کیهان نوشت:

محمدرضا شرف‌الدین هنرمند باسابقه سینمای ایران و مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، به بهانه تملق‌گویی محمدرضا شجریان به دولت فرانسه، نامه سرگشاده‌ای را خطاب به وی منتشر کرد.

شرف‌الدین در این نامه نوشته است: این مرز و بوم سرزمین زنان و مردانی است که افتخارات خود را از اعتقادات، فرهنگ و تمدن خویش دارند نه از تعظیم به بیگانگان. امروز نام کسانی برای ملت ما بزرگ است که هیچ نشانی بر سینه‌شان آویخته نشد و بالاترین نشان افتخار برای آنها احترام و تعظیمی است که ملت به نام جاویدان آنان می‌نمایند. ستارخان، باقرخان، امیرکبیر و ده‌ها و ده‌ها قهرمان ملی و همه آنها که عزت شهادت را بر خفت تعظیم در مقابل قدرت‌های به اصطلاح بزرگ در جنگ تحمیلی برگزیدند. همه سرداران شهید، لقب سرداری را بعد از شهادت از ملت خود دریافت کردند و در زمان حیات‌شان کسی به آنان مدال نداد. در مقابل کسانی که برای مقاصد خود، کسب شأن و منزلت به سفارتخانه روس و انگلیس پناه می‌بردند، امروز در چشم ملت ما مردود، خوار و خفیف و بدنامند.
در بخش دیگری از این نامه می‌خوانیم: ...جناب آقای شجریان، دولت‌مردانی که شما از آنها سپاسگزاری نموده‌اید در سی و اندی سال پیش تاکنون در مقابل ملت شریف، نجیب و مظلوم ایران، تمام‌قد ایستاده‌اند تا جایی که فرانسه را به دشمن تمام‌عیار ملت ایران تبدیل کرده‌اند. حمایت سیاسی، نظامی و لجستیکی از صدام و تروریست‌ها از اقدامات اسلاف همین دولتمردان علیه ملت شریف شماست و امروز همین دولت‌مردان فرانسه چوب لای چرخ مذاکرات هسته‌ای می‌گذارند چنان که فرانسه به قطب مخالف پیشرفت مذاکرات و لغو تحریم‌ها تبدیل شده است. امیدوارم تن شریف شما و عزیزان‌تان هرگز نیازمند ناز طبیبان نگردد، لکن خوب است سری به بیمارستان‌هایی بزنید که بیماران خاص به خصوص بیماران سرطانی بستری هستند و از نزدیک دردهای هم‌وطنان‌تان را مشاهده کنید، آن‌وقت مطمئنم ادبیات شما در خطاب به دولتمردان فرانسه که نمی‌گذارند مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و تحریم‌ها برداشته شود تغییر می‌کند. مطمئنم اگر لختی تأمل کنید نامه‌ای به آقای وزیر امور خارجه فرانسه خواهید نوشت و شاید نشان افسری شوالیه که به شما اهدا کرده‌اند را برای‌شان پس خواهید فرستاد و به آنها خواهید گفت که هرگز لقب استادی که ملت ایران به شما ارزانی داشته است را به نشان سخیف و ارتجاعی قرون وسطایی که سمبل مسلمان‌کشی است تنزل نخواهید داد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388830

برچسب‌ها