وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به مناسبت برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری، پیامی خطاب به پژوهشگران و فناوران شرکت کننده در این نشست صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي وزارت علوم ، متن كامل پيام محمد فرهادي بدين شرح است :

اکنون که خانواده فناوری کشور جهت برگزاری چهارمین کنفرانس بین­المللی مدیریت فناوری در جزیره زیبای کیش دور هم جمع شده­اند، فرصت مغتنمی است که سیاست­های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در جهت توسعه فناوری و نوآوری کشور اعلام کنیم.

همان گونه که در برنامه ­های ارائه شده به مجلس شوراي اسلامي اعلام گردید، سیاست مهم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این دوره تبدیل دانشگاه­های کشور به دانشگاه­ کارآفرین و تکمیل حلقه علم به تولید، و توسعه شرکت­های دانش­بنیان است.

لازمه این کار ایفای نقش بسیار فعال استادان و دانشجویان دانشگاه­ ها در توسعه فناوری و نوآوری است. در این راستا اقدامات زیر انجام خواهد شد:

1. بها دادن به پژوهش­های مسئله محور که از سوی نهادهای کشور تعریف می­گردد و به منظور حل مسائل و مشکلات محلی و منطقه­ ای انجام می ­شود.

2. همکاری مشترک با شرکت­ های بزرگ، کوچک و متوسط در امر تحقیقات مشترک با سرمایه­ گذاری طرفین در آنها. هدف این بخش این است تا اینکه به هدف­گذاری انجام شده از طرف رهبر انقلاب مبنی بر هزینه کرد 4 درصد درآمد ناخالص ملی در تحقیقات دست یابیم.

3. تأسیس شرکت­ های دانشگاهی توسط استادان دانشگاه ها جهت تجاری سازی فناوری­ هایی که در دانشگاه­ها به آنها دستیابی پیدا می­شود و طبق قانون برنامه چهارم توسعه مجاز شناخته شده است.

4- تعریف دوره­ های مشترک توسط دستگاه­ ها و شرکت­ های بزرگ، کوچک و متوسط جهت توسعه دانش آنها.

سخن آخر این که، وزارت علوم در این دوره با اعتمادسازی و همکاری بسیار نزدیک با نهادهای علمی و فناوری کشور درصدد ارتقای سطح علمی و فناوری کشور به عنوان پیشران تولید ثروت ملی خواهد بود.

 

47233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =