مردم این کشور زمستان گذشته 300 میلیون صفحه کتاب خواندند/ کشوری که بیشتر عاشقانه می‌خواند

کتاب‌خوان‌های کانادایی که علاقه وافری به مطالعه در زمستان دارند، رکورد مطالعه 300 میلیون صفحه (16 میلیون صفحه فقط در روز کریسمس خوانده‌شده است) را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

ایبنا گزارش داد: بازار جهانی کتاب‌های الکترونیکی/ e-Book به 14.5 میلیارد دلار رسیده و پیش‌بینی می‌شود ارزش این بازار در سال 2017 به بیش از 22 میلیارد دلار برسد. در گزارش کتابی کمپانی کوبو/kobo سازنده کتاب‌خوان معروف دیجیتال آمده است توسعه روزافزون نشر دیجیتال ادامه داشته و سال به سال بر تعداد ناشرانی که قدم در فناوری‌های جدید دیجیتالی می‌گذارند بیشتر می‌شود.

«مایکل تامبلین» مدیر بخش محتوای کمپانی کوبو در این رابطه گفت گرایش بیشترخوانندگان کتاب به سوی فرمت دیجیتال چهره فناوری را دگرگون کرده است و نوع مخاطبان نیز تغییریافته است.

اما در این گزارش به این پرسش پاسخ‌داده‌شده است که مخاطبان بیشتر گرایش به خواندن چه نوع کتاب‌هایی دارند؟

بر این اساس در کانادا بیش از 62 درصد علاقه به مطالعه رمانس یا داستان‌های عاشقانه دارند و در رتبه بعدی ژانر فانتزی با 60 درصد، رمزآلود با 59 درصد رتبه‌های بعدی گرایش خوانندگان کانادایی را دربر می‌گیرد.

در بازار جهانی نیز ایتالیایی‌ها با 74 درصد بیش‌ترین خوانندگان رمان‌های عاشقانه هستند و فرانسوی‌ها با 70 ،هلندی‌ها با 67 درصد، انگلیسی‌ها با 62 درصد ، استرالیا و نیوزیلندی‌ها نیز با 64 درصد و آمریکایی‌ها با 44 درصد رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.


کتاب‌خوان‌های کانادایی که علاقه وافری به خواندن کتاب در زمستان دارند نیز رکورد مطالعه 300 میلیون صفحه (16 میلیون صفحه فقط در روز کریسمس خوانده‌شده است) را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

گفتنی است اطلاعات مذکور از 21 میلیون کاربر از ژانویه تا نوامبر 2014 از میان کاربران مستقر در کشورهای کانادا، آمریکا، هلند، فرانسه، استرالیا، ایتالیا، نیوزیلند و انگلیس استخراج‌شده است.

کوبو به عنوان ارائه‌کننده سرویس های مطالعه الکترونیکی بیش‌ترین رشد را در جهان داشته و بیش از 4.2 میلیون کتاب و مجله دیجیتالی را به مخاطبان خود در 190 کشور جهان عرضه می‌کند. دستگاه کتاب‌خوان کوبو نیز مجهز به جوهر الکترونیکی E Ink امکان استفاده اختصاصی از سرویس های کوبو را به خوانندگان خود می‌دهد.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام FI ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    کتاب خواندن مقدماتی دارد که مهمترین آنها آرامش روان و آرامش محیط است. در عصر داعش و آلودگی و ... این مقدمات وجود ندارد.
    • دواتگر A1 ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      2 2
      دقیقا به نقطه خوبی اشاره کردی .من خودم یه کتاب خون حرفه ای هستم که نزدیک1500 جلد کتاب در کتابخانم وجود دارد اما الان نزدیک 10 سالی است که دیگر این اشتیاق و ندارم الان ارزویم این هستش که کمی ارامش داشته باشن تا بتونم کتاب بخونم عدم تمرکز و ارامش فکری و روحی موجب این شده که کم حوصله بشم نسبت به کتاب خوندن.
    • بی نام A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
      3 4
      برای آدم بهانه جو همیشه بهانه هست
    • بی نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
      14 8
      بهشت را به بها دهند نه به بهانه... برای هزار جور کار ضروری و غیر ضروری وقت داریم. نوبت به غذای روح که می رسد بهانه گیری ها شروع میشه
  • رامتین IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    105 8
    همینه که اونا می شن جهان اول ما میشیم ... تمام تفریح ما شده یا بنزین بریزیم تو باکه ماشینامونو هی تو خیابونا بچرخیم و هوا را آلوده کنیم یا تو وایبر برای هم چرت و پرت بغرستیم .
  • بهمن A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    119 2
    این سایت وابسته به اسراییل است که آمار دروغ میدهد وگرنه ایران با دو دقیقه مطالعه در صدر قرار دارد
  • میر اعلم A1 ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    54 7
    خوش به سعادتشان که دغدغه نان ندارند ومی توانند با امنیت بنشینند و مطالعه کنند.مثل ما نیستند که مردم را درگیر تهیه معیشت زندگی کردند . نکته مهمی که حائز اهمیت است اینست که وقتی شما با افرادی دیگر کشورهاییکه وقت کتابخواندن بیشتری دارند گفتگو می کنید مردمان عامیشان از سطح آگاهی وفصاحت کلام بالایی برخوردارند که گاهی آدم پیششان کم می آورد واین برمی گرد به بالا بودن سطح مطالعه جامعه که البته باید از مسئولین کشورشان که چنین بستری برای مردم ایجاد کردند قدردانی کرد...
  • بی نام A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    49 0
    حالا عید اینجا دانش آموز درس و مشق رو کنار میذاره دیگر اقشار هم فقط مشغول نت میشن.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    15 1
    خب مشغول نت و وايبر و سريال هاي ترك نشين من ديشب از ساعت ١١ تا ١.٥ دويست صفحه رمان خوندم
  • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    21 1
    ما هم سیصد ملیون موج پارازیت دریافت کردیم،چه فرقی داره،
  • بی نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    18 2
    قیمت کتاب مهم نیست؟ من دانشجو با هزار بدبختی می تونم کتاب های مورد نیازم رو بخرم.کتاب غیر درسی پیش کش.
  • سعید IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    13 1
    مگه همه ما مشکل مالی داریم یا اصلا وقت نداریم که روزی دو صفحه کتاب بخونیم این چه حرفیه.من هنوز نشده به یه دوست یا فامیل کتاب بدم و از این کادو راضی باشه.واقعا چقدر مردم ما و خودمون کتاب دوست داریم چقدر از کتاب لذت میبریم.خیلی از ادم ها دیدیم با این که درامد کمی داشتن ولی تا وقت پیدا میکردن کتاب میخوندن این فرهنگی هست که دقیقا باید از خودمون شروع کنیم و منتظر فلان دستگاه یا فلان سیستم نباشیم.امروز خبردار شدم دوستی که کتاب فروشی داشت جمع کرده میخواد کافه بزنه خیلی ناراحت کننده است.
  • بی نام IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    6 0
    مشکل از ما بزرگتراس که به بهانه های مختلف از مطالعه فرار می کنیم مطالعه زمان مخصوص لازم نداره
  • بهرام ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    14 6
    من از دوستاني كه در بالا نظر دادم خواهشي دارم مشكلات اقتصادي رو بهانه نكنن چون فقط سر خودشون رو كلاه ميذارن. در اينكه مشكلات اقتصادي هست شكي نيست ولي همين مردم خودمون با مشكلاتي كه دارن سينما ميرن پارك ميرن روزنامه مي خونن هزاران كار مختلف مي كنن مشكلات اقتصادي داشتن لزوما يه معني فقير بودن نيست! دوستان مطالعه بايد جز ذات و فرهنگ آدم باشه هر وقت بود مطمئن باشيد تحت هيچ شرايطي خذف نميشه
  • تیتا A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 1
    در این جا هم مشکلات هست.ولی هرچیز جای خودش
  • ت A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 1
    این آمار واقعی نیست . من هم خیلی کتاب ای بوک دانلود میکنم ولی یک درصد آنهم نمیخوانم چون پس از دانلود حاوی مطلب مورد نیاز من نیست.
  • بی نام A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    2 0
    براي تامين هزينه خريد كتاب مي توانيد اندكي از هزينه گزاف گوشيهاي موبايل خود را صرف آن كنيد