تمامی آن‌چه مردان درباره زنان می‌دانند به روایت محمد صالح‌علاء

چاپ بیست و هشتم از کتاب «تمامی آن‌چه که مردان در باب زنان می‌دانندِ» با ترجمه محمد صالح‌علا در سرزمین اهورایی منتشر شد.

مهر گزارش داد: چاپ بیست و هشتم کتاب «تمامی آن‌چه مردان در باب زنان می‌دانند» به قلم و ایده محمد صالح‌علا و با طرح جلد مجید ضرغامی منتشر شده است.

صالح‌علا در مقدمه‌ای بر این اثر، آورده است: در آن سال‌های شورانگیز، آباد و نوین زندگی، هنگامی‌که این کتابِ پژوهشی- دانشی را ( به سال 1979 ترسایی ) ترجمه کردم گمان نمی‌بردم که بارها و بارها تجدید چاپ و باز کمیاب شود. استادم پروفسور احمد کامیابی مسک، آن را به فرانسوی ترجمه کردند و به زودی در آن‌جا هم نایاب شد. و نیز آقای مریوان حلبچه‌ای که ترجمه‌شان در میان عرب زبان‌ها و مناطق کرد نشین قحطی افتاد. امروزکه این اثر بدون بازنویسی در متن اصلی، با طراحی زیبای جناب آقای مجید ضرغامی و به همت انتشارات محترم‌ سرزمین اهـورایی در آستانه‌ی چاپ تازه است، شوربختانه استاد عبدل اسمیت از دنیا خارج شده است. کسی که خود فرآورده‌ی عشقی آهان آهان دار از مادری انگلیسی و پدری عرب بود. البته او هرگز مادر خود را ندید، خواهری نداشت و ازدواج نکرد اما اثری فنا ناپذیر از خود به جای گذاشت که تا دنیا دنیاست سندی دانشی‌- ‌‏حکمی و ریشه‎دار در شناخت روانشناختی و هم جامعه‌شناختی زن (‌‌ از دیرینه‌سال، باستانشناسی زن، تا دوران مدرن ‌) برای پژوهش‌گران، دانشگاهیان و عموم مردم دنیا پدید آورد.

من آرزودارم هرچه سریعتر این کتاب در چین، هندوستان، روسیه، استرالیـا، نیوزیلند، آلمان، ایتالیـا، اسپانیـا و کره‌ی شمالی هم ترجمه شود تا مردان نازنین و کنجکاو آن سرزمین‌ها نیز از آخرین دست‌آوردهای پژوهشی-‌‌ دانشی از هرمونوتیک (باب‌ِزنان) آگاهی یابند و اکنون شادمانم که مردان ِهم‌میهن‌ام زودتر از دیگر مردان عالم به این کتاب دسترسی داشته‌اند به ویژه مردان ایرانی خارج از وطن، که دانسته‌ام ایشان برای خواندن این اثر تشنه‌تر از دیگر مردان عالم‌اند. البته تجربیات‌ تاریخی نشان می‌دهد این کتاب را بیش‌تر مـردان تهیه کرده‌اند در حالیکه آرزو داشتم این اثر ژرف و بیتـا را خانم‌هـا بجویند و به همسرانشان هدیه کنند، کتاب را مهریه و خواندش را شرط ازدواج خود کنند. یا فردای نخستین شب زندگی مشترک فصولی از آن را خود برای همسرشان بخوانند، آن هم به صدای بلند...

چاپ بیست و هشتم از کتاب «تمامی آن‌چه که مردان در باب زنان می‌دانندِ» به زودی از سوی انتشارات سرزمین اهـورایی روانه بازار نشر خواهد شد.

 

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 388016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    29 4
    طراح جلد واقعاَ زحمت کشیده
    • ميترا A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
      3 7
      فقط طرح رو جلدش نظرتون رو جلب کرد؟؟
  • زهرا ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    7 6
    مشتاقانه درانتظار كتاب هستيم
  • محمد رضا EU ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    24 5
    تا آنجا که من می دانم این کتاب کاملا سفید است و اصلا نوشته ای ندارد؛ و البته که خیلی حرف دارد
  • بی نام IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    4 11
    آره یک کتاب سفید برای خط خطی کردن بچه هایی زیر 5 سال
    • مرتضی A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
      10 3
      برای خط خطی کردن بچه های زیر 5 سال ،یه سری دفترچه تو مترو میفروشن با قیمت 1000 تومان ،،،،شما یه لطفی کن از اونا تهیه کن .
  • عباس IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    15 3
    این کتاب یک کتاب نقاشیه و یک سمبل و به نوعی بدون شرحه
  • رضا A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    18 2
    اره دوستان این کتاب در واقع دفتر سفیدی بیش نیست
  • بی نام A1 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    4 4
    عالی مشتاقانه منتظر خواندنش می‌مانم