وزیر بهداشت: ان شاالله واکسن های بیشتری تولید خواهیم کرد

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت در موضوع سلامت و بهداشت حوزه هایی همچون غذا، صنعت، هوا و همچنین رسیدگی به مناطق محروم و شهرهای دوردست گام های موثرتری برخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز سه شنبه در آیین آغاز ایمن سازی با واکسن پنجگانه پنت والان در انستیتو پاستور تهران افزود: پنتا والان واکسنی است که پس از 10 سال به مجموع واکسن های مورد استفاده اضافه شده است.

وی با بیان این که استفاده از این واکسن برای نخستین بار از امروز شروع شده است، ادامه داد: این واکسن از ابتلای کودکان به بیماری های مختلف به ویژه بیماری مننژیت که 90 درصد باعث مرگ می شود، پیشگیری می کند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد: انشاءالله در این دولت شاهد اضافه شدن واکسن های بعدی باشیم که از ابتلای کودکان به بیماران پیشگیری می کند.

قاضی زاده هاشمی خاطر نشان کرد: 4 مرحله واکسن پنجگانه (پنتا والان) در کشور تولید می شود و بخش پنجم آن نیز حداکثر تا دو سال آینده به طور کامل در داخل تولید خواهد شد.

در این مراسم تفاهم نامه تولید واکسن پنج گانه از سوی دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دکتر محمد مخبر از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حضور رییس جمهوری امضا شد.

طرح آغاز ایمن سازی با واکسن پنجگانه امروز(سه شنبه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در انستیتو پاستور آغاز شد.

این واکسن شامل واکسن های واکسن پنچ گانه برای پیشگیری از بیماریهای سیاه سرفه ، هپاتیت B ، دیفتری ، کزاز و هموفیلوس آنفلونزا نوع (ب) تولید می شود.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    6 1
    شما وزیر محترم و دوست داشتنی فکری هم به حال اون انسان نماهایی کنید که در بیمارستانها در همه حالتی از عزیزان مردم فیلم می گیرند و هیچ برخوردی با آنها نمی شود ... سوال من اینه که چرا با افراد شاغل در حوزه پزشکی و تخلفات اونها مثل بقیه مردم برخورد نمی شه
    • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
      5 1
      منم موافقم مخصوصا فیلمی که از مرحوم پاشایی گرفته شد خیلی دردناک بود خدا به داد خانوادش برسه مطمئنم روح اون مرحوم اون پرستارها رو نمی بخشه