌هاي المپيك قرار دارد. رافائل واران ديگر هم‌تيمي او در باشگاه رئال‌مادريد نيز نامش در اين فهرست مشاهده مي‌شود. دو بازيكني كه با فرانسه جام‌جهاني‌ درخشاني را سپري كردند و در تيم‌هاي مطرح خود، بازيكنان كليدي محسوب مي‌شوند. روملو لوكاكو (مهاجم بلژيكي اورتون)، آلكس اوكلند چمبرلين (ملي‌پوش انگليسي آرسنال‌)، آدام ماهر (آيندهوون)، رافينيا (بارسلونا)، خسه رودريگوئز (رئال‌مادريد)، سعاد كلاسنياك (ملي‌پوش بوسنيايي شالكه‌)، ماتياس ناستاسيچ (منچستر سيتي)، بن ديويس (تاتنهام)، داوي كلاسين (آژاكس)، فيليپ آندرسون (لاتزيو)، مائورو ايكاردي (اينترميلان)، لوكاس سيلوا (كروزيرو)، جوليان دراكسلر (شالكه)، ايكر مونيان (آتلتيك بيلبائو)، سرجي آئوير (پاري‌سن‌ژرمن‌)، خوان ايتوربه (رم‌) و... از جمله ستاره‌هاي جوان و زير 21 سال حال حاضر دنيا هستند كه كارشناسان فوتبال اروپايي آنها را ستاره‌هاي آتي اين رشته ورزشي مي‌نامند. 
با اين تفاسير مي‌توان گفت بسياري از باشگاه‌هاي بزرگ اروپايي مشتري عليرضا جهانبخش باشند چون بنا بر اعلام سايت مذكور، از قرارداد عليرضا با نايمخن تنها يك سال باقي‌ مانده و بعيد به نظر مي‌رسد باشگاه هلندي بخواهد با اتمام اين مدت، جهانبخش را بدون هيچ سودي به عنوان بازيكن آزاد از دست بدهد.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فلوس از قم A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    7 31
    به امید روزی که تو پرسپولیس ببینیمت
    • غلی A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
      30 0
      من خودم یه پرسپولیسی دو آتیشه هستم و عاشق تیم پرسپولیس. ولی بیاد پرسپولیس که چی بشه؟؟‌به کچا برسه؟؟ لیگ ایران رو با لیگ های اروپایی یکی میکنی؟؟‌ بعد از چندین سال که یک ستاره داریم اونم برگرده به لیگ ایران؟؟