وزیر صنعت: آلمان‌ها از فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد شده در ایران استفاده کنند

در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با هیاتی بلندپایه از مدیران شرکت‌های آلمانی در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، صنعت، معدن، خودرو، فناوری اطلاعات و سدسازی، راه‌های توسعه روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به نقل از شاتا، محمدرضا نعمت‌زاده در جریان نشست هیات تجاری - اقتصادی خاور دور و نزدیک آلمان، ضرورت گسترش حجم مبادلات تجاری آلمان و ایران را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در دو کشور گفت: شرکت‌های آلمانی نباید در مراودات تجاری ایران غیبت داشته و منتظر لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران باشند.

وی تصریح کرد: هم اکنون فضای مناسبی برای کار و سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد و پتانسیل ما در بخش اقتصادی و تجاری هنوز به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود بین ایران و آلمان گسترش هرچه بیشتر روابط تجاری، صنعتی و معدنی فیمابین و رفع موانع موجود ناشی از تحریم در زمینه بانک اهمیت زیادی دارد.

وی آمادگی ایران را برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف اقتصادی اعلام کرد و گفت: حجم مبادلات تجاری دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود هنوز بسیار کم است و می‌تواند توسعه بیشتری پیدا کند.

گفتنی است، ریاست هیات آلمانی به عهده هلمن مدیرعامل شرکت نموف و نیز خانم «هلن رنگ» است و گروهی مرکب از ۳۶ نفر از مدیران کمپانی‌های بزرگ آلمانی در هیات اعزامی حضور دارند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید RO ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 2
    با احترام به ایشون ، ولی متاسفم همین
  • شوش A1 ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    2 4
    مهندس داخلو بچسب آلمانیها پیشکش . توهم زدی ها . مگر مغز خر خوردند سرمایه شون را به باد بدهند .