خانه ملت نوشت:

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ،گفت: تاکنون هیچ خودروساز خارجی بطور قاطع برای عقد قرارداد با شرکتهای داخلی اعلام آمادگی نکرده است اما در صورت حضور آنها، باید شاهد ورود تکنولوژی و سرمایه گذاری در صنعت خودرو باشیم.

روح الله عباسپور با بیان اینکه هنوز تحریم ها در صنعت خودرو لغو نشده است، گفت: تاکنون هیچ خودروساز خارجی بطور قاطع برای عقد قرارداد با شرکتهای داخلی اعلام آمادگی نکرده است.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هدف، همکاری با خودروسازان مطرح خارجی برای توسعه روابط باشد، باید شاهد حضور آنها برای مشارکت باشیم، اما به دلیل ترس آنها از انعقاد قرارداد، گفت و گو انجام می‌گیرد، اما شاهد عقد قرارداد میان دوطرف نیستیم.

او در رابطه با دلایل این موضوع گفت: آنها فکر می کنند که توافقات موقتی بوده و احتمال لغو آن وجود دارد، از طرفی هم ما حاضر به اطمینان به آنها نیستیم، چون در صورت حضور آنها، باید شاهد ورود تکنولوژی و سرمایه گذاری در ایران باشیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادم مجلس گفت: اگر مشکل غرب تنها معطوف به مسایل هسته ای است باید به توافق رسید، اما مشکل 1+5 مسایل هسته ای نیست، بلکه آنها به دنبال تغییر رویکرد در نظام ما هستند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه غرب به دنبال سکوت ایران در برابر زیاده خواهی های غرب است، بیان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه بر داشته های داخلی، تمام این مشکلات را حل خواهد کرد، در اینصورت تحریم ها هم به مرور بی اثر شده و آن زمان، کشورهای غربی با تمایل بیشتری خواهان حضور در بازار ایران خواهند بود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =