چهل و هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران با حضور فعالان اقتصادی و مهمان ویژه آن رحیم پور صبح امروز در ساختمان اتاق تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این جلسه آل اسحاق، رئیس اتاق تهران درخصوص بودجه 94 مباحثی را مطرح کرد. وی بر این باور است که بدهی های دولت به نهادها و پیمانکاران به معضلی جدی تبدیل شده است و نمی توان این مشکل را با تعارف حل کرد. همچنین رئیس اتاق تهران با تاید بر اینکه 80 درصد از اقتصاد ایران در دست دولت است گفت:«80 درصد از اقتصاد در اختیار دولت است اما نباید اینگونه باشد و سهم بخش خصوصی و مردم در این موضوعات باید بیش از پیش باشد.»

آل اسحاق با گلایه از دولت درخصوص پی گیری نکردن این بدهی ها گفت:«خواهش ما از دولت این است که مسئله بدهی پیمانکاران را جدی تر بگیرد و این موضوع را پر رنگ تر ببیند و توجهی به حواشی نداشته باشد و با جدیت به این معضل رسیدگی کنند.»

از سوی دیگر رئیس اتاق تهران معتقد است که درخصوص بودجه سال 93 به نظر می رسد که مشکل خاصی وجود نداشته باشد. وی در ادامه افزود:«باید نگاهی نو نسبت به موضوع بودجه کشور به وجود آید، زیرا بودجه مربوط است به شرح وظایف دولت و اینکه دولت چه وظایفی دارد و مطابق آن پیش رود. از دیدگاه من هنوز نحوه برنامه ریزی برای بودجه کشور مانند سال های گذشته است و تعداد نیروی انسانی، وصل بودن به نفت و مسائل دیگر همانند سابق است و نیاز به تغییر در این مسائل وجود دارد.»

رئیس اتاق تهران با اظهار خرسندی از احیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت:« از این سازمان توقع داریم که اولین موضوعی که تنظیم می کند از صاحب نظران دانشگاهی و مدیریتی دعوت و نظر خواهی کند که ساختار مطلوب دولت چیست؟»

وی خاطر نشان کرد:«ما دولت حاکمیتی می خواهیم و اینکه 80 درصد مسائل به بخش خصوصی و مردم واگذار شود.»

آل اسحاق با نامناسب بودن شکل و غالب بودجه کشور گفت:«اساسا شکل بودجه نویسی چیزی غیر از بودجه نویسی است.»

همچنین وی پیشنهاداتی در خصوص مسئله بودجه مطرح کرد. وی اظهار داشت:« باید شرح وظایف دولت را به خوبی تعریف کرد و بعد متناسب با زمان و مکان آن را تنظیم کرد و بعد از این مراحل نهایتا وابستگی به نفت از میان برداشته شود.»

در پایان سخنان رئیس اتاق تهران، پدرام سلطانی در سخنانی با اشاره به سهم 50 درصدی دولت در مسائل اقتصادی گفت:«سهم 50 درصدی دولت یک فاجعه است و این رقم بسیار بالاست.»

وی در ادامه افزود:«ما نباید به ارائه آمار نادرست بخش خصوصی را تضعیف کنیم زیرا بسیاری از بخش های اقتصادی کشور در دست بخش خصوصی است مثل سهم اصناف در جی دی پی که حدود 20 درصد است.»

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =