نسیم آنلاین نوشت:

لاریجانی گفت: جریان واقع‌گرایانه اروپا خواهان آشنایی با تجارب ایران است. دبیر ستاد حقوق بشر در نخستین روز از همایش "صیانت از حقوق بشر در نظام کیفری ایران و ایتالیا" نظام قضایی ایران و مواضع جمهوری اسلامی را در خصوص مسائل حقوق بشر برای قضات ایتالیایی تبیین کرد.

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر ایران که در صدر یک هیات عالی رتبه قضایی و حقوق بشری به منظور شرکت در همایش "صیانت از حقوق بشر در نظام کیفری ایران و ایتالیا" به جزیره سیسیل سفر کرده است، در نخستین روز این نشست ضمن تشریح نظام قضایی کشورمان، مواضع ایران را در خصوص مسائل حقوق بشری، برای قضات و اندیشمندان ایتالیایی تبیین کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در ایتالیا گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، بین جمهوری اسلامی ایران و غرب مباحث مختلفی در رسانه ها و گفتارها مطرح شده است. متاسفانه بخش زیادی از این مطالب مبتنی بر نفهمیدن و سو برداشت و عدم اطلاع از ماهیت عقلانیت پایه نظام ما و مکانیزم های آن است.

لاریجانی گفت: به تدریج یک جریان واقع گرایانه تری در جهان و اروپا بوجود امده است. آنها می خواهند از ویژگی ها و تجربه جمهوری اسلامی ایران که ملت ما را در منطقه به قوی ترین دمکراسی و پیشرفته ترین کشور تبدیل کرده است آگاه شوند. اجلاسی که امروز ما شاهد ان هستیم در حقیقت نمونه ای از آنها است.

پروفسور "باسیونی"، رئیس موسسه عالی بین المللی علوم جنایی ایتالیا که ریاست هیات ایتالیایی را برعهده دارد از برگزاری این همایش استقبال کرد و گفت: اهمیت این اجلاس در این است که برای نخستین بار میان ایران و ایتالیا همایشی قضایی با حضور شماری از برجسته ترین حقوق دانان و استادان دانشگاهی دو کشور برای اشنایی و تبادل نظر درباره نظام های کیفری دو کشور برگزار می شود.
این نشست 3 روزه در چارچوب دیپلماسی گسترش همکاری های قضایی و حقوق بشری ایران با دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی انجام می شود. دکتر لاریجانی قرار است در پایان این همایش، با تعدادی از مقامات قضایی، حقوق بشری و سیاسی ایتالیا در شهر رم دیدار و گفتگو کند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387721

برچسب‌ها