کمک روسیه به پناهندگان افغان در ایران

زیر نظر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و در راستای تعهد کمیساریا به زنان پناهنده با حمایت سخاوتمندانه فدراسیون روسیه در مرکز بهداشتی در دشت زحمت‌کشان در استان کرمان بسته‌های مخصوص زنان بین زنان پناهنده توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی ملل متحد؛ کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در میان آسیب‌پذیرترین قشر پناهندگان اقلام بهداشتی و پاکیزگی توزیع می‌کند تا برخی نیازهای اولیه آنها تامین شود.

در سال 2014 کمیساریا با همراهی اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی و دیکر شرکایش هر سه ماه یک بار محصولات بهداشتی اولیه مانند صابون، شامپو، حوله، خمیردندان، پودر لباس‌شویی و غیره توزیع کرده تا حدود ۱۰۰هزار پناهنده آسیب‌پذیر کمک کند و از طرفی بین ۴۰ هزار پناهنده زن در سن باروری اقلام مخصوص بانوان توزیع کرده است.

این اقلام در مناطق شهری 15 استان و در 15 مهمان‌شهر توزیع شده‌اند. توزیع نوارهای بهداشتی بطور ویژه در رفع نیازهای اولیه زنان و دختران پناهنده تاثیرگذار بوده و کرامت و عزت نفس آنها را حفظ می‌کند که همسو با تعهد کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به ارائه این اقلام به تمام زنان و دختران پناهنده‌ای تحت حمایت، است.

توزیع اقلام بهداشتی و محصولات مخصوص بانوان به پناهندگانی که در غیر این صورت از عهده هزینه تهیه آنها برنمی‌آمدند تا حدودی با سخاوتمندی دولت فدراسیون روسیه ممکن شد که مبلغ یکصد هزار دلار بمنظور رفع نیازهای اولیه پناهندگان در ایران کمک کرد.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در ایران گفت: «فدراسیون روسیه طبق سنت از کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان حمایت می‌کند. به نظر ما فعالیت‌های این سازمان به شدت در نجات جان آدم‌ها و حفظ ثبات و امنیت در بسیاری از مناطق جهان، به ویژه در زمان‌های بحران‌های بزرگ انسانی مهم است و ما از تلاش‌های بشردوستانه مقامات ایرانی در میزبانی از پناهندگان افغان بسیار سپاسگذاریم.»

جمهوری اسلامی ایران در سه دهه گذشته میزبان یکی از بزرگترین جمعیت‌های پناهنده شهری در دنیا بوده است. احمد، پناهنده افغانی که به همراه همسر و سه دختر خود در استان خوزستان ایران زندگی می‌کند، می‌گوید: «من و همسرم خیلی از بابت دریافت این بسته‌های بهداشتی خانوادگی ممنون هستیم و مطمئن هستم بسیاری از خانواده‌های دیگر هم همین حس را دارند. این بسته‌ها به ما کمک می‌کنند بهتر از قرزندانمان مراقب نمائیم و نتیجتا به ایجاد محیطی پاکیزه‌تر برای آنها که بتوانند در آن بازی و رشد کنند، کمک کنیم.»

سیوانکا داناپالا، نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران گفت: «علاوه بر ارتقاء وضعیت سلامت، این اقلام کمک می‌کنند تا پناهندگان کار کنند و فرزندان آنها به مدرسه بروند.» کمک مالی روسیه بخشی از ارائه خدمات ضروری تحت برنامه راه‌حل‌های راهبردی برای پناهندگان افغان، که یک استراتژی چندساله‌ای برای حمایت از بازگشت داوطلبانه، ادغام مجدد پایدار و مساعدت به کشورهای میزبان است. آقای داناپالا گفت: «ما بسیار از تعهد انسان‌دوستانه فدراسیون روسیه در حمایت و محافظت از پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران سپاسگزار هستیم.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    7 9
    برگردن کشورشون دیگه
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    19 12
    کاسه داغ تر از آش شدن اینا روسیه فعلا یکی رو میخواد ب خودش کمک کنه تا زیر فشار تحریم آمریکا و اروپا له نشه
  • بابک A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    10 5
    امدن افغانیها به ایران نتیجه حمله شوروی به افغانستان بود و باید همه هزینه هاشو متقبل بشن البته با شناختی که از روسها دارم در نهایت کمک که نخواهند کرد هیچ یک پولی هم بدست خواهند اورد.روس و کمک کردن عجیبه و غیر قابل باور.نمونه اش نیروگاه اتمی بوشهره و 20 ساله دارند نیروگاه درست می کنند ودر مورد حضور افاغنه در ایران نیز در حال حاضر هیچ توجیهی وجود ندارد و باید برگردند کشور خودشان
  • رضایی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
    3 0
    اگه راست میگن بذار بیایند روسیه