رئیس جمهور با اشاره به اینکه در طول دهه‌های اخیر ارزش پول پایین آمده است، تصریح کرد: ما باید پول را به ارزش واقعی برگردانیم که البته در دستور کار دولت است.

به گزارش خبرگزاری فارس محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان امروز چهارشنبه که به همراه جمعی از اعضای هیئت دولت از دستاوردها و اختراع نخبگان بازدید کرد با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص هدفمند کردن یارانه‌ها با بیان اینکه در این خصوص نگرانی جدی نداریم اظهار داشت: طبق اطلاعاتی که مردم در سال 86 و 87 به پایگاه اطلاع رسانی آمار داده‌اند بر اساس آن مدل‌ سازی شده است و این با فیش حقوقی و دریافتی متفاوت است و دارای طبقه بندی می‌باشد.

وی ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که همه مردم تحت پوشش یارانه‌ها باشند که البته ممکن است این کار را یکباره انجام ندهیم و مجبور شویم به صورت گام به گام این را طی کنیم اما سعی بر آن است که فاصله این گام‌ها بسیار کم باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مردم طبق زمانبندی اعلام شده می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی آمار اطلاعات خود را تاسیس کنند گفت: ما همپای مردم حرکت می‌کنیم و همه مردم حق دارند که از منابع ملت و بیت المال سهیم باشند.

احمدی نژاد تصریح کرد اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها در دو مرحله که مرحله اول 70 درصد و مرحله دوم 30 درصد از این یارانه‌ها استفاده کنند. چرا که محدودیت‌های اجرایی در این زمینه وجود دارد اما همه تحت پوشش هدفمند کردن یارانه‌ها قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک به تشریح هدفمند کردن یارانه‌ها با مردم سخن خواهم گفت خاطرنشان کرد: فرض کنید کل اقتصاد یک ظرف باشد و در آن آب است که قرار است دولت ابتدا آن آب را بردارد و ظرف را تقسیم بندی کند و مجددا آن آب به ظرف برگردانده شود و البته چیزی کم نخواهد شد و آب در جای خودش قرار می‌گیرد.

برای مثال در بخش صنعت کشاورزی و غیره. اما در جای خودش است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید یارانه‌ها به صورت مناسب توزیع و به جیب مردم رود افزود: در واقع با این تقسیم بندی‌ها چیزی کم نمی‌شود و در واقع پولی است که به مردم برگردانده و این امر باعث مانع اتلاف منابع می‌شود.

احمدی نژاد در خصوص برخی اظهار نظر‌های نامناسب نیز تصریح کرد: برخی‌ اظهار نظر‌ها غیر کارشناسی است و آن که ملاک ما می‌باشد قدرت خرید مردم است. برای مثال خانواده‌ای که در هفته 2 کیلو گوشت می‌خرد این امر به دو و نیم کیلو گوشت افزایش یابد یا اگر یک بار به مسافرت می‌روند این امر به 2 بار افزایش یابد و این همان پولی است که به صورت هدفمند و با برنامه در جهت رشد گسترده می‌شود که خدایی ناکرده اتلاف منابع داشته باشیم.

وی با اشاره به یارانه در قسمت نان گفت: امسال 4 هزار و 600 میلیارد تومان یارانه نان داده شده که این 4 هزار و 600 میلیارد تومان را اگر بر 70 میلیون نفر تقسیم کنیم تقریبا عددی متناسب با 67 هزار تومان به ازای هر نفر داده می‌شود.

رئیس جمهور گفت: حدود 20 درصد یارانه‌ها بر سر سفرهای مردم نمی‌رود و در جاهای دیگر خرج می‌شود.

احمدی نژاد ادامه داد: حدود 30 درصد پرتی که از جیب مردم خارج می‌شود می‌خواهیم از این پرت شدن‌ها جلوگیری کنیم.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص تغییرات در واحد پولی بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و اظهار داشت: قرار است صفر‌ها را از واحد پولی برداریم و ارزش ریال را واقعی کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در طول دهه‌های اخیر ارزش پولی پایین آمده است، تصریح کرد: ما باید پول را به ارزش واقعی برگردانیم که البته در دستور کار دولت است.

احمدی نژاد در خاتمه با بیان اینکه یارانه‌ها قدرت خرید مردم را بالا می‌برد افزود: یارانه‌ها باعث می‌شود که سطح رفاه مردم افزایش یابد و در مقابل آن شاهد آن می‌شویم که پرتی‌ها به این مقدار نباشند.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه همه مردم یارانه می‌گیرند مگر افرادی که خود داوطلبانه نخواهند یارانه بگیرند خاطر نشان کرد: مردم به عدد‌ها کاری نداشته باشند چرا که در مرحله اول 70 درصد مردم یارانه می‌گیرند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 38633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي- مشهد IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
    0 0
    اميدواريم كه مافياي سرمايه داري اجازه تقسيم يارانه ها را بدهد
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
    0 0
    آقای رئیس جمهور!یارانه ها ملت را به نا کجا آباد نبرد!سالها روی این اقتصاد کار شده است ،به اینجا رسیده ایم .
  • امیر IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
    0 0
    متاسفم.30 سال پیش کره جنوبی قدرت اقتصادیی معادل اقتصاد اذربایجان شرقی ما داشت. اما با برنامه ریزی تلاش ومدیریت ببینید به کجا رسیدن.حالا ما با این سیاستهای بدوی 100 سال دیگه به اونا نمیرسیم. جرات داری چاپش کن.
  • دلسوز IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
    0 0
    تورم به بازيگردان هاي سياسي لطمه نميزند اما به فقرا چرا .
  • بدون نام IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۰/۳۰
    0 0
    با حذف صفر ارزش پول واقعی میشود در کدام مکتب اقتصادی امده؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام CZ ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۳
    0 0
    اگر یارانه به تولید اختصاص می دادیم خیلی بهتر بود