ایرنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سند تحول بر توسعه و غنی‌سازی اطلاعات و منابع آموزشی در مدارس تاکید شده است گفت: مطالعه و تحقیق باید به عنوان یک فرهنگ در وجود دانش آموزان نهادینه شود.

علی‌اصغر فانی در مراسم بزرگداشت بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در سند تحول نظام آموزشی کشور در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی آنجا که ساحت‌های تربیتی نام برده می‌شود اشاره دارد که ما در ۶ ساحت باید به امر تعلیم و تربیت بپردازیم.

وی با بیان اینکه ما به هیچ وجه به دنبال تربیت دانش‌آموز تک‌بعدی نیستیم اظهار داشت: ساحت‌های تربیتی شامل اعتقادی، علمی، اخلاقی، زیباشناختی، اقتصادی - حرفه‌ای، سیاسی-اجتماعی، و تربیت بدنی و زیستی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وجود کتابخانه در مدارس لازم است اما مهمتر از کتاب استفاده از کتابخانه‌ها است.

فانی با بیان اینکه از سال‌ها قبل توجه به کتاب و کتابخوانی در مدارس آغاز شده تصریح کرد: امسال تاسیس کتابخانه‌های کلاسی را به ویژه در مدارس ابتدایی دنبال می‌کنیم.

فانی افزود: لازمه اینکه دانش آموزان از منابع و کتابخانه‌ها استفاده کنند همکاری معلمان است زیرا معلمان می‌توانند فرهنگ کتابخوانی را در بین دانش آموزان تقویت کنند تا سرانه مطالعه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم امر کتاب و کتابخوانی در وجود دانش‌آموزان نهادینه شود نیاز به ساز و کارهای اجرایی و امکانات لازم داریم تا نسلی را تقدیم جامعه کنیم که با کتاب و کتابخوانی مانوس باشند.

فانی با بیان اینکه بحث کتابخوانی، از توصیه‌های رییس جمهوری در آغاز سال تحصیلی گذشته بود اظهار داشت: تلاش‌های خوبی در سطح استان‌ها در ارتباط با توصیه‌های رییس جمهوری صورت گرفت اما کافی نیست.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم مشارکت‌پذیری را به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی خود عنوان کرده و ما خرسندیم و ما اعلام می‌کنیم در این ارتباط با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به تجهیز کتابخانه‌ها و غنی‌سازی امور فرهنگی مدارس بیش از گذشته برسیم.

در این مراسم از سه اثر شامل کتاب چهارده جلدی مصباح الهدی، آشنایی با سبک زندگی ائمه، مجموعه نورباران و کتابنامه درس نامه حفظ موضوعی قرآن و قرآن حکیم دانش‌آموزی رونمایی و از ۳۵ فرهیخته و دانش آموز فعال عرصه کتاب و کتابخوانی تقدیر شد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم ناراضی از معیشت خود A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    6 1
    انشاا... استیضاح بشی
    • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
      0 2
      تا اونجایی که من میدونم معلمها همیشه ناراضی هستن. پس زیاد مهم نیست
  • معلم US ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    3 0
    کتاب های درسی کاردانش تا الان نصفش بدست بچه ها رسیده....
  • معلم از آذربایجانغربی A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    5 0
    با این کتابهای جدید التالیفتان نمیتونیم دروس موظفی رو برسیم چه رسد به کتابهای جنبی و توزیع آن بین دانش آموزان با این قبولی های کاذبتان دانش آموز نمیتونه اسمشو بنویسه چه رسد به مطالعه ی کتب جانبی تورو خدا بسه کارهای فرعی، لطفا کمی هم به اصلیات برسید.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    6 0
    اقای وزیر هیچ کاری فایده نداره تا وضعیت معیشت درست نشه . هیچ یک از وعدهای شما عملی نشد . یک . تیم اقتصادی چیکار کرد.؟وضعیت پیش دبستانی مشخص نشد. هشت ماهه گفتی حقوق معلمای ابتدایی اونم خبری نشد. گفته بودی تا بودجه نگیرم رسانه ای نمیکنم . بوق کرنا نمیکنم برید فیش حقوقتونو ببینید . شیر اول مهر رسیده دست بچه ها . به نظر خودم و همکارام ضعیف ترین وزیر بعد انقلاب هستین. مسولین و نمایندها باید بدانند با اخلاق بودن یکی دلیل بر وزیر بودن او نیست با تشکر
  • یه معلم DE ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    5 0
    کی میخواد این طرح رو اجرا کنه؟ معلمی که به فکر تأمین ضروریات زندگیشته و با چندرغاز حقوق می سوزه و می سازه، چطور باید به فکر فرهنگ بیفته؟ آقای وزیر یه کم به فکر این قوم باشید. تو رو خدا نه وام مسکنی می دید نه تسهیلات دیگه.
  • کمال RO ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    5 0
    شما امر نمره دهی را از بین ببرید نیازی به کتابخوانی نیست.من دانش آموز دوم دبیرستان دارم که متا سفانه حروف خوانی بلد نیستتتتتتتتتت
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    6 0
    سالهاست کتابخانه کلاسی در مدارس تشکیل شده . جای تعجب است که آقای وزیر از آن اطلاع ندارند اگرچه باتوجه به برنامه درسی و فشردگی ساعات عملا امکان استفاده از آنها فراهم نیست و فقط جنبه نمایشی دارد و برای گزارش دادن است.