سخنگوی دولت گفت: کمتر از یک سوم منابع بودجه سال آینده از درآمدهای نفتی و مابقی از درآمدهای غیرنفتی است.

به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت عصر امروز، دوشنبه، در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد در سالن اجلاس سران افزود: ما شیوه بودجه‌ریزی را از روش سنتی افزایشی و عملیاتی تغییر دادیم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با بیان اینکه بودجه یک برنامه مالی سالانه است تاکید کرد: این برنامه باید با شفافیت، قانونمندی و پاسخگویی همراه باشد.

نوبخت در مورد اصلاح نظام اداری و جلوگیری از فساد گفت: برای اینکه بتوانیم در راستای سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب درخصوص اصلاح نظام اداری اقدام کنیم نیاز به منشور، نقشه راه و نهایتا برنامه می‌باشد که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری این مسوولیت را بر عهده گرفته است.

وی اظهار داشت: معاونت توسعه مدیریت رییس جمهوری مشکل نظام اداری کشور را آسیب‌شناسی کرد و نتیجه این آسیب شناسی به قوای دیگر اعلام شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در قوه قضاییه از جمله دیوان عدالت اداری و حتی مجمع تشخیص مصلحت نظام آخرین وضعیت نظام اداری کشور با عدد، رقم و استناد تشریح شد گفت: این برنامه و نقشه راه تهیه شد و اقدام دیگر، تصویب آن در شورای عالی اداری بود.

نوبخت ادامه داد: این نقشه راه که اصلاح نظام اداری کشور است و قرار است ما را از این وضعیت نجات دهد، مبتنی بر واقعیت‌های اداری کشور در شورای عالی اداری تصویب شد که اکنون درحال اجرای آن هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری با اشاره به چند بند از نظام اداری کشور که اصلاح شده است گفت: یکی از این موارد بازتعریف نقش دولت بود که در نظام اداری جایگاه دولت را بازتعریف و یا به تعبیری تغییر نقش دادیم تا از تصدی‌های اجتماعی به سمت نظارت و هدایت در جایگاه حاکمیتی حرکت کند.

وی محدود کردن واحدهای مشابه و موازی برای گرفتن استعلام‌ها را از دیگر مواردی ذکر کرد که در نظام اداری کشور اصلاح شده است و گفت: هر چه ایستگاه‌ها برای گرفتن مجوز بیشتر باشد احتمال فساد هم بیشتر می‌شود و به همین دلیل ما واحدهای موازی را محدود کردیم.

نوبخت ادامه داد: اصلاح سیستم‌ها، وجود فضای رقابتی و روش‌های کوتاه کردن کار، از دیگر مواردی است که در اصلاح نظام اداری مورد توجه قرار گرفته است.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    2 0
    خدا به داد مردم برسر.
  • رضا IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    3 0
    بله ديگه وقتي مردم ماليات ميدن چه احتياجي به پول نفت هست البته ماليات زوري مثلا ارزش افزوده 8 و دريغ از خدمات عمومي .