دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی قربانیان ترافیک جاده‌ای، ۱۶ نوامبر ۲۰۱۴ برابر با ۲۵ آبان ماه جاری گفت تصادفات عامل اصلی مرگ افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله در جهان است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، در پیام بان کی مون آمده است تصادفات جاده‌ای همچنین جان افراد جوان‌تر را نیز می‌گیرد و هرروز بیش از ۵۰۰ کودک در راه رفت و بازگشت به مدرسه، زمین بازی همچنین خانه خانواده و دوستانشان به دلیل تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

ایشان می‌گوید موضوع «سرعت می‌کشد» تمرکز امسال این روز است. وی می‌افزاید تعدادی از دولت‌ها برای حل مشکل سرعت در چارچوب «دهه ملل متحد در مسیراقدام برای جاده‌های ایمن» فعالیت نموده‌اند که تا سال ۲۰۲۰ گرامی داشته می‌شود.

دبیر کل می‌گوید همانگونه که هدف ما «ترافیک آهسته» است در عین حال با حد اکثر سرعت اقدامات جهانی برای کاهش تصادفات جاده‌ای را به پیش خواهیم برد. در این راستا بان کی مون می‌گوید سازمان ملل متحد با شرکای خود مشغول اجرای ابتکاراتی شامل آمادگی برای برگزاری «دومین کنفرانس سطح عالی ایمنی جاده‌ای» است که به میزبانی برزیل در نوامبر ۲۰۱۵ برگزار خواهد شد.

 

45503

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =